خانه » اخبار و رویدادها » خوانساری: توسعه بخش کشاورزی تحریم ها را بی اثر می گذارد

خوانساری: توسعه بخش کشاورزی تحریم ها را بی اثر می گذارد

فرماندار شهرستان ورامین گفت: توسعه بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی کشور می تواند تحریم های دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی را بی اثر کند .

ˈمحسن خوانساریˈ روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان ورامین افزود :مجموعه مسوولان و کشاورزان باید با همدلی و اتحاد ، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این بخش را فراهم آورند .

وی گفت : شهرستان ورامین از ظرفیت های بسیار بالایی در بخش های مختلف کشاورزی و دامپروری برخوردار می باشد و باید از این ظرفیت ها در جهت توسعه کشاورزی شهرستان بهره برده و با انعکاس طرح ها و برنامه های اثرگذار به مسوولین استانی ، زمینه اجرایی و اقتصادی شدن طرح ها را فراهم کرد .

وی اظهارداشت : یکی از مهمترین مسائلی که می تواند در توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی ایفا نماید ، تأمین سرمایه مورد نیاز وتعامل درونی میان کشاورزان است که این مهم با تشکیل صندوق توسعه کشاورزی فراهم شده است .

وی گفت : این صندوق با مشارکت تمامی کشاورزان و دولت تشکیل شده که ۵۱ درصد از سرمایه صندوق آورده کشاورزان اعم از افراد حقیقی و شرکت های تعاونی کشاورزی و ۴۹درصد سهم دولت است .

وی افزود : هم اکنون سرمایه صندوق توسعه کشاورزی شهرستان ورامین در حدود ۲۱ میلیاردریال است که کشاورزان با بهره گیری از تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق می توانند نسبت به تأمین نهاده های کشاورزی مورد نیاز اقدام نمایند .

خوانساری با ذکر اینکه کمبود آب موجب بایر ماندن بخش وسیعی از اراضی قابل کشاورزی شهرستان شده تاکید کرد : باید با افزایش بهره وری و تشویق کشاورزان به افزایش سطح زیر کشت اراضی با بهره گیری از آب زراعی موجود زمینه ارتقا و تنوع تولید محصولات کشاورزی را فراهم کرد .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.