خانه » اخبار و رویدادها » یادی از اربعین سال ۵۷ ورامین، شور حسینی؛ قیام علیه ستم شاهی

یادی از اربعین سال ۵۷ ورامین، شور حسینی؛ قیام علیه ستم شاهی

تظاهرات مردم منطقه ورامین بعد از اوج گیری در دیماه سال ۱۳۵۷ ، بلاانقطاع ادامه داشت در بعضی از روزها تظاهرت به صورت آرام برگزار می شد و در برخی از روزها ، به علت دخالت نیروهای نظامی به خشونت و درگیری می گرائید .

در اربعین حسینی که مصادف با روز ۲۹ دیماه ۵۷ بود عده زیادی از مردم روستاهای ورامین و پیشوا در جاده اصلی پیشوا به سمت تهران اقدام به راهپیمایی کردند که این تظاهرات بدون دخالت نیروهای انتظامی به آرامی برگزار شد .

روزنامه کیهان مورخه دوم بهمن ماه سال ۵۷ در صفحه ۷ خود در خصوص این راهپیمایی نوشت :

هزاران نفر از اهالی اطراف ورامین و پیشوا در جاده اصلی پیشوا – تهران دست به راهپیمایی آرام در روز اربعین زدند .

روزنامه اطلاعات مورخه یکم بهمن سال ۵۷ نیز در توصیف روز اربعین به مطلب جالبی اشاره می کند و آن شرکت گسترده زنان ورامینی در راهپیایی است که گزارش آن روزنامه درباره این راهپیمایی به این شرح است :

راهپیمایی روز اربعین ورامین با شرکت بیش از ۷۰ هزار نفر از اهالی از دو منطقه ورامین و پیشوا به سوی دشت وسیعی که قبلا آماده شده بود آغاز گردید که در این راهپیمایی ۲۰ هزار زن نیز شرکت داشتند .

در محل دشت حجت الاسلام حاج سید مرتضی محمودی (امام جمعه فعلی شهرستان ورامین ) سخن گفت و پس از آن ؛ نمایندگان دیگر طبقات مردم سخنرانی کردند .

بعد از راهپیمایی اربعین ، تظاهرات گسترده ای در روز هشتم بهمن ماه سال ۵۷ در شهر ورامین علیه رژیم پهلوی صورت گرفت ، در این تظاهرات مردم انقلابی ورامین با سردادن شعارهایی خواستار استعفای ˈ اسماعیلی رجبی لاریجانی ˈ نماینده ورامین در مجلس شورای ملی شدند .

روزنامه کیهان مورخه نهم بهمن ماه سال ۵۷ اشاره مختصری به این راهپیمایی داشته است :

در راهپیمایی بزرگ ورامین که با شرکت بیش از ۷۰ هزار تن صورت گرفت ، مردم خواستار استعفای نماینده خود در مجلس شورای ملی شدند .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.