خانه » اخبار و رویدادها » تجمع «بازماندگان» در اربعین حسینی

تجمع «بازماندگان» در اربعین حسینی

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی‌گلپایگانی ظهر امروز در کلاس اخلاق خود، در ارتباط با اهمیت روز اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی روز مانور شیعه است به همین خاطر باید همه ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای بزرگداشت این روز بزرگ همت گمارند، اگر چه حضور در کربلای معلی در روز اربعین حسینی دارای اجری عظیم است و گزارش‌های رسیده از حضور باشکوه و بی‌نظیر مردم انقلابی ایران و شیعیان جهان در کربلا حکایت دارد اما نباید از بزرگداشت باشکوه اربعین در شهرهای مختلف کشور غافل شد.

امام جمعه ورامین با ابراز خرسندی از برگزاری تجمع بزرگ «بازماندگان» همزمان با اربعین حسینی برای اولین بار در ورامین اعلام کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده برای نخستین بار تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی شهرستان ورامین در روز اربعین در میدان امام خمینی(ره) برگزار و بار دیگر با آرمان‌های سیدالشهدا (ع) تجدید میثاق خواهد شد.

جمعی از مسئولان شهرستان ورامین با دعوت از مردم برای حضور پر شور در بازماندگان حسینی بر برگزاری پرشور این تجمع نیز تاکید دارند.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: هدف اصلی برای برگزاری این تجمع ایجاد فضا برای ابراز عشق و علاقه به ساحت سیدالشهدا(ع) در میان افرادی بود که تحت عنوان بازماندگان توفیق حضور در کربلای حسینی در ایام اربعین را نداشتند.

حجت‌الاسلام رضا غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین نیزضمن تاکید بر حضور پر شور مردم به خصوص قشر جوان و عاشقان امام حسین(ع) گفت: ایجاد فضایی پر شور در اربعین حسینی بسیاری از توطئه‌های دشمنان را برای مدت‌ها خنثی خواهد کرد.

گفتنی است تجمع عزاداران حسینی روز اربعین که برای اولین بار در ورامین برگزار می‌شود، از ساعت ۱۰ صبح در میدان امام خمینی(ره) و با حضور هیئت‌های مذهبی، اقشار مختلف مردم، روحانیون و ائمه جماعات و مسئولان و مدیران خواهد بود.

برای اولین بار کاروان نمادین ورود اهل بیت(ع) به کربلا راه‌اندازی می‌شود به طوری که این کاروان صبح اربعین حرکت خود را از آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) پیشوا آغاز کرده و ظهر اربعین با ورود به ورامین مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

پیاده روی اربعین / اربعین است و جهان دل به غمت می بندد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.