خانه » اخبار و رویدادها » انتشار ۴۰۰ مقاله بین المللی و ۲۸۰ کتاب توسط پژوهشگران ورامینی

انتشار ۴۰۰ مقاله بین المللی و ۲۸۰ کتاب توسط پژوهشگران ورامینی

فرماندار ورامین گفت: این شهرستان در زمینه های علمی و پژوهشی استعداد و قابلیت های بالایی دارد که انتشار ۴۰۰ مقاله بین المللی و ۲۸۰ کتاب توسط پژوهشگران ورامینی در دانشگاه آزاد اسلامی نمونه کوچکی از این قابلیت است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ظهر امروز همایش گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران شهرستان ورامین با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت، محسن خوانساری فرماندار، محسن عابدلو رییس شورای شهر، حسینعلی شیبانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مدیران ادارات و نهادهای دولتی، دانشجویان و اساتید دانشگاه و نخبگان و پژوهشگران شهرستان ورامین در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی برگزار شد.

امروز کشور در پیچ تاریخی قرار دارد

فرماندار ورامین در این همایش با اشاره به ظرفیت و توانایی موجود در عرصه های علمی و پژوهشی در ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین در زمینه های علمی و پژوهشی استعداد و قابلیت های بالایی دارد که انتشار ۴۰۰ مقاله بین المللی و ۲۸۰ کتاب توسط پژوهشگران ورامینی در دانشگاه آزاد اسلامی نمونه کوچکی از این قابلیت است.

محسن خوانساری افزود: تعامل بین مسئولان ادارات و نهادهای دولتی با نخبگان و پژوهشگران روند توسعه و پیشرفت منطقه را شتاب می بخشد و باید از نظرات سازنده نخبگان در تصمیمات شهری استفاده شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر روی پیشرفت و توسعه علمی تأکید داشته اند و امروز شاهد هستیم که ایران در عرصه های علمی جایگاه خوبی را در سطح دنیا به دست آورده، باید توجه داشت که علم و تحقیق کلید پیشرفت هر جامعه است.

خوانساری اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون کشور و نظام اسلامی در یک پیچ تاریخی و سرنوشت ساز قرار دارد که باید با استفاده از ابزارهایی نظیر علم و پژوهش این پیچ تاریخی را مدیریت کرد.

این مسئول اظهار داشت: امروز شهرستان ورامین در حوزه های علمی و پژوهشی فعالیت های موثری را انجام داده است و باید اساتید و نخبگان منطقه با تأسی از شهدای علمی کشور، مسیر تحقیق و پژوهش را سرعت ببخشند.

نماینده دولت در شهرستان ورامین تأکید کرد: امروز دشمن از ادوات و تجهیزات هسته ای ما نمی ترسد بلکه دانشمندان و پیشرفت های روزافزون علمی ایران در هراس است.

پژوهش از کارکردهای اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا در این همایش اظهار داشت: پژوهش به عنوان یکی از کارکردهای اصلی و اساسی واحدهای دانشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حسینعلی شیبانی افزود: حوزه معاون پژوهش و فناوری واحد ورامین – پیشوا در راستای سیاست های کلان ابلاغ شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، با برنامه ریزی های لازم، بهبود و ارتقاء شاخص های علمی واحد را از طریق دفاتر و ادرات زیر مجموعه خود پی گیری کرده و از این طریق نقش موثر خود را در تحقق اهداف ترسیم شده در سند چشم‌انداز بیست ساله‌ جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تلاش داشته است.

وی ادامه داد: وظیفه دفاتر تحقیقاتی در این دانشگاه، توسعه کیفی طرح های تحقیقاتی در جهت ارتقای قابلیت‌های پژوهشی اعضاء هیات علمی و به منصه ظهور رساندن تجربیات انباشته آن‌ها و حمایت‌ از پژوهش‌گران طرح‌های تحقیقاتی با رتبه کیفی برتر و ایجاد انگیزه برای پژوهشگران شاخص و کاهش فرایندهای بروکراتیک پژوهش و معرفی اولویت های تحقیقاتی به محققان است.

در این مراسم از پژوهشگران برتر شهرستان ورامین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و از پورتال پژوهشی فرمانداری ورامین رونمایی شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.