خانه » اخبار و رویدادها » برخی به دنبال تطهیر فتنه گران هستند

برخی به دنبال تطهیر فتنه گران هستند

13911201000589_PhotoA

خطیب نماز جمعه ورامین گفت: غربی ها سعی دارند تا خواسته های خود را به ملت ایران تحمیل کنند ولی تاکنون هیئت ایرانی از منافع ایران دفاع کرده و مقام معظم رهبری هم فرمودند که باید خطوط قرمز رعایت شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین پس از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از خطراتی که انسان را از مرز تقوا خارج می کند مال اندوزی است و حب مال دنیا ریشه تمامی انحرافات است.

محمودی در ادامه با اشاره به آغاز هفته بسیج و تبریک این هفته به تمامی بسیجیان کشور بیان داشت: در پنجم آذرماه ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و این شجره طیبه را بنیان نهادند.

این مسئول اضافه کرد: در شرایطی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نظام اسلامی نوپا بود و دشمنان در صدد ضربه زدن به این کشور و نظام بودند، فرمان امام یک حرکت الهی و بیانگر تیزبینی ایشان بود.

وی تأکید کرد: اگر بسیج وجود نداشت معلوم نبود بر سر این انقلاب و کشور چه خواهد آمد زیرا ارتش هم با بحران ها و عوامل نفوذی مواجه بود، اما بسیج و به صحنه آمدن آحاد مردم توانست توطئه های دشمن را خنثی کند.

هر کس به ارزشهای اسلامی پایبند باشد بسیجی است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین عنوان داشت: تفکر بسیجی تمام مردم از پیر و جوان و زن و مرد را به میدان مبارزه و دفاع از دین کشاند و باید خداوند را برای این موهبت بزرگ سپاسگزار باشیم.

محمودی یادآور شد: امروز تفکر بسیجی در سایر کشورها نیز تأثیر گذاشته است و اگر سوریه توانسته است در برابر جنایات ابرقدرتها ایستادگی کند به خاطر الگو گرفتن از روش بسیج در ایران بود.

خطیب جمعه ورامین سپس با ذکر چند نکته بیان داشت: هرکس به ارزشهای انقلاب اسلامی پایبند باشد و برای زحمات و مجاهدتها و خدمات بسیج احترام قائل شود، بسیجی به شمار می رود چه عضو مجموعه و سازمان بسیج باشد یا نباشد، لذا باید تمام مردم ما بسیجی باشند و خود را پایبند ارزشهای اسلام بدانند.

بسیجی واقعی باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد

عضو ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین ادامه داد: بسیجی نباید اجازه دهد ارزشهای دینی در جامعه کمرنگ شود و یک بسیجی واقعی باید آمر به معروف وناهی از منکرباشد زیرا حیات جامعه به احیای این دو فریضه بستگی دارد و هرکس نسبت به آن کوتاهی کند مانند مرده ای در میان زندگان است.

محمودی تأکید کرد: غیرت بسیجی نباید اجازه دهد که حریم های عفت دریده شود و باید پایگاه های بسیج در احیای فریضه امر به معروف  ونهی از منکر فعال باشند.

وی عنوان داشت: بسیجی باید بصیرت بالا داشته باشد و جریانات را شناخته و شعارها را تشخیص دهد تا در میدان های حساس مسیر را گم نکند، زیرا جریان حق و باطل همیشه بوده و هست و کسانی که در کربلا مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند، کسانی بودند که بصیرت نداشتند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در فتنه ۸۸ کسانی مقابل نظام و رهبری ایستادند که بصیرت نداشتند و بصیرت مردم و بسیجیان طومار ننگین فتنه گران را در هم پیچید.

برخی بدنبال حساسیت زدایی جریان فتنه هستند

عضو شورای فرهنگ عمومی ورامین اضافه کرد: برخی به دنبال تطهیر فتنه گران هستند و ملت ایران بارها اعلام داشته که اگر فتنه گران توبه کنند و به آغوش ملت بازگردند، ملت آنها را خواهد پذیرفت و گرنه خیانت آنها به اسلام، امام و شهدا و کشور فراموش شدنی نیست.

وی تصریح کرد: ما به آنهایی که زیرکانه به دنبال حساسیت زدایی در برابر جریان فتنه هستند اعلام می کنیم که مردم ایران اسلامی همچنان هوشیار و دارای بصیرت بوده و از کربلا و عاشورا آموخته که با تمام وجود در برابر افراد منحرف و فتنه گر ایستادگی کند.

محمودی گفت: بسجیان با مساجد، سنگرهای دینی و انقلابی و نمازهای جمعه و جماعت مأنوس باشند و در حفظ ظواهر دینی و تعظیم شعائر اسلامی از دیگران مقیدتر باشند.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: امروز شبکه های ماهواره ای و اینترنتی در صدد تخریب فکر و اخلاق جوانان و تضعیف نهاد خانواده هستند و باید با روحیه و تفکر ناب بسیجی با تبلیغات مسموم دشمن مبارزه کرده و بسیجیان باید در برابر معضلات اخلاقی روشنگری کنند.

جامعه ایران نباید به سمت پیری سوق پیدا کند

خطیب جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکثیر نسل ولایتمدار به عنوان یکی از مسائل مهم جامعه امروزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید نسل سالم و مومن پرورش پیدا کند زیرا ما در آینده با پیری جمعیت روبرو خواهیم شد و حتی در برخی مناطق تهدیدهای امنیتی و سیاسی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه امروز برخی به سقط جنین دست می زنند و توجه ندارند که سقط جنین یعنی آدم کشی و یکی از گناهان کبیره است و ما حق نداریم به خاطر خودخواهی خود یک انسان را از بین ببریم.

محمودی یادآور شد: باید همه در جهت تکثیر اولاد و فرهنگ سازی در این زمینه کمک کنند و باید توجه داشت که روزی رسان هم خداوند متعال است.

ملت ایران اهل منطق و گفتگو است

امام جمعه موقت ورامین سپس به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: مذاکرات هسته ای در حال انجام است، امروز دشمن می خواهد اینگونه قلمداد کند که ایران به خاطر تحریم ها پای میز مذاکره آمده است اما این خیال باطلی در ذهن مستکبرین است.

این مسئول افزود: غربی ها سعی دارند تا خواسته های خود را به ملت ایران تحمیل کنند ولی تاکنون هیئت ایرانی از منافع ایران دفاع کرده و مقام معظم رهبری هم فرمودند که باید خطوط قرمز رعایت شود.

وی تصریح کرد: ما به آمریکا و کشورهای اروپایی اعتماد لازم را نداریم و این کشورها با فرهنگ و روش سیاسی منحط خود به فکر استثمار ملت ها بوده و هستند و منافع ننگینشان به هم گره خورده است و همانطور که دیدید رییس جمهور فرانسه چگونه کشور خود را در برابر رژیم نحس و نجس اسرائیل ذلیل کرد.

محمودی اضافه کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی هیچگاه از منافع ملتها دفاع نکرده اند و خوی استکباری آنان اجازه چنین امری را نمی دهد ولی ملت باصلابت ایران و نظام اسلامی با این مذاکرات به دنیا نشان داد که اهل منطق و گفتگو است و هم این مذاکرات نشان داد که آمریکا و غربی ها چه جانوران دور از منطقی هستند.

خطیب جمعه ورامین عنوان داشت: ما بار دیگر به هیئت مذاکره کننده ایرانی اعلام می کنیم که باصلابت در مذاکرات حاضر شوند و بدانند که ملت ایران همچون گذشته سختیها و مشکلات را تحمل کرده و با الهام از مکتب عاشورا در برابر دنیای کفر و استکبار تسلیم نخواهند شد.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به انفجارهای لبنان نیز اشاره کرد و گفت: انفجارهای اخیر لبنان و شهادت جمعی از ایرانیان و مردم لبنان را به شدت محکوم می کنیم و این انفجارها نشان دهنده آن است که رژیم اسرائیل و ایادی وابسته آن در سوریه با شکست مواجه شده اند و سیاستهای آنان در خاورمیانه با بن بست مواجهه شده و همه آنها از چشم ایران اسلامی می بینند.

وی افزود: این شهادتها و این روش های سخیف جز اینکه استقامت و صلابت ملتها را بیشتر کند حاصلی نخواهد داشت.

ایران تنها کشور مستقل جهان است/ ایران دومین قدرت برتر انرژی جهان است

یکی از مسئولین وزارت نیرو با تأکید به استقلال ایران در عرصه های مختلف گفت: برخی چشم دیدن پیشرفت های کشور را ندارند.

علیرضا میرزایی که به عنوان سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت اظهار داشت: مهمترین مسأله روز سیاسی جهان پرونده هسته ی ایران و مذاکرات ۱+۵ است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در این مذاکرات در یک طرف ملتی قرار دارد که می خواهد از حقوق طبیعی خود دفاع کند و در طرف مقابل نیز نظام سلطه و استکبار سعی دارد که نظام اسلامی را از این حق محروم سازد.

وی ادامه داد: اما انرژی هسته ای چیست که ملت ایران و مقام معظم رهبری برای احقاق حق خود بر آن پافشاری کرده و چرا نظام سلطه در برابر این خواست مردم مقاومت می کند.

میرزایی اضافه کرد: مولفه های قدرت یعنی عناصر و مولفه هایی که یک ملت باید از آن برخوردار باشد تا بتواند در جهان سیاست بازی قابل قبولی را ارائه کند.

این مسئول وزارت نیرو عنوان داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ملت ما خواست و توانست به دنیا نشان دهد که ایران محل مانور سلطه گران نیست و الگوی جدیدی را به نظام اسلامی و دنیا ارائه کرد.

وی یادآور شد: ایران تنها کشوری است که در جهان صد در صد مستقل است و مردم این سرزمین در سرنوشت خود دارای حق می باشند.

امروز در جهان نظام ارباب- رعیتی حاکم است

میرزایی تأکید کرد: امروز در جهان نظام ارباب- رعیتی حاکم است و تعداد محدودی از کشورها بر سایر کشورها ظلم می کنند و با کشورهایی که با این معدود قدرتهای مستکبر همراهی نکنند به مقابله خواهند پرداخت.

این دانش آموخته مسائل سیاسی افزود: مولفه قدرت در گذشته فقط در قدرت نظامی خلاصه می شد اما در دنیای امروز مسأله بسیار پیچیده تر شده و امروز کشورها به مولفه های قدرت در ۵ نوع توجه می کنند.

وی ادامه داد: ایدئولوژی یکی از مولفه های مهم قدرت است و در این سرزمین مردی بزرگ پدید آمد که با اتکا به خداوند متعال و حمایت مردم، نشان داد که نظام اسلامی و مکتب اهل بیت کاملترین مکتب به لحاظ مادی  ومعنوی است.

میرزایی اضافه کرد: منابع مالی از دیگر مولفه های مهم قدرت است و کشورهایی که از لحاظ اقتصادی و مالی وضعیت مناسبی داشته باشند، می توانند در جهان بازی مناسبی را انجام دهند.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین گفت: یکی دیگر از مولفه های قدرت دسترسی به منابع انرژی است و تمام جنگ ها که در جهان رخ داده است به خاطر دست یابی به انرژی بوده است و امروز ایران دومین دارنده ذخایر نفتی و دومین دارنده منابع گازی جهان، می تواند به عنوان یک قدرت مهم در جهان مطرح باشد.

وی عنوان کرد: برخورداری از نیروی انسانی نیز در دستیابی به قدرت برای کشورها بسیار مهم و حیاتی است و امروز ایران اسلامی مملو از دانشمندان هسته ای است که این نخبگان تعجب همگان را برانگیخته اند و شهیدان شهریاری، علیمحمدی و…نمونه کوچکی از دانشمندان این مرز و بوم بودند که نظام سلطه تاب دیدن آنان را نداشت.

کارشناس ارشد علوم سیاسی تأکید کرد: قدرت نظامی نیز یکی دیگر از مولفه های قدرت است که برای ضمانت استقلال و شرف لازم و ضروری است.

میرزایی اظهار داشت: برخی مواقع در داخل کشور صداهای عجیبی شنیده می شود که اعلام می کنند که چرا باید مقاومت کنیم و در مقابل قدرتهای استکباری بیاستیم.

وی افزود: برخی هیچگاه تصور نمی کردند که کشور ایران به این میزان پیشرفت کند و درست زمانی که با ایستادگی ملت ایران مواجه شدند، مجبور هستند به حرف های ایران گوش کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.