خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اولین شورای تحقیقات آموزش و پرورش در ورامین تشکیل شد

اولین شورای تحقیقات آموزش و پرورش در ورامین تشکیل شد

IMG16390767

جلسه شورای تحقیقات با حضور فرهنگیان در اداره آموزش و پرورش ورامین برگزار شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ظهر امروز جلسه شورای تحقیقات با حضور مجتبی عرب عامری رییس اداره آموزش و پرورش، جمعی از فرهنگیان و نخبگان ورامین در اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

در این جلسه مجتبی عرب عامری با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش اظهار داشت: دین اسلام هم در قرآن کریم و هم در روایات ائمه معصومین، به تحقیق و پژوهش سفارش موکد کرده و همه مسلمانان را به کنکاش در موضوعات علمی و تحقیقاتی فرا خوانده است.

رییس اداره آموزش و پرورش ورامین افزود: امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی بر روی تحقیقات علمی حساب ویژه ای باز کرده اند و یکی از دلایل موفقیت کشورهای غربی، توجه ویژه در پژوهش است.

وی با انتقاد از کم توجهی برخی افراد و مدیران به فعالیت های پژوهشی خاطرنشان ساخت: باید توجه داشت که پژوهش مبنای تصمیم گیری و مدیریت در کشور است و اگر داده ها و آمارها و نظریه های درستی در اختیار مسئولان قرار نگیرد، قطعا تصمیمات درستی نیز در کشور اتخاذ نخواهد شد.

عرب عامری ادامه داد: تحقیق یعنی پیدا کردن راه درست و یافتن بهترین را ه حل مشکل یا مسئله که اگر این پروسه با دقت و صحت انجام پذیرد می توان نتایج آن را در کشور مشاهده کرد.

این مسئول اضافه کرد: معلم یک پژوهشگر است و باید تدریس را با پژوهش جلو ببرد واگر یک دبیر به فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی بی اهمیت باشد، قطعا دانش آموزان و نوجوانان این کشور نیز با الگو گیری از معلمان خود، به تحقیقات اهمیت نمی دهند و این آغاز مشکلات در کشور است.

رییس شورای تحقیقات آموزش و پرورش ورامین بیان داشت: متأسفانه برخی به دلیل مشغله فراوان فرصت پرداختن به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را ندارند و برای عقب نماندن از غافله پژوهشگران، به یافتن حوزه ها و موضوعاتی ساده و چاپ مقالات کم محتوا در مجلات غیر رسمی و کم ارزش می پردازند تا علاوه بر استفاده از بودجه های پژوهشی، اعتبار علمی و پژوهشی خود را ارتقاء دهند.

عرب عامری عنوان داشت: خوشبختانه در سالهای گذشته توجه فرهنگیان به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی افزایش پیدا کرده است که این امر نوید بخش حرکت های جدید در کشور خواهد بود.

وی تا کیدکرد : جلسه با رابطین و فعال کردن سایت در زمینه پیام های پژوهشی از مهترین اولویت های امور پژوهشی منطقه می باشد و در سند ملی تحول بنیادین برنامه ها بر محور پژوهش برنامه ریزی شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.