خانه » اخبار و رویدادها » محمودی: ولایت‌مداری باید در زندگی ما، اخلاق ما و رفتار ما بروز و ظهور داشته باشد

محمودی: ولایت‌مداری باید در زندگی ما، اخلاق ما و رفتار ما بروز و ظهور داشته باشد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت همه مردم به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: خطبه غدیر خم از واجبات اعتقادی ماست و جوانان و فرهیختگان باید در راستای گسترش و بسط این خطبه تلاش کنند و قابل قبول نیست که یک جوان شیعه خطبه غدیر را نخوانده و از آن اطلاع نداشته باشد.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: غدیر خم حلقه وصل نبوت و امامت است و در غدیر راه نبوت به وسیله امامت استمرار پیدا می‌کند و غدیر با شعار جدایی دین از سیاست مبارزه کرده و بیان می‌کند که طرفداران سکولاریزم هنوز پیام غدیر را درک نکرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دین هرگز از سیاست جدا نیست، برخی افراد ساده لوح نگویند روحانیت و مرجعیت و اهل دین بروند به منبر و به موارد شرعی بپردازند حکومت مال ما، به این افراد عرض می‌کنم کور خوانده‌اید، آن زمان گذشت که در همین کشور روحانیت و مرجعیت را به حاشیه رانده بودید.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: امروز پیام غدیر که همان حضور صالحان در حکومت بود واقعیت پیوست، البته اشاره کنم سیاستی که ما می‌گوییم معنایش مکر و دروغ نیست، امروز در دنیا نام مکر و دروغ و خدعه را سیاست گذاشته‌اند، در حالی که سیاست به معنای صحیح اداره حکومت و امور مردم در چارچوب اراده خدا است.

محمودی عنوان کرد: در روز غدیر خداوند ابراهیم را از آتش نجات داد، توبه حضرت آدم را پذیرفت، حضرت موسی بر جادوگران پیروز گردید و هارون را جانشین خود قرار داد، در این روز عیسی شمعون و صف را وصی خود برگزید.

وی متذکر شد: غدیر آزمون بزرگ ولایت پذیری است، از همه عزیزانی که در بزرگداشت غدیر زحمت کشیدند به‌ویژه از اداره تبلیغات اسلامی و امور مساجد و نیز عزیزانمان در سپاه و بسیج و هنرمندانی که در جهت بازخوانی واقعه غدیر تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

این مسئول یادآور شد: هشتم آبان‌ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) جهت اقامه نماز جمعه در شهر شهیدان ۱۵ خرداد است، از سال ۵۸ تاکنون این نماز جمعه منشاء برکات فراوانی بوده است، پیامبر خدا(ص) فرمودند «نماز جمعه حج فقرا و مساکین است.»

جوانان غیور ایران همچون شهید فهمیده‌ ولایت‌مداری را در عمل نشان دادند

وی اذعان داشت: در طول سه دهه گذشته نماز جمعه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان بوده است و از همه عزیزانی که در ۳۵ سال گذشته با نماز جمعه ورامین به عنوان باقدمت‌ترین نماز جمعه کشور همکاری کردند تقدیر و سپاسگزاری می‌کنم.

محمودی تأکید کرد: اگر ۷۰ روز پس از غدیر همه چیز از یاد مردم حجاز و عراق رفت امروز قاسم‌ها و حبیب بن مظاهرهایی در این سرزمین روییدند که نایب امام زمان(عج) را تنها نگذاشتند، ۱۳ ساله‌هایی همچون شهید فهمیده ولایت‌مداری عملی را به نمایش گذاردند.

وی با اشاره به هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت محمدحسین فهمیده در راه ولایت، اظهار داشت: سالروز شهادت شهید فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی است، این فهمیده‌ها حجت‌های الهی در زمان ما بودند و ولایت‌مداری خود را با جانشان فریاد کشیدند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به فتنه ۸۸ اظهار داشت: در فتنه ۸۸ فتنه‌گران در برابر ولایت ایستادند، امروز هم برخی از آنها سر و کله‌شان پیدا شده، اما مردم ایران نشان دادند در صورت تحرک فتنه‌گونه برخی افراد مشتی محکم بر دهان فتنه‌گران خواهند کوبید.

وی افزود: ولایت‌مداری باید در زندگی ما، اخلاق ما و رفتار ما بروز و ظهور داشته باشد، نکند عمری اسم شیعه را یدک بکشیم، اما رفتار ما شیعه‌گونه نباشد، به خود بیاییم، مسئولان نظام اسلامی به اسم اهل بیت علیهم‌السلام در کشور حکومت می‌کنند اگر کوتاهی کنند قابل قبول نیست.

امام علیه قانون ننگین کاپیتولاسیون فریاد خدایی زد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با گرامیداشت سالروز رحلت دو عالم بزرگ شیعه بیان داشت: مرحوم شیخ عباس قمی محدث کبیر و مرحوم آخوند خراسانی که با قلم، بیان و مجاهدت‌های خود راه را به ما نشان دادند.

محمودی اضافه کرد: این راه استمرار پیدا کرد تا به زمان ما رسید و امروز فرزندی از فرزندان فاطمه(س) در عصر حاضر به شیعه عزت بخشید و چهارم آبان ماه سالروز خروش حسین گونه آیت‌الله العظمی خمینی(ره) علیه استکبار و قانون کاپیتولاسیون بود.

این مسئول ادامه داد: امام(ره) علیه این قانون ننگین فریاد خدایی زد، امام کاخ پوشالی استکبار را فرو ریخت.

خطیب جمعه ورامین در پایان عنوان داشت: اگرچه ما به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای از تلاش دیپلماسی دولت و نرمش قهرمانانه دولت را می‌پذیریم اما آمریکا و اروپا بداند ملت ایران جنایت‌های آن‌ها را فراموش نمی‌کند و ۱۳ آبان امسال ملت ایران پرشورتر از گذشته در روز ملی استکبار ستیزی شرکت می‌کنند و فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.