خانه » اخبار و رویدادها » آیت الله محمودی: عید سعید قربان یک بیدار باش به انسان ها است

آیت الله محمودی: عید سعید قربان یک بیدار باش به انسان ها است

IMG15254549 امام جمعه ورامین: منشاء بیشتر مشکلات بی‌تقوایی است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: عید سعید قربان یک بیدارباش بزرگ برای انسان است که امر خدا را بالاتر از همه امرها بدانیم و مطمئن باشیم که اعمال چه خیر و چه شر در این جهان گم نمی شود و همگی در پیشگاه الهی ثبت و ضبط می شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی در خطبه های نماز عید سعید قربان اظهار داشت: امام علی (ع) در روایتی می فرماید که مردم آگاه باشید، دنیا میدان مسابقه است و همه انسانها در این میدان با یکدیگر مسابقه می دهند و در این مسابقه برخی سبقت گرفته و پیروز می شوند و برخی شکست می خورند.

امام جمعه ورامین افزود: آنانی که در این مسابقه پیروز می شوند، در بهشت الهی و در جوار پیامبر اکرم و ائمه معصومین جای می گیرند و دوست ندارند در این دنیا بمانند و می خواهند سریعتر از این دنیا به جهان آخرت بروند و این یکی از ویژگی های مهم و برجسته متقین است که به دنیا دلبستگی ندارند.

وی اضافه کرد: کسانی که در این مسابقه عقب می مانند و شکست می خورند و در این دنیا به گناه مشغول هستند، در جایگاه جهنم سکنی می گزینند.

محمودی تأکید کرد: اگر انسان گرفتار و دچار عقوبت الهی شد نباید دنبال مقصر بگردد بلکه تنها مقصر خود انسان است که به قرآن و مبانی اهل بیت عصمت و طهارت عمل نکرده و پیرو شیطان شده است.

این مسئول سپس به اعمال حج ابراهیمی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز حاجیان به یاد حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل اعمال حج را انجام می دهند و به یاد حماسه این پیامبر الهی به رمی جمرات، ذبح قربانی می پردازند.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) اوج عبودیت و بندگی را به نمایش گذاشت و برای پیروی از فرمان الهی حاضر شد تا فرزندش را قربانی کند و این یک درس برای آیندگان بشر است و آن این است که خداوند باید از عزیزترین و بهترین امکانات خود در راه خدا بگذرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.