خانه » اخبار و رویدادها » برگزاری جشن دهه ولایت در ۱۰ مسجد شهرستان ورامین

برگزاری جشن دهه ولایت در ۱۰ مسجد شهرستان ورامین

دبیر ستاد غدیر شهرستان ورامین گفت: به مناسبت آغاز دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید بزرگ غدیر هرشب در یکی از مساجد ورامین مراسم جشن برگزار می شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان  جهان است، به همین خاطر فاصله ده روزه عید سعید قربان تا عید غدیر به نام دهه ولایت نامگذاری شده است.

این مسئول افزود: در دهه ولایت و با هدف آشنایی با سیره و روش حضرت علی(ع) و بررسی زوایای مختلف تاریخ اسلام، هر شب در یکی از مساجد شهرستان ورامین برنامه محوری جشن و سخنرانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: به همین مناسبت چهارشنبه ۲۴ مهرماه و در شام عید سعید قربان اولین برنامه دهه ولایت، پس از برگزاری نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین(ع) میدان رازی برگزار می شود.

غلامی اضافه کرد: پنجشنبه ۲۵ مهرماه در مسجد امیرالمومنین (ع) خیابان ۱۵ خرداد، جمعه ۲۶ مهرماه در مسجد خاتم الانبیا و شنبه ۲۷ مهر در مسجد چهارده معصوم (ع) خیابان طالقانی مراسم جشن برگزار خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی عنوان کرد: یکشنبه ۲۸ مهرماه و پس از برگزاری نماز مغرب و عشا مراسم جشن در مسجد حضرت ابالفضل(ع) کاظم آباد، دوشنبه ۲۹ مهر در مسجد چهارده معصوم شهرک جهاد و سه شنبه ۳۰ مهر در مسجد ارشاد عمروآباد برگزار می شود.

این مسئول اظهار داشت: در شب عید غدیر خم در همه مساجد و مراکز مذهبی شهرستان ورامین مراسم جشن، سخنرانی و مداحی برگزار می شود و صبح روز عید سعید غدیر خم مراسم جشن سادات با حضور آیت الله محمودی و سادات شهرستان ورامین از ساعت ۱۰ صبح در مصلی صاحب الزمان(عج) شهرستان ورامین برگزار می شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه ۲ آبان ماه و همزمان با شام عید سعید غدیر مراسم جشن در مسجد امام حسین عمروآباد و جمعه ۳ آبان در مسجد مهدیه کارخانه قند آخرین مراسم دهه ولایت ورامین برگزار خواهد شد.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: غدیر سند هویت و حقانیت شیعه است و این عید بزرگ باید با شکوه هرچه تمام مورد نکوداشت قرار گیرد.

غلامی یادآور شد: برگزاری باشکوه عید غدیر وظیفه است و بدون تردید برگزاری باشکوه مراسم عید غدیر هیچ منافاتی با وحدت ندارد، عید غدیر از برترین اعیاد است و از این فرصت باید برای تحکیم بیش از پیش جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی استفاده کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.