خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ستاد مقابله با وبا در آموزش و پرورش ورامین تشکیل شد

ستاد مقابله با وبا در آموزش و پرورش ورامین تشکیل شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین از تشکیل ستاد مقابله با بیماری وبا در این شهرستان خبر داد.

مجتبی عرب عامری گفت: با توجه به احتمال بروز و شیوع بیماری وبا در شهر ستان ، آموزش و پرورش ورامین با تشکیل ستاد مقابله با بیماری التور (وبا) ، زمینه پیشگیری از ابتلا و شیوع آن را بین دانش آموزان فراهم کرده است .

وی گفت:این ستاد متشکل از معاونت پرورشی و تربیت بدنی، معاون پشتیبانی، معاون آموزش، معاون ابتدایی، روابط عمومی و واحد بهداشت است و با برگزاری جلسه مشترک با مدیران مدارس شهرستان ، اطلاع رسانی مناسب در این خصوص ارایه می دهد.

وی افزود :اکنون تمامی مدارس شهرستان ورامین به مخازن صابون مایع مجهز هستند و آن دسته از مدارسی که در این مورد نقص دارند ، می توانند با مراجعه به آموزش و پرورش نسبت به دریافت صابون مایع و مخزن اقدام کنند.

وی گفت : تلاش شده تا با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین، کارشناسان بهداشت در محل مدارس حضور یافته و هشدار های لازم را به دانش آموزان بدهند ضمن این که تمام مربیان بهداشت و معاونین پرورشی با علایم این بیماری آشنا شده اند و به محض مشاهده موارد مشکوک ، دانش آموزان را به پزشک ارجاع می دهند .

عرب عامری اظهار داشت :اکنون بیش از ۱۰ هزار برشور اطلاع رسانی بیماری وبا در بین مدارس توزیع شده که این امر می تواند آگاهی مناسبی در پیشگیری از بیماری وبا در جامعه ایجاد کند.

وی تأکید کرد که تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلای دانش آموزان به بیماری وبا در ورامین گزارش نشده است ولی با توجه به بافت جمعیتی و مهاجر پذیر بودن منطقه این اقدام برای پیشگیری ضروری بوده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.