خانه » اخبار و رویدادها » امروز وظیفه طلاب بسیار سنگین‌تر از گذشته است

امروز وظیفه طلاب بسیار سنگین‌تر از گذشته است

13910311000102 PhotoA15 آیت‌الله ‌محمودی‌: ‌‌شورای نگهبان با نظر خیرخواهانه هاشمی را رد صلاحیت کرد / همه باید مطیع قانون باشیم

نماینده ولی فقیه در ورامین با اشاره به رسالت طلاب گفت: امروز وظیفه طلاب بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، صبح امروز مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه با حضور سید جمال جلیلی، سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین، طلاب، اساتید و مسئولان حوزه علمیه امام صادق (ع) و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان ورامین در حوزه علمیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در ورامین در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات جنگ تحمیلی و حوادثی است که در کشور رخ داد.

آیت‌الله سیدمرتضی محمودی‌گلپایگانی ادامه داد: این کشور در اوج بحران‌های ایجاد شده با رهبری‌های امام راحل از خطرات حفظ شد.

موسس حوزه علمیه امام صادق (ع) سپس با اشاره به ایام آغاز سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: موضوع تفکر از مسائل مهمی است که در لسان قرآن و روایات مورد تأکید قرار گرفته است، قوه فکریه از مواهب بزرگ خداوند است و تفکر در امر خلقت این عالم می‌تواند در سعادت انسان مؤثر باشد.

وی در ادامه به کارگیری فکر همراه با عنایت الهی از موارد مهم رسیدن به سعادت دانست و عنوان کرد: انسان اگر فکر را به کار گیرد می‌تواند با عنایت خداوند به مقصد برسد.

محمودی‌گلپایگانی در ادامه موضوع تفقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: تفقه یعنی طلب فراگیری علوم الهی، ادیان بسیاری در عالم وجود دارد اما تنها یک تفقه است که صحیح و سالم است، تنها یک راه سالم داریم، اگر انسان بخواهد آن راه صحیح را طی کند باید قرآن و عترت هر دو را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در ورامین گفت: امروز که امام معصوم (ع) در پس پرده غیبت است، فقهای اسلام در میان ما هستند، اگر از این فقها و نیز دستورات قرآن تبعیت کنیم، قطعاً مورد عنایت پروردگار واقع خواهیم شد.

امام جمعه ورامین با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) عنوان کرد: امام رضا (ع) فرمودند «حقیقت ایمان در وجود هیچ کس به کمال نمی‌رسد مگر به وجود سه خصلت نخست تفقه و فهم در دین، دوم برنامه‌ریزی در امور و کارها و سوم صبر بر مصائب و سختی‌ها»

محمودی‌گلپایگانی اضافه کرد: هر انسان بخواهد به کمال برسد باید این سه چیز را داشته باشد، انسان باید دین خدا را بشناسد، این کار ساده‌ای نیست، تحصیل علوم دینی که شما عزیزان به آن مبادرت ورزیده‌اید یکی از ره‌های شناخت دین خدا است.

نماینده ولی فقیه در ورامین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلاب گفت: محل آموزش علم محل حضور فرشته‌ها است، شما جوان هستیدید و جوانی بهترین فصل زندگی برای آموزش علم است، تلاش کنید مطالعه نمایید، در دروس مباحثه کنید، نگذارید حیا و خجلت مانع از پرسشتان شود.

وی در پایان تصریح کرد: یک طلبه باید متخلق به اخلاق حسنه باشد، دقت کند در زمان خاموشی سکوت را رعایت کنید، در سلام از یکدیگر سبقت گیرید و حرمت یکدیگر را حفظ کنید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.