خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » دانش آموزان ورامینی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

دانش آموزان ورامینی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

همزمان با سراسر کشور، مراسم بازگشایی مدارس با حضور مسئولین شهرستان ورامین در مدرسه منتظرین شاهد برگزار شد و دانش آموزان ورامینی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، صبح امروز مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید و جشن بازگشایی مدارس با حضور سید جمال جلیلی سرپرست فرمانداری ورامین، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت، جمعی از مسئولین شهرستان و فرهنگیان و دانش آموزان ورامینی در مدرسه دخترانه منتصرین شاهد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، رییس اداره آموزش وپرورش ورامین با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به سند جدید آموزش و پرورش، دیگر مقطع راهنمایی وجود ندارد و نظام آموزشی به دو مقطع ابتدایی و متوسطه تقسیم شده و دانش آموزان به مدت ۱۲ سال این مقاطع را می گذرانند.
مجتبی عرب عامری افزود: مدرسه منتصرین شاهد جزو مجتمع آموزشی امام حسین(ع) است که توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده و لازم است از تلاش و محبت خیرین مدرسه ساز که در زمینه آموزشی قدم برمی دارند، تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه امام جمعه موقت ورامین با تبریک هفته دفاع مقدس عنوان کرد: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت مردان و زنان ایران در هشت سال جنگ تحمیلی است و امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همه مردم ایران است.
حجت الاسلام سید محسن محمودی اضافه کرد: دختران امروز، مادران فردای جامعه اسلامی هستند و این دختران باید از مادران شهدا الگو بگیرند و با اقتدا به حضرت زینب و حضرت زهرا(س) در جهت رشد و تعالی اسلامی قدم بردارند.
وی ادامه داد: دختران باید اخلاق و معنویت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و برای نماز و قرآن به عنوان مهمترین ارکان دین اسلام اهمیت دوچندان قائل باشند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین تأکید کرد: با توجه به اینکه مدرسه منتصرین شاهد از مدارسی است که دختران با حجاب برتر در آن حاضر می شوند و مزین به نام شهید و شهادت است، باید در زمینه رعایت حجاب برای دیگر مدارس و دانش آموزان شهرستان الگو باشند.
در ادامه مراسم قسمتی از وصیتنامه شهدا قرائت و راویان دفاع مقدس به خاطره گویی از هشت سال جنگ تحمیلی پرداختند.
دانش آموزان رسالت بزرگی بر دوش دارند
همچنین در مراسم دیگری که با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی در مدرسه قرآن و عترت ورامین برگزار شد، دانش آموزان آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند.
در ابتدای این مراسم مدیر مجتمع قرآن وعترت در سخنانی با اشاره به توجه مسئولان این مجتمع به مسایل تربیتی و دینی اظهار داشت: این مدرسه در زمینه قرآن و اذان در سال گذشته رتبه های برتر منطقه و استان را کسب کرد که این نشان از توجه به مسایل مذهبی در این مدرسه است.
اصغر بختیاری افزود: با توجه به اینکه این مرکز وابسته به حوزه علمیه امام صادق(ع) است،سعی داریم با برنامه ریزی دقیق رشد فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان را فراهیم کنیم.
آیت الله محمودی نیز در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان اظهار داشت: امروز دانش آموزان رسالت بزرگی را بر عهده دارند و باید با توجه به مسایل علمی و آموزشی در جهت پیشرفت کشور قدم بردارند.
این مسئول یادآور شد: نوجوانان وجوانان به مسایل اخلاقی و دینی خود توجه لازم را داشته باشند، زیرا علم آموزی در کنار تهذیب اخلاقی می تواند پیشرفت ماندگار را برای فرد به همراه داشته باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.