خانه » اخبار و رویدادها » گزینه های مطرح برای شهرداری ورامین

گزینه های مطرح برای شهرداری ورامین

 

بسیاری از مردم و خواص شهرستان ورامین نگرانند که انتخاب شهردار جدید در پیچ و خم های بازی های سیاسی تعیین نشود و فقط کارآمدی، تعهد، تخصص، تجربه و تدین ملاک انتخاب اعضای شورای شهر باشد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ورامین شهری مذهبی با سابقه درخشان انقلابی از خرداد ۴۲ تاکنون است که در طول این سال‌ها سعی نشده این وجه از شهر پررنگ شود و هر چه از فرهنگ آن گفته شده مربوط به گذشته آن بوده و ظرفیت جدیدی برای ورامین ایجاد نشده است.این در شرایطی است که دیار ۱۵ خرداد ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف دارد و مسئله بر سر به فعلیت رساندن آن است.

ورامین هنوز زیرساخت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی  مناسبی ندارد و به قدر جایگاه و منزلت خود نتوانسته ظرفیت تازه ایجاد کند.این‌ها بحث از زیر‌ساخت های ورامین است و سرمایه اجتماعی بزرگی که به دلیل نبودن برنامه‌ریزی مشخص فرهنگی هدر می‌رود سر جای خود باقی است و البته آن حکایت دردآورتری است.
با این حال فرصت شورای چهارم و تعیین مجدد شهردار و مدیریت شهری فرصت تازه‌ای را برای نگاهی نو به شهر شهیدان ۱۵ خرداد فراهم آورده است و این روزها که نام‌های زیادی برای مدیریت شهری ورامین مطرح می‌شود علامت سوال مهمی در ذهن بسیاری از کارشناسان و خواص شهرستان ورامین نقش بسته است؟
سوال مهم و اساسی این است که آیا گزینه های موجود می توانند شهر ورامین را متحول کنند و آیا این افراد در تجربه های مدیریتی گذشته خود توانسته اند قدم های مهم و تأثیرگذاری بردارند؟
بسیاری از مردم و خواص شهرستان ورامین نگرانند که انتخاب شهردار جدید در پیچ و خم های بازی های سیاسی تعیین نشود و فقط کارآمدی، تعهد، تخصص، تجربه و تدین ملاک انتخاب اعضای شورای شهر باشد.
یکی از گزینه های مطرح شهرداری ورامین، علی حیدریان شهردار سابق پاکدشت است ولی از آنجایی که وی در پاکدشت شهردار بوده، بررسی عملکرد وی آسان خواهد بود.
گزینه دیگر شهرداری ورامین، عبدالعلی قاسمپور شهردار اسبق ورامین، پاکدشت و قرچک است.قاسمپور در جریان سکانداری مدیریت شهری شهرستانهای ورامین و قرچک موفق عمل کرده و توانسته خاطره ای خوش از خود در ذهن مردم به یادگار بگذارد ولی این گزینه نیز مخالفان سرسختی را در شورای شهر ورامین دارد که شانس حضورش بر کرسی شهرداری ورامین را با تردید مواجه می سازد.
مهندس مرادی که هم اکنون در شهرداری تهران مشغول به فعالیت است،از دیگر گزینه هایی است که برخی اعضای شورای شهر با وی صحبت هایی را برای تصدی پست شهرداری ورامین انجام داده اند.
مهدی کچویی و مهدی مهاجر دیگر گزینه های مطرح شهرداری ورامین هستند که سوابق مدیریت شهری در کارنامه آنان دیده نمی شود.
از طرفی برخی طیف های سیاسی نیز به دنبال آوردن گزینه هایی از تهران برای شهرداری ورامین هستند که محمدرضا انبیایی یکی از این گزینه هاست. وی مهندس عمران است و سابقه مدیریت در شهرداری تهران را دارد.
در این میان گزینه های دیگری همچون اسکندری، اصغر بختیاری نیز به گوش خبرنگار ان رسیده است.
کسی را معرفی خواهیم کرد که فقط به فکر خدمت به مردم باشد
رییس شورای اسلامی شهر ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر تأکید کرد: گزینه های مختلف، می توانند برنامه های خود را در جلسه شورای شهر مطرح کنند تا اعضا بر اساس آن تصمیم بگیرند.
محسن عابدلو افزود: مطمئن باشید خروجی شورای شهر، فردی خواهد بود که برای خدمت خواهد آمد.
وی ادامه داد: نیروهای سیاسی و خدماتی مطمئن باشند که موردگزینش و ارزیابی اعضای شورای شهر قرار خواهند گرفت و خروجی کار، فردی خواهد بود که فقط به فکر خدمت باشند.
به نظر می رسد، اعضای شورای شهر باید طی نشست با نامزدهای شهرداری وبررسی سوابق و برنامه های آنها شهرداری در اندازه ورامین برگزینند.
از طرفی باید اعضای شورای شهر بدانند که شورا جای سیاسی بازی نیست و باید در خدمت هرچه بیشتر برای شهرستان اندیشید.
به هر تقدیر ورامین برای پیشرفت نیاز به یک شهردار با تجربه وشجاع دارد که مسائل شهری را به خوبی بفهمد و بتواند شهر را دچار تحول کند که در برخی از گزینه های موجود این امر دیده نمی شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.