خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین: فتنه‌گران لیاقت پذیرش هیچ مسئولیتی را ندارند

امام جمعه موقت ورامین: فتنه‌گران لیاقت پذیرش هیچ مسئولیتی را ندارند

خبرگزاری فارس: فتنه‌گران لیاقت پذیرش هیچ مسئولیتی را ندارند

امام جمعه موقت ورامین خطاب به دولت‌مردان یازدهم گفت: عناصر افراطی را از خود دور کنید و باید کسانی که در فتنه ۸۸ حضور فعال داشتند از مردم و رهبری عذرخواهی کنند و این افراد لیاقت پذیرش هیچ مسئولیتی را ندارند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی با اشاره به میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و دفن این بانوی نورانی در شهر مقدس قم، اظهار داشت: قم مانند کوفه محل نشر معارف اسلامی بوده و هست و طبق روایات سه درب از درهای بهشت از شهر قم باز می‌شود و این سه درب منشأ فیض الهی و در خدمت جهان بشریت است.

*حوزه علمیه قم مرکزی برای نشر معارف اهل بیت است

امام جمعه موقت ورامین افزود: اولین درب، حرم حضرت معصومه (س) است که تمام بزرگان با تمام مراتب علمی و عملی خود در برابر این حرم نورانی زانو می زدند و کسب فیض می‌کردند که به‌عنوان مثال ملاصدرا، از دانشمندان بزرگ اسلامی هر زمان که با مشکل مهمی مواجه می‌شد به حرم حضرت معصومه(س) می‌رفت و مشکل علمی خود را برطرف می‌ساخت.

وی ادامه داد: بارگاه این بانوی بافضیلت، منشأ فیض الهی است وچندین روایت از امام معصوم به ما رسیده است که هرکس این بارگاه ملکوتی را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: دومین درب به حوزه علمیه قم باز می‌شود که باب هدایت جهان بشریت است و از اقصی نقاط جهان در جامعه المصطفی العالمیه قم در حال تحصیل هستند و قم مرکزی برای نور افشانی و ابلاغ حقایق اهل بیت به شمار می‌آید.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: سومین باب، باب امام زمان (عج) و جمکران قم است و همانطور که در کوفه به مسجد کوفه می‌رویم، قم و جمکران نیز مأمن شیفتگان مهدی فاطمه است و این بابی از ابواب بهشت است و وجود مبارک امام زمان (عج) دربی از درهای بهشت است.

*ازدواج را باید آسان گرفت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) به‌دلیل عدم وجود هم تراز و کفو برای وی و وجود شرایط اجتماعی و سیاسی سخت در آن دوران، هیچ‌گاه ازدواج نکرد، به همین خاطر روز ولادت این بانوی با فضیلت به عنوان روز دختران نام‌گذاری شده است.

وی تأکید کرد: دختران قدر خود را بدانند و از الگوهای فضیلت دور نشوند، خانواده‌ها به دختران خود توجه کنند، متأسفانه برخی بدحجابی‌ها و خودآرایی‌ها که خانواده و جوانان ما را تهدید می‌کند به‌دلیل عدم ازدواج دختران است.

محمودی افزود: پدران ومادران باید ازدواج را آسان بگیرند و بهانه گیری بی‌جا نکنند، من بارها در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردم که به این سخت گیری‌ها و بدعت‌ها که با اصول اسلامی ما منافات دارد توجه نکنیم.

امام جمعه موقت ورامین همچنین با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی، تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی یک عالم روحانی، مبارز و مجاهد بود که سال‌های زیادی را در زندان‌های رژیم ستمشاهی سپری کرد و بعد از انقلاب هم سکاندار نماز جمعه تهران شد و خدمات زیادی را به ملت ایران تقدیم کرد.

وی با تشکر از تلاش‌های نهضت سوادآموزی بیان داشت: امروز تلاش‌های ارزنده‌ای جهت ریشه کنی بی‌سوادی صورت گرفته است و برای بی‌سوادها هیچ عذر و بهانه‌ای وجود ندارد و افراد بی سواد باید با یادگیری سواد، به خود و جامعه خدمت کنند.

*حادثه ۱۷ شهریور درخت انقلاب را آبیاری کرد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به حادثه ۱۷ شهریور، گفت: در ۱۷ شهریور جمعی از مردم تهران و جوانان کشور به خاک و خون کشیده شدند و شهادت مظلومانه این شهیدان درخت انقلاب  را آبیاری کرد و به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید.

حجت الاسلام محمودی بیان داشت: حجاج آماده سفر به حج هستند، فریضه‌ای که پر از پیام‌های حیات بخش است و حجاج عزیز که عازم این سفر هستند باید قدر این سفر را بدانند.

وی  ادامه داد: حج باید توأم با معرفت باشد تا در زندگی انسان تأثیر بگذارد و حج تجلی توحید است و نهایت عبودیت را به نمایش می گذارد  وباید سرمایه معنوی حج حفظ شود.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: زائران باید شأن خود را حفظ کنند و باید تلاش بکنند که شئون اسلامی و حیثیت انقلاب و تشیع را که جهانیان انتظار دارند حفظ بکنند و حتما در نمازهای جماعت شرکت کنند و از حرکات تفرقه انگیز و تحریک آمیز بپرهیزند و از پرسه زدن بی جا در بازارها و کمک به اقتصاد عربستان سعودی امتناع کنند وسوغاتی را در داخل ایران تهیه کنند و از تولیدات داخلی استفاده کنند که به اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

محمودی اضافه کرد: حج باید همراه با برائت از مشرکین باشد و در حج باید از مشرکان و مستکبران برائت جست.

*اعضای شورای شهر وامدار گروه‌های سیاسی نباشند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران سپس به آغاز فعالیت‌های شورای شهر اشاره و تصریح کرد: لازم است از تلاش‌های شورای شهر قبلی تشکر و برای شورای شهر جدید آرزوی توفیق کنم.

وی افزود: عمر شورا به سرعت می‌گذرد و اعضای شورای شهر فرصت خدمت را غنیمت بشمارند و امورات مردم را دنبال کنند و مردم نیز باید بر عملکرد اعضای شورای شهر نظارت کنند.

محمودی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی شورای شهر، انتخاب شهردار است که شهردار باید فردی مستعد و متعهد و در شأن شهر شهیدان ۱۵خرداد باشد، شهردار و شورای شهر قبل بسیار زحمت کشیدند اما شهر ورامین  استحقاق خدمات بیشتری را دارد و نباید در امور شهری به سمت روزمره‌گی حرکت کنیم که این بسیار خسارت بار است.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: باید زمینه خدمت رسانی بیش از گذشته فراهم شود و پیچ و خم‌های اداری در شهرداری کم شود، همچنین اعضای شورای شهر نباید وامدار هیچ گروه یا فرد خاصی باشند، مستقل بیاندیشند و مستقل عمل کنند و رضای الهی را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار بیان داشتند که بنده همانطور که از دولت‌های قبل حمایت کردم از این دولت هم حمایت می‌کنم و این به معنای قبول همه کارکردهای دولت نیست و باید دولتمردان نیز انتقادات را که به صلاح دولت است بپذیرند و از آن استقبال کنند.

وی بیان داشت: امروز دولت در شرائط حساسی سرکار آمده است و باید همه به دولت کمک کنند اما باید توجه داشت که یکی از آفات برای دولت، حاشیه‌سازی است و آن چیزی که به دولت‌ها بیش از همه چیز ضربه می‌زند همین حاشیه‌سازی است و امروز مشاهده می‌شود برخی افراد که در دوران اصلاحات، عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند دوباره نمایان شدند.

محمودی خطاب به دولتمردان یازدهم گفت: عناصر افراطی را از خود دور کنید و باید کسانی که در فتنه ۸۸ حضور فعال داشتند از مردم و رهبری عذرخواهی کنند و این افراد لیاقت پذیرش هیچ مسئولیتی را ندارند.

امام جمعه موقت ورامین به طرح حمله آمریکا به سوریه نیز اشاره و تأکید کرد: امروز آمریکا سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی می‌کند و ادعا می‌کند که در سوریه القاعده حضور ندارند و این نشان می‌دهد که آمریکا حاضر است برای حفظ منافع اسراییل به راحتی دروغ بگوید و مردم مسلمان را به راحتی قتل عام کند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، ملت مسلمان ایران از ملت سوریه حمایت خواهد کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.