خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » پارک آزادگان ورامین بهره برداری شد

پارک آزادگان ورامین بهره برداری شد

پارک آزادگان شهرستان ورامین با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار بهره برداری شد.

 

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ،  معاون عمرانی استانداری تهران شنبه شب در حاشیه بهره برداری از پارک آزادگان شهرستان ورامین گفت: احداث این پارک، یک پروژه مهم و اساسی به شمار می رود.

محمدرضا محمودی افزود: هزینه هایی که شهرداری در مورد نیروی انسانی و بهره برداری از ابزار و ادوات تقبل کرده سبب کاهش هزینه های اجرایی طرح شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه اجرا و بهره برداری از پروژه های عمرانی در سطح استان تهران شاهد رشد و پویایی هر چه بیشتر شهرستان های این استان باشیم.

شهردار ورامین نیز گفت: سال گذشته در آستانه سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور و در مراسم تجلیل از خانواده آزادگان، پیشنهاد احداث این پارک به نام آزادگان ارائه شد که با برنامه ریزی ها و تصویب شورای اسلامی شهر ورامین، این مهم تحقق یافت.

رضا کارخانه افزود: زمین این پارک در گذشته معدن شن و ماسه و برای ساخت آسفالت مورد نیاز شهر استفاده می شد و پس از آن به مدت ۱۵ سال به عنوان محل دپوی زباله ها و نخاله های شهری مورد بهره برداری قرار می گرفت که در آن بیش از هفت متر نخاله و زباله دفن شده بود.

وی اظهار کرد: شورای اسلامی دوره سوم در مصوبات متعدد قصد داشت تا این زمین را برای احداث ورزشگاه به اداره ورزش و جوانان واگذار کند که کارشناسان، این زمین را مورد تایید قرار ندادند زیرا هزینه های زیرسازی و آماده سازی آن بسیار زیاد و مقرون به صرفه نبود.

وی گفت: با توجه به این که انباشت زباله در این محل مشکلات بسیاری برای ساکنان آپارتمان های اطراف به وجود آورده بود تصمیم گرفته شد تا این محل به پارک بزرگ شهر تبدیل شود و با احداث سکوی مکانیزه تخلیه زباله در جنوب شهرستان زمینه احداث پارک بزرگ شهرستان فراهم شد.

کارخانه افزود: این پارک در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده که شامل ۱۲ هزار متر مربع پارکینگ، سینمای ۵ بعدی، ۲ هزار متر مربع آبنما و برکه، ۷۰۰ مترمربع آبشار، ۵۰ عدد آلاچیق و محل نشستن، سرویس بهداشتی، نماز خانه، وسایل بازی کودکان، ست های ورزشی پارکی، سیستم صوتی و تلویزیون شهری است.

وی هزینه احداث این پارک را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای احداث این پارک ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود ولی با توجه به همزمانی احداث این پارک با کمربندی جنوبی ورامین، خاک های استحصال شده از این کمربندی که بیشتر از اراضی کشاورزی و خاک حاصلخیز بود به محل این پارک منتقل و برای کاشت درخت و چمن از آن استفاده شد که صرفه جویی ۱۵ میلیارد ریالی را با خود به همراه داشت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.