خانه » اخبار و رویدادها » مصوبه شورای فرهنگ عمومی ؛ استقرار باغ موزه دفاع مقدس در پارک شقایق ورامین

مصوبه شورای فرهنگ عمومی ؛ استقرار باغ موزه دفاع مقدس در پارک شقایق ورامین

در جلسه شورای  فرهنگ عمومی شهرستان ورامین از برخی مستندهای رسانه ملی در مورد جانبازان دفاع مقدس که فاقد جامع نگری لازم است، انتقاد شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، صبح امروز، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با حضور آیت الله محمودی، جلیلی سرپرست فرمانداری ورامین و سایر اعضا در بیت امام جمعه ورامین برگزار شد.
در این جلسه بر لزوم فعالیت های ستادی با مدیریت اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین،برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدا و جانبازان دفاع مقدس تأکیدشد.
در ادامه جلسه، به عدم رسیدگی به درصدهای جانبازی برخی ایثارگران ورامین اشاره و مصوب شد که جهت تعیین درصدهای جانبازی و حقوق جانبازان، راهکارهای لازم با همکاری نماینده مجلس، برای رفع موارد قانونی اندیشیده شود.
استقرار باغ موزه دفاع مقدس، از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین بود که مقرر شد باغ موزه دفاع مقدس با همکاری و حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین، در پارک شقایق این شهرستان ایجاد شود.
در ادامه جلسه، اعضای شورای فرهنگ عمومی با انتقاد از پخش برخی مستندهای سطحی از جانبازان، در رسانه ملی اعلام کردند: برخی مستندهای دفاع مقدس که از زندگی جانبازان جنگ تحمیلی از رسانه ملی پخش می شود، به صورت سطحی به ابعاد زندگی جانبازان می پردازد و آن رسالت لازم را درباره اسطوره های مقاومت این دیار ادا نمی کند که امیدواریم رسانه ملی، در این زمینه دقت بیشتری را مبذول کند.
اعضای شورای فرهنگ ضمن انتقاد شدید از پیچ و خم های مقررات موجود درباره درصد جانبازی برخی افراد، تصریح کردند: برخی پیچ و خم های اداری و مقررات موجود درباره درصد جانبازی ایثارگران ودر برخی موارد درخواست کالبد شکافی برای مشخص شدن درصد جانبازی برخی ایثارگران، هیچ مبنای شرعی وقانونی ندارد.
در پایان شورای فرهنگ عمومی مصوب کرد که اربعین رحلت پدر شهبدان قبادی و یادواره شهیدان بهروز، محمد وناصر قبادی، با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.