خانه » اخبار و رویدادها » زیرگذر نیمه کاره کمربندی ورامین با جان مردم بازی می کند

زیرگذر نیمه کاره کمربندی ورامین با جان مردم بازی می کند

زیرگذر کمربندی شهرستان ورامین ماهها نیمه کاره رها شده و کاهش عرض تردد خودروها، جان افرادی که از این محل عبور می کنند را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ؛ سالها مردم ورامین و پیشوا منتظر بودند کمربندی مهمی که این دو شهرستان را به هم متصل می کرد استاندارد سازی شده و با تعریض مسیر دو بانده آن، از بسیاری تصادف ها جلوگیری شود.

انجام این مهم پس از سالها محقق شد و با چهاربانده شدن این کمربندی و قرار گرفتن گاردریل های استاندارد در این مسیر ۵ کیلومتری آرزوی دیرینه مردم به وقوع پیوست، اما در احداث این راه یکی از اجزا مهم پیش بینی نشده بود و آن دوربرگردان برای دسترسی های محلی بود.

وجود نداشتن دور برگردان استاندارد در این مسیر برای ساکنان روستاهای شمال کمربندی ورامین از جمله جعفر آباد اخوان، سرگل و گل عباس مشکلاتی را ایجاد کرد و این افراد برای دسترسی به محل زندگی مجبور بودند مسیری ۵ کیلومتری را طی کنند تا به تنها دوربرگردان ایجاد شده در کمربندی برسند.

اعتراض روستاییان و ساکنان مناطق شمالی این کمربندی سبب شد تا ایجاد یک زیرگذر در این مسیر در دستور کار قرار گیرد و با انتخاب پیمانکار زمینه اجرای این عملیات فراهم شد و پیمانکار در اولین کار نسبت به گودبرداری مسیر جنوبی اقدام کرد.

امروز با گذشت ۵ ماه از آغاز اجرای این عملیات، پروژه زیرگذر کمربندی ورامین بدون هیچگونه پیشرفتی نیمه کاره رها شده و تل خاکی که از گودبرداری های این عملیات به جای مانده به آثار باستانی شباهت بیشتری دارد و بر روی آن می توان گیاهانی را مشاهده کرد که کم کم به درختان قطوری تبدیل می شوند.

کم شدن عرض معبر، نبود روشنایی و تاریکی مطلق، نصب نکردن چراغهای هشدار دهند و نصب سرعت گیرهای غیر استانداردی که در محل این پروژه سبب شده تا هر از چندگاهی شاهد بروز تصادف هایی در این محل باشیم.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ورامین کمبود اعتبارات را دلیل تعطیل شدن این پروژه عمرانی اعلام کرد.

علیرضا نادریان افزود: هم اکنون سه زیرگذر در محورهای مختلف شهرستان ورامین در حال احداث است که یکی از این پروژه ها در کمربندی ورامین واقع شده که به دلیل کمبود اعتبار فعالیت آنان نیمه تمام باقی مانده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث این زیرگذرها را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی این طرح دوباره آغاز و طبق زمان بندی به پایان برسد.

رییس پلیس راهور شرق استان تهران نیز در مورد حوادث رخ داده در محل این عملیات گفت : در هر حادثه ای که در محل احداث زیرگذر ورامین رخ می دهد، پیمانکار نیز مقصر است.

سرهنگ علیرضا همیانی گفت: پیمانکار زیرگذر کمربندی ورامین به طور کامل نسبت به ایمن سازی مسیر اقدام نکرده و با رها سازی آن باعث بروز تصادف شده که البته سهم تقصیر وی در این تصادف ها مشخص شده است.

وی کم شدن عرض این مسیر را عامل وقوع برخی از خسارت ها و تصادف ها دانست و اظهار امیدواری کرد تا با پایان یافتن این پروژه از وقوع تصادف در این مسیر جلوگیری شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.