خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » زمین چمن کارخانه قند ورامین در آستانه نابودی قرار دارد

زمین چمن کارخانه قند ورامین در آستانه نابودی قرار دارد

زمین چمن کارخانه قند ورامین در سایه بی توجهی مسوولان این کارخانه و شهرستان در آستانه نابودی قرار دارد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ؛کارخانه قند ورامین درسال ۱۳۱۳ به دست مارکوف روسی ساخته شد و همزمان مجموعه ورزشی آن شامل سالن های کشتی، تکواندو و زمین چمن در آن احداث شد.

مجموعه ورزشی کارخانه قند ورامین در حالی در آن سال ها احداث شد که در هیچ یک از شهرهای جنوب شرق تهران سالن ورزشی مجهزی احداث نشده بود، بنابراین بسیاری از جوانان این مناطق با حضور در این مجموعه به ورزش می پرداختند.

امروز تمام کهنسالان ورامین از حضور در این مجموعه ورزشی به عنوان یکی از خاطرات خوب خود یاد می کنند.

زمین چمن کارخانه قند ورامین نیز خاطره های خوب ورزشی را با خود به همراه دارد و هم اکنون تیم ستاره کارخانه قند را همه مردم این دیار به عنوان شناسنامه ای ارزشمند ورزشی ورامین می شناسند.

این زمین چمن شاهدی بر حماسه آفرینی مردم این دیار است زیرا مقصد و آیین پایانی بیشتر راهپیمایی های مردم منطقه به این زمین ختم می شود.

سال ۱۳۸۴ در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه قند ورامین به بخش خصوصی واگذار و گمانه زنی های بسیاری در مورد تغییر کاربری زمین چمن آن که در بهترین نقطه شهر قرار داشت زده شد اما با توجه به اینکه ساختمان اصلی کارخانه به ثبت ملی رسیده بود این امر تحقق نیافت.

اما آن چه مردم این شهرستان را نگران کرد تعطیلی باشگاه کشتی و زورخانه قدیمی این کارخانه بود که بخش عظیمی از هویت تاریخی و ورزشی ورامین را نیز با خود از بین برد و سبب شد بسیاری از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی این شهرستان از هویت تاریخی خود دور شوند و این بخش از تاریخ ورامین به انبار کالاهای فرسوده کارخانه قند تبدیل شود.

پس از تعطیلی باشکاه کشتی و زورخانه نوبت به زمین چمن رسید، تأخیر در آبیاری، پاشیدن آهک و شکر در زمین چمن و تردد مداوم ماشین های سنگین در این زمین رفته رفته آن را به سوی نابودی کشاند و جالب اینکه این اتفاق ها همگی در مجاورت خیابان اصلی ورامین و در کنار چشم مسوولان شهرستان اتفاق افتاد.

مسوولان کارخانه قند وقتی بی تفاوتی مسوولان شهرستان را مشاهده کردند در آخرین اقدام تیرهای دروازه این زمین را نیز از زمین بیرون آوردند و آخرین امیدها را برای احیاء مجدد این زمین چمن را از بین بردند.

یکی از منتخبان مردم ورامین در چهارمین دوره شورای اسلامی ورامین گفت باید امکانات از دست رفته شهرستان برگردانده شود.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان ورامین افزود: جلوگیری از تخریب زمین چمن ۶۰ ساله کارخانه قند یکی از مهمترین مواردی که باید توسط شورای شهر دوره چهارم پیگیری شود.

به هر حال مردم ورامین از مسوولان این شهرستان تقاضا دارند تا در سایه تعامل با مسوولان کارخانه قند از تخریب زمین چمن قدیمی شهر جلوگیری و بار دیگر این مجموعه سبب رونق ورزش منطقه شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.