خانه » اخبار و رویدادها » ورزش باستانی ورامین نیازمند توجه

ورزش باستانی ورامین نیازمند توجه

شهرستان ورامین همواره یکی از قطب های ورزش استان تهران محسوب شده که در رشته های مختلف ورزشی به موفقیت های بزرگی رسیده است.

در این میان ورزش زورخانه ای و پهلوانی از جایگاه ویژه و منحصر به فردی در شهرستان ورامین برخوردار است به طوری که قهرمانان صاحب نامی از این شهرستان در سطح کشور به فعالیت مشغول هستند.

این روزها به نام هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای نامگذاری شده است و این زمان بهترین فرصت برای شناختن قابلیت ها و توانمندی های شهرستان ورامین در زمینه ورزش های باستانی است.

زورخانه ورامین

دو زورخانه فعال در سطح شهرستان ورامین وجود دارد

کنگرلو یکی از مرشد های ورزش باستانی شهرستان ورامین  اظهار داشت: شهرستان ورامین دارای مردمی متدین و انقلابی و اصیل است به همین خاطر از دیرباز ورزش زورخانه ای و پهلوانی در این شهرستان رونق چشمگیری داشته است.

وی افزود: هم اکنون با تلاش های صورت گرفته و همت فعالان رشته باستانی، دو زورخانه در سطح شهرستان در طول سال مشغول به فعالیت بوده و رضا عرب رییس هیئت باستانی ورامین نیز قدم های خوبی را برای گسترش این رشته برداشته است.

ورزش زورخانه ای ورامین قهرمانان بزرگی دارد

کنگرلو ادامه داد: کریم قاسمی، قاسم ارسنجانی، حسن امیر عبدالهیان و محمد علی سیری از جمله ورزشکاران به نام عرصه پهلوانی و زورخانه ای شهرستان ورامین محسوب می شوند.

این مرشد فعال زورخانه های شهرستان ورامین اضافه کرد: زورخانه شهدای هفتم تیر شهرستان ورامین در میدان امام حسین(ع) واقع شده و زورخانه شهرداری ورامین نیز با مرشدی امیر اصفهانی به فعالیت می پردازد.

این فعال ورزش باستانی گفت: اولین مرشد شهرستان ورامین پدر بنده مرحوم مرشد عباسعلی کنگرلو بود و امروز نیز افرادی نظیر مرشد امیر اصفهانی و سعید کنگرلو این راه را ادامه می دهند.

ورزش باستانی ورامین گرفتار مشکلات مالی است

وی متذکر شد: شهرستان ورامین هم اکنون به عنوان یک قطب اصلی ورزش باستانی محسوب می شود به طوری که در تمامی مسابقات استانی مقام های اول و برتر را ورزشکاران ورامینی از آن خود می کنند.

کنگرلو با اشاره به مشکلات موجود در ورزش باستانی شهرستان ورامین گفت: امروز ورزش باستانی شهرستان ورامین از نظر بودجه مالی و تأمین هزینه های مرشد و خدمتگزار زورخانه با مشکلات متعددی مواجه است و حمایت مالی در این زمینه صورت نمی گیرد.

وی عنوان کرد: اداره تربیت بدنی نیز کمک های لازم را به ورزش باستانی کرده است اما با توجه به مشکلات این اداره، بودجه اختصاص داده شده متوازن با پتانسیل ها و ظرفیت های این رشته در ورامین نیست.

کنگرلو گفت: امروز وقتی در تابستان به زورخانه های ورامین مراجعه می کنید، گرمای محیط آن خسته کننده است و باید ورزشکاران و فعالان این رشته از جیب خود برای حل مشکلات اقدام کنند.

زورخانه ورامین

اداره ورزش و جوانان به ورزش باستانی کمک می کند

مجید بذرافشان نیز اظهار داشت: امروز زورخانه را به عنوان مسجد دوم می شناسند زیرا هیچ کجا را پیدا نمی کنید که به این میزان ذکر ائمه اطهار در آن برده شود.

رییس اداره ورزش و جوانان ورامین افزود: امروز شهرستان ورامین از پتانسیل و ظرفیت های بالایی در ورزش باستانی برخوردار است و از آنجایی که شهرستان ورامین دارای بافت مذهبی و دینی بوده این ورزش نیز در آن رونق دو چندانی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اداره ورزش و جوانان با توجه به مشکلات بودجه ای و کمبود اعتبارات تا حد توان به ورزش باستانی کمک کرده است و تلاش داشته تا تمام خواسته های ورزشکاران این رشته را برطرف کند.

این مسئول اضافه کرد: جذب جوانان و نوجوانان به این ورزش از جمله برنامه های اداره ورزش و جوانان است به همین خاطر مشاهده می کنید که امروز نونهالان زیر ۱۰ سال به این ورزش مشغول شده اند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.