خانه » اخبار و رویدادها » ۸شوال ؛ سالروز تخریب قبور ائمه بقیع / این واقعه نباید از یادها برود

۸شوال ؛ سالروز تخریب قبور ائمه بقیع / این واقعه نباید از یادها برود

روز هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و روز حزن و ماتم شیعه است، واقعه جانگداز این روز نباید از یادها رود.

مهر: در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال و مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چون، قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم (ص)، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس (ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و بسیاری قبور دیگرپرداختند.

حادثه هشتم شوال بدنبال زیر سوال بردن حقانیت شیعه بود

امام جمعه ورامین درباره حادثه هشتم شوال اظهار داشت: ۹۰ سال پیش، روز هشتم شوال به دست وهابیت که فرقه ای است که دنیای استکبار برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان به وجود آورده است، بارگاه ملکوتی و بسیار با شکوه ائمه (علیهم السلام) در بقیع با خاک یکسان شد و قلوب صدها میلیون شیعه و اهل سنت محب اهل بیت را جریحه دار ساخت.

آیت الله محمودی افزود: هدف شوم دشمنان در این اهانت بزرگ، از بین بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی تاریخ بود تا بدین وسیله حقانیت شیعه را زیر سوال ببرد.

واقعه جانگداز هشتم شوال نباید از یادها برود

امام جمعه قرچک نیز با اشاره به حادثه هشتم شوال ابراز داشت: حادثه هشتم شوال سند جنایات وهابیت و جریان سلفی گری است که دوست ندارد شیعه و مکتب تشیع در جهان گسترش یابد.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: همه باید سالروز تخریب قبور ائمه بقیع را در ذهن داشته باشند واقامه عزا کنند و نگذارند واقعه جانگداز تخریب بقیع فراموش شود، چرا که حادثه هشتم شوال سند جنایت وهابیت و نشان دهنده دشمنی این جریان فکری با اهل بیت عصمت و طهارت است.

جوانان باید مراقب گرایشات وهابیت باشد

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) نیز در این باره بیان داشت: در حادثه هشتم شوال، وهابی ها بر مدینه و مکه مسلط شدند و تصمیم گرفتند، قبور ائمه بقیع و سایر بزرگان را که قبه و بارگاه داشتند و بیش از هزار سال برای این قبه احترام قایل بودند، همه را ویران کنند.

حجت الاسلام سید مهدی محمودی نسبت به خطر تفکر وهابیت هشدار داد و تصریح کرد: مسلمانان باید نسبت به اقدامات و افراطی گری های وهابیت که به نام اسلام انجام می شود، هوشیار باشند و اجازه ندهند این گونه اندیشه ها بین جوانان رسوخ کند که عواقب بدی خواهد داشت.

حجت الاسلام سید مهدی محمودی با اشاره به حادثه هشتم شوال اظهار داشت: هشتم شوال و تخریب اماکن مقدس شیعیان، مصیبتی بزرگ در عالم اسلام است زیرا در کنار تخریب بقیع یک تفکر خطرناک شکل گرفت که اسلام و جوامع اسلامی را تهدید می کند

هدف وهابیت، اختلاف افکنی بین مسلمانان است

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع)  عنوان کرد: فرقه وهابیت تأسیس شده استعمار انگلیس و بریتانیای کبیر است که یکی از آثار این فرقه، تخریب قبور است ولی به طور کلی هدف این فرقه، اختلاف افکنی بین مسلمان و برادر کشی است که امروزه در کشورهای اسلامی نظیر مصر، تونس، بحرین، عراق، سوریه، پاکستان و… شاهد آن هستیم.

محمودی سپس با اشاره به تشکیل حکومت آل سعود افزود: حکومت آل سعود براساس مکتب وهابیت گرفت و به ظاهر حکومت اسلامی تشکیل شد ولی در باطن با اسلام و مبانی اسلامی به مبارزه پرداخته شد و سعی شد مبانی اسلامی در کشورهای اسلامی از بین برود.

وهابیت بزرگترین انحراف اسلام است

وی با اشاره به تلاش محمد بن عبدالوهاب برای ریشه کن کردن نمادهای اسلامی ،تصریح کرد:محمد بن عبدالوهاب از طریق بریتانیا مأمور شد تا نمادهای اسلامی را از بین ببرد و حتی عبدالوهاب مأموریت یافت که خانه کعبه را پس از تخریب قبرستان ابوطالب ،مقبره حضرت خدیجه و قبرستان بقیع،منهدم کند زیرا معتقد بود که با این کار به مبارزه با شرک و انحراف اسلام می پردازد در حالی که وهابیت خود بزرگترین انحراف اسلام است

یکی از دشمنان سرسخت امام زمان(عج) وهابیون هستند

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: یکی از دشمنان سرسخت امام زمان(عج)در زمان ظهور، وهابیون هستند، وهابیونی که میگویند خون شیعه مباح است و هرکس شیعه را بکشد به بهشت وارد می شود، این عقایدی است که حتی یهودیان هم ندارند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) از همه مردم خصوصا جوانان خواست تا عقاید وهابیت را بشناسند و با آگاهی به مبارزه با این انحراف بزرگ اسلام بپردازند.

باید همه مسلمانان جنایت هشتم شوال را محکوم کنند

رییس ستاد اقامه نماز شهرستان ورامین نیز اظهار داشت:در هشت شوال یکی از غم انگیزترین حوادث جهان اسلام و تشیع به وقوع پیوست و جنایتکاران  وهابی و آل سعود به حریم آل الله حمله ور شده و بقاع متبرکه آنان در بقیع را ویران ساخته و اشیا باارزش آن را غارت کردند

حجت الاسلام قدوسی ادامه داد: از اولین روزهای آغاز رسالت دین مبین اسلام، گروه های مشرک و منافق به دنبال نابودی خط اصیل امت اسلامی بودند و برای تحریف مسیر رسالت تلاش کرده اند اما هیچ گاه به هدف خود دست نیافتند و اکنون که در سالروز تخریب قبور بقیع به سر می بریم، باید همه ما و مسلمانان جهان آن جنایت وحشیانه را محکوم کنیم و خواستار بازسازی آن باشیم.

وهابیون خوارج زمانند

رییس شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی شهرستانهای استان تهران نیز با اشاره به حادثه هشتم شوال گفت: متأسفانه، متعصبان وهابی، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده است که نمونه بارز آن، قبرستان بقیع است، این قبرستان، مهم ترین قبرستان در اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می آید.

حجت الاسلام سید محسن محمودی تصریح کرد: وهابیان از جهتی شبیه خوارجند،خوارج براساس تلقی خاصشان از ایمان و کفر، دیگر مسلمانان را کافر و مشرک می دانستند و  وهابی ها نیز براساس تلقی خاصشان از توحید، بسیاری از آداب اسلامی را شرک و کفر می دانند و در نتیجه، معتقدان و عمل کنندگان به این آداب را که همه مسلمانان هستند، مشرک و کافر می پندارند.

وی افزود: عقاید وهابیان، عمدتاً نفی باورها و رفتارهای دیگر مسلمانان و اتهام شرک به دیگران است، آنها آدابی مانند توسل به اولیای الهی، طلب شفاعت از آنان، تعمیر و زیارت قبور آن بزرگواران و نیز ساختن مسجد در کنار قبور را شرک می دانند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.