خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ۳۲ تصادف منجر به فوت در شرق استان تهران رخ داده است

۳۲ تصادف منجر به فوت در شرق استان تهران رخ داده است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، فرمانده راهور شرق استان تهران گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۲ تصادف منجر به فوت در حوزه شرق استان تهران رخ داده است.

سرهنگ علیرضا همیانی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۴۷ تصادف منجر به فوت در این حوزه رخ داده بود که شاهد کاهش ۳۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در شرق استان تهران هستیم.

وی بیشترین میزان تصادف های انجام شده را مربوط به شهرستان های ورامین و قرچک ذکر کرد.

وی گفت : ۴۰ درصد از تصادفات منجر به فوت مربوط به تصادف وسیله نقلیه یا عابر پیاده ، ۳۰ درصد مربوط به تصادف وسیله نقلیه با موتور سیکلت، ۱۶ درصد مربوط به تصادف وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر، ۹درصد مربوط به واژگونی خودرو، سه درصد تصادف موتور سیکلت با موتورسیکلت و ۲ درصد مربوط به تصادف موتور سیکلت با عابر است.

همیانی افزود: در مدت یاد شده ۲۲۷ هزار و ۴۹۸ فقره برخورد با خودروهای متخلف انجام شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۹۴۰ مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت غیرمجاز، سبقت، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۴۶ دستگاه خودرو و ۱۰ هزار و ۹۵۸ موتورسیکلت متخلف نیز در شرق استان تهران متوقف شده است.

همیانی گفت: در زمان حاضر ۲۱ آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در شرق استان تهران مشغول به فعالیت هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۹۴۱ فقره گواهینامه ب ۱ ، ۴۵ فقره گواهینامه ب ۲، ۴۱۴ فقره گواهینامه موتورسیکلت و ۲۴ فقره گواهینامه تراکتور صادر شده است.

فرمانده راهور شرق استان تهران فرهنگ سازی را به عنوان مهمترین عامل کاهش تصادفات جاده ای خبر کرد و افزود: پلیس راهور با برگزاری جلسات آموزشی برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و موتورسیکلت ها و نیز تبلیغات محیطی تلاش دارد تا فرهنگ احترام به قانون را در جامعه نهادینه کند و با کمک و مشارکت مردم، زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را فراهم آورد.

۲ نظر

  1. واقعا خسته نباشن
    خیر از دنیاشون ببینن
    دعای ما همیشه پشت پرسنل محترم راهنمایی و نیرو انتظامیه.

  2. واقعا متاسفم برای جناب سرهنگی که لباس قانون بر تن دارد ولی ساده ترین قوانین اجتماعی را رعایت نمیکند!
    روز یکشنبه ،۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۴ ، ایشان را در بانک ملی شعبه پانزده خرداد زیارت کردیم که متاسفانه بدون نوبت کار بانکی خود را انجام داد!
    وقتی که به ایشان اعتراض کردم ، با رفتار نه چندان محترمانه همراه ایشان مواجه شدم و خود جناب سرهنگ هم اینگونه توجیه نمودند که:اگر نوبت میگرفتم و منتظر می ماندم ، کار ده ها نفری که باید در سازمان انجام بدهم چه میشود؟!
    هر چه بگندد نمکش میزنند،وای به روزی که بگندد نمک…

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.