خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین: جایی برای تندروهای جریان فتنه در دولت نیست

امام جمعه موقت ورامین: جایی برای تندروهای جریان فتنه در دولت نیست

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، امام جمعه موقت ورامین گفت: روز قدس اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین است.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این شهر، پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات.

بخشی از وصیت نامه امام علی(ع)

امام جمعه موقت ورامین سپس با توجه به سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) نامه ۴۷ نهج البلاغه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: حضرت در این نامه فرمودند”شما را به ترس از خدا سفارش مى ‏کنم، به دنیا پرستى روى نیاورید، گر چه به سراغ شما آید، و بر آنچه از دنیا از دست مى ‏دهید اندوهناک مباشید، حق را بگویید، و براى پاداش الهى عمل کنید و دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید.”

وی افزود: حضرت ادامه دادند” شما را، و تمام فرزندان و خاندانم را، و کسانى را که این وصیّت به آنها مى ‏رسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگى، و ایجاد صلح و آشتى در میانتان سفارش م ى‏کنم، زیرا من از جدّ شما پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم شنیدم که مى ‏فرمود: «اصلاح دادن بین مردم از نماز و روزه یک سال برتر است». خدا را خدا را در باره یتیمان، نکند آنان گاهى سیر و گاه گرسنه بمانند، و حقوقشان ضایع گردد خدا را خدا را در باره همسایگان، حقوقشان را رعایّت کنید که وصیّت پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم شماست، همواره به خوشرفتارى با همسایگان سفارش مى‏ کرد تا آنجا که گمان بردیم براى آنان ارثى معیّن خواهد کرد.

حجت الاسلام محمودی ادامه نامه را اینچنین بیان کرد:  “خدا را خدا را در باره قرآن، مبادا دیگران در عمل کردن به دستوراتش از شما پیشى گیرند. خدا را خدا را در باره نماز، چرا که ستون دین شماست. خدا را خدا را در باره خانه خدا، تا هستید آن را خالى مگذارید، زیرا اگر کعبه خلوت شود، مهلت داده نمى‏ شوید. خدا را خدا را در باره جهاد با اموال و جانها و زبان‏هاى خویش در راه خدا. بر شما باد به پیوستن با یکدیگر، و بخشش همدیگر، مبادا از هم روى گردانید، و پیوند دوستى را از بین ببرید. امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید که بدهاى شما بر شما مسلّط مى‏ گردند، آنگاه هر چه خدا را بخوانید جواب ندهد”

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: “اى فرزندان عبد المطلّب: مبادا پس از من دست به خون مسلمین فرو برید [و دست به کشتار بزنید] و بگویید، امیر مؤمنان کشته شد، بدانید جز کشنده من کسى دیگر نباید کشته شود. درست بنگرید اگر من از ضربت او مردم، او را تنها یک ضربت بزنید، و دست و پا و دیگر اعضاى او را مبرید، من از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم شنیدم که فرمود: «بپرهیزید از بریدن اعضاى مرده، هر چند سگ دیوانه باشد” ،این است که آن دانشمند مسیحی کتاب امی نویسد و حضرت امیر را صوت العداله و الانسانیه عنوان می کند.

اشاره به سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

وی سپس با اشاره به ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۲ مرداد به امر امام(ره) تاسیس شد و در تمام این سال ها منشاء خیرات و برکات فراوان بوده است.

خطیب جمعه امروز ورامین ضمن تقدیر از همه افراد و مسئولانی که به نحوی در برگزاری مراسم و مناسبت ها به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یاری رساندند خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری از کهن ترین نهادهای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمودی سپس عنوان کرد: این شورا در جهت پاسداشت ارزش های انقلابی تمام سعی و تلاش خود را به کار می بندد.

انحراف در مشروطه

امام جمعه موقت ورامین سپس به تعریف سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری پرداخت و افزود: این شیخ بزرگوار را به جرم پایداری در راه دین در میدان توپخانه تهران به دار آویختند و مردم پای دار او کف زدند،از زمان شهادت این عالم بزرگ شیعه مشروطه دچار انحراف و غربزدگی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: امروز هم همینطور است،در طول سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حجم عظیم فتنه ها علیه ولایت فقیه،شورای نگهبان و پایگاه های ولایت بودیم که می خواستند انقلاب را از مسیر خود خارج نمایند که البته تمام این فتنه ها با شکست روبرو شد.

وی ۱۷ مرداد روز خبرنگار را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: از همکاری صمیمانه عزیزان خبرنگار و ارباب جراید و رسانه صمیمانه متشکرم که در مناسبت های انقلابی و اسلامی همواره صحنه بودند.

جایی برای تندروهای جریان فتنه در دولت نیست

امام جمعه موقت ورامین در ادامه تحلیف و تنفیذ حکم ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای رییس جمهور منتخب آرزوی توفیق در خدمت رسانی به کشور را دارم.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: مردم از باند بازی های سیاسی و جناحی خسته شدند،امیدواریم رییس جمهور منتخب از پرداختن به فرعیات اجتناب نموده و به اصول بپردازد.

خطیب جمعه امروز ورامین تصریح کرد: خوشبختانه رییس جمهور منتخب با شعار اعتدال به صحنه آمده و بدیهی است جایی برای تندروهای جریان فتنه در دولت نیست،از خدمات دولت پیشین تقدیر می کنم اگرچه در مورد خلف وعده ها به شهرستان ورامین از دولت گلایه مندیم.

روز قدس اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین است

وی در ادامه به روز جهانی قدس اشاره نمود و گفت:یهود معتقد است که رستگاری فقط متعلق به یهود است،در دین خود تبلیغی ندارند و می گویند باید تفکر یهود نسل در نسل و با وراثت منتقل شود و کسی را به دین خود نمی پذیرند.

خطیب نماز جمعه ورامین ادامه داد:به همین دلیل برای بسط تفکرات خود حزب شهیونیسم را تشکیل دادند برای هرکس با هر ایده و تفکر مذهبی بتواند با یهودی ها همکاری کند مشکلی از نظر دینی نداشته باشد.

وی افزود: غیر یهود را اصلا انسان حساب نمی کنند، همین منطق وحشیانه را در برخورد با مردم فلسطین می بینیم،این افراد ۶۵ سال است که ملت مظلوم فلسطین را وحشیانه کشتند و خانه هایشان را ویران کردند،لذا روز قدس اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین است.

ملت ایران در برابر امریکا تسلیم نخواهد شد

حجت الاسلام محمودی سپس به تصویب تحریم های جدید علیه ایران توسط امریکا اشاره نمود و گفت:این تحریم ها در سالروز بمباران مردم بی گناه هیروشیما رخ داد و نشان دهنده خوی درنده امریکایی ها است،امریکا از یک طرف دم از مذاکره با ایران می زند و از طرفی تحریم ها را تشدید می کند.

وی در ادامه خطاب به مردم عنوان کرد: امروز خطاب به امریکایی ها اعلام ی کنیم بدانید به کشور ما تجاوز کردید و شکست خوردید،تحریم کردید و انواع دشمنی ها را نمودید،باز هم شکست خواهید خورد و ملت ایران در برابر امریکا تسلیم نخواهد شد.

یک نظر

  1. بالاخره عکس های شما با… موجود است وجانبداری شما از ایشون در خاطره ها باقی خواهد ماند…الان هم جز این خط ونشان کشیدن برای رئیس جمهور منتخب از شما توقع نیست ..لطفا منطقی شویدوبجای موضع گیریهای مساله دار بیایید عدم اقبال مردمی را از شرکت در نماز جمعه اتان بررسی فرمایید .باتشکر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.