خانه » اخبار و رویدادها » مردم ورامین خواهان رسیدگی به هتاکی روزنامه قانون

مردم ورامین خواهان رسیدگی به هتاکی روزنامه قانون

در پی اهانت‌های روزنامه قانون به مردم دیار ۱۵ خرداد که به‌واسطه اتفاقات اخیر شهرستان قرچک رخ داد موجی از مخالفت‌ها روانه این رسانه مغرض شد که هر روزه از ابعاد وسیع‌تری برخوردار بوده و تاکنون نیز ادامه داشته است.

این روزنامه در یک رخداد نه چندان با اهمیت که می‌توان گفت برنامه‌ای از پیش تعیین شده بود به ایجاد شائبه‌هایی پرداخت تا بتواند با بهره‌مندی از فضای موجود به خواسته‌های اربابان خود دست یابد و جلوه‌ای نو برای حیات خبری خود ایجاد کند.

بر این اساس مردم شهرستان ورامین همچنان خواهان رسیدگی مسئولان امر در خصوص این هتاکی نابخشودنی مانده‌اند و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهند داد.

در نگارشی جدید یکی از شهروندان ورامینی که چندی پیش اعتراض نامه‌ای را از سوی رسانه‌ها روانه این نشریه کرده بود، قلم به‌دست شد تا جوابگوی بی‌اهمیتی قلم شکستگان تاریخ شود که به جای عذرخواهی از مردم به‌دنبال روزنه‌ای برای حفظ جایگاه خود هستند.

سید عبدالله طباطبایی در این بیانیه نوشت: آن جریده در شماره ۶۶۸ مورخ ۱۳۹۴/۸/۳۰ با انتخاب تیتر خاص و موهن «داعش بازی در ورامین» و برجسته کردن آن به‌عنوان تیتر اول صفحه اول روزنامه به بهانه واقعه‌ای که در شهرستان قرچک رخ داده، بی‌مقدمه و بدون هیچ ارتباط منطقی ابتدا مبادرت به تعریف داعش و اقدامات داعش گونه و یا داعش‌وار به شرح ذیل کرده است؛ به‌طور قطع امروزه وقتی از داعش سخن گفته می‌شود بیش از آنکه یک گروه شبه نظامی مدنظر باشد به یک نگرش سیاسی اشاره می‌شود که به دیگران مجال نفس کشیدن نمی‌دهد.

این شهروند ورامینی افزود: آنان که غیر از خودشان به هیچ‌کس اجازه حرف زدن نمی‌دهند در فرانسه، آلمان و سوریه جان انسان را می‌گیرند و در جغرافیای دیگر {لابد ورامین} نفس مخالف را می‌برند، این در حالی است که چنین اتفاقی به هیچ عنوان در جغرافیای شهرستان ورامین رخ نداده است بلکه به استناد مدارک و مستندات موجود اتفاق ادعایی روزنامه قانون در شهرستان قرچک که دارای مردمی متدین و انقلابی است به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: با نیم نگاهی به نقشه جغرافیای استان تهران کافی است تا هر کس با هر مقدار تحصیلات دریابد که شهرستان قرچک در تقسیمات کشوری مستقل از شهرستان ورامین بوده و دارای فرمانداری، دادگستری، شهرداری و سیستم اداری مستقل و مجزا از ورامین است.

طباطبایی گفت: نویسنده روزنامه مذکور آگاهانه چشم خود را بر این واقعیت فروبسته و در این برهه و موقعیت پرخطر از تاریخ انقلاب که پس از گذار از دوران فتنه امریکایی _ اسراییلی عناصر خودفروخته، به‌واسطه در پیش بودن پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که جامعه نیازمند عقلانیت و آرامش بیش از پیش است، بی‌توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان نظام مبنی بر حضور و مشارکت حداکثری مردم، در اقدامی مشکوک سعی در القاء وجود آشوب و ناامنی در سطح کشور کرده است.

وی اظهار کرد: روزنامه تحت مدیریت شما در راستای ایجاد روحیه یأس و نامیدی و القای فضای آشوب و هرج و مرج و ناامنی در اقدامی ناجوانمردانه دست به تخریب وجهه مردم متدین، انقلابی، ولایت‌مدار و شهید پرور شهرستان ورامین زده است، مردمی که به‌عنوان پیشگامان انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از پانزدهم خردادماه ۱۳۴۲ در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی قبل و بعد از انقلاب حضور فعال داشته و از بذل جان و مال و آبروی خویش در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دریغ نورزیده‌اند اکنون توسط روزنامه‌ای به راحتی با عناصر داعش و خاخام‌های صهیونیست تشبیه می‌شوند، مردمی که همواره مورد تمجید امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله تعالی) بوده و با عالی‌ترین تعابیر و والاترین عبارات ستوده شده‌اند و در عرصه‌های خطیر انقلاب و دفاع مقدس شایستگی‌های خود را اثبات کرده‌اند، آماج تعابیر ناجوانمردانه‌ای می‌شوند که یادآور کینه‌های فروخورده دلبستگان طاغوت و ضد انقلاب زخم خورده از بینش و بصیرت مردم انقلابی ورامین است.

این شهروند ورامین عنوان کرد: واقعاً علت این بی‌ادبی نابه‌جا و بلاوجه روزنامه قانون به مردم ورامین چیست؟ کدام انگیزه شرافتمندانه‌ای می تواند موید انتشار خبر بی‌اساس و سراسر توهین آمیز روزنامه شما به این مردم شریف و نجیب باشد؟ کدام عقل سلیمی می‌پذیرد نویسنده پرمدعای شما که برای زمین و زمان تعیین تکلیف کرده و خود را عقل کل فرض کرده حتی با جغرافیای استان تهران هم آشنایی نداشته باشد؟ باور کنید با سابقه‌ای که از کینه‌ورزی روزنامه‌های زنجیره‌ای از نیروهای اصیل انقلابی وجود دارد، مردم آنقدر ساده لوح نیستند که انگیزه‌های آلوده و پنهان در پس این بازی‌های رسانه‌ای را درک نکنند.

طباطبایی اظهار کرد: امروز این سرمایه اجتماعی بزرگ که با نثار خون این مردم به دست آمده است با هدف بهره‌برداری سیاسی از سوی جناحی خاص و در جهت مظلوم نمایی عناصر مطرود جریان به اصطلاح اصلاح‌طلب که برخی از آنان جزو عاملان و محکومین فتنه هشتاد و هشت بوده‌اند مورد هجمه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به راستی چه تشابهی میان مردم شریف، مذهبی انقلابی، ولایت‌مدار و شهید پرور شهرستان ورامین با گروهک خون خوار و ددمنش داعش و خاخام‌های صهیونیست وجود دارد که روزنامه شما در مقام مقایسه آن دو برآمده و با توصیف ظالمانه، مردم ورامین را متصف به آن کرده است؟ ما به‌عنوان فرزندان نسل مبارزان صدر انقلاب و یاران دوران تنهایی و غربت خمینی کبیر (ره) اعلام می‌کنیم ورامین امروز که نیم قرن از قیام خونین ۱۵ خرداد گذشته همانند همان روزهای آتش و خون، بر آرمان‌‎های مقدس امام و رهبری عظیم‌الشأن انقلاب استوار و پابرجا ایستاده‌اند و بر این ایستادگی خود افتخار می‌کنند.

طباطبایی اذعان داشت: ما با صدای بلند فریاد می‌زنیم ورامین خاستگاه حرکت انقلابی ملت ایران است نه محل داعش بازی، از این اتهام ناروا و ظالمانه به پیشگاه خداوند متعال شکوه می‌بریم و در روز واپسین در مقابل امام و شهداء گریبان اهانت کنندگان به این مردم نجیب را به دادخواهی خواهیم گرفت و در پایان این کلام به یادگار مانده از زبان شهیدان را تکرار می‌کنیم که؛ بشکند قلمی که ننویسد بر یاران خمینی چه گذشت.

این شهروند ورامینی در پایان گفت: بنابراین با عنایت به مطالب فوق الذکر و این‌که مطالب آن روزنامه مشتمل بر توهین، افترا و نشر اکاذیب نسبت به مردم شریف و ولایت‌مدار شهرستان ورامین می‌باشد خواهشمند است این جوابیه را مطابق ماده ۲۷ قانون مطبوعات در همان صفحات و ستون و با همان حروف که اصل مطلب منتشر شده است به چاپ برسانید.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.