خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: شب قدر شب نزول برکات الهی است/ باید جلوی رواج بدحجابی را گرفت

امام جمعه ورامین: شب قدر شب نزول برکات الهی است/ باید جلوی رواج بدحجابی را گرفت

امام جمعه ورامین با اشاره به ویژگی های شب قدر گفت: شب قدر، شب نزول برکات الهی است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، آیت الله سید مرتضی محمودی با اشاره به ویژگی های شب قدر اظهار داشت: شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مهمترین شبهای زندگی هر انسانی است زیرا طبق روایات واحادیث معصومین در این سه شب سرنوشت زندگی انسان ها در طول یکسال رقم می خورد.

وی افزود: اهمیت شب قدر به حدی است که ائمه اطهار(ع) بر احیای این شب حتی در حالت بیماری نیز سفارش کرده‌اند و از مومنان خواسته‌اند در این شب‌ها تا صبح به راز و نیاز با خدا بپردازند.

افراد در شبهای قدر اعمال و رفتار خود را بازبینی کنند

امام جمعه ورامین عنوان کرد: شبهای قدر با نام امام اول شیعیان گره خورده است، در شبها و لیالی قدر ما در کنار قرآن کریم از حضرت علی علیه السلام و سجایای اخلاقی او یاد می کنیم، در واقع در این شبها قرآن کریم در کنار قرآن ناطق که همان وجود نازنین حضرت علی (ع)است زمینه هدایت و سعادت بشر را فراهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: همه ما وظیفه داریم تا در این شبها  و روزهای مبارک، اعمال و رفتار خود را در معرض بازبینی و با مطالعه زندگی امام علی (ع) آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

این مسئول گفت: شبهای قدر شبهای نزول برکات الهی است و همه باید از این برکات در زندگی خود بهره مند شود.

لزوم جلوگیری از ترویج بدحجابی در جامعه به خصوص بین جوانان

آیت الله محمودی با اشاره به توجه به وظایف اخلاقی هر فرد مسلمان یادآور شد: باید در شب قدر با الهام از آیات نورانی قرآن کریم و با اقتدا به سیره عملی امیر المومنین علی (ع) در جهت تثبیت و تقویت مبانی اخلاق تلاش کنیم.

وی با اشاره به رواج معضلات اخلاقی نظیر بدحجابی از خانواده ها خواست نسبت به تربیت فرزندان خود اهتمام ویژه داشته باشند و جلوی رواج بی حجابی را بگیرند.

امام جمعه ورامین افزود: والدین باید بدانند که فرزندان صالح به عنوان باقیات و صالحات ذخیره ای برای دنیا و آخرت آنها هستند، پس باید به صورت ولایی و با آرمانهای انقلاب و ارزشهایی که در قرآن کریم بر آن سفارش شده، تربیت شوند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.