خانه » اخبار و رویدادها » معاون فرماندار: میزان حق آبه ورامین از تصفیه خانه جنوب تهران دو برابر می شود

معاون فرماندار: میزان حق آبه ورامین از تصفیه خانه جنوب تهران دو برابر می شود

معاون اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری ورامین گفت: با اجرای طرح لوله گذاری انتقال آب، میزان حق آبه دشت ورامین از تصفیه خانه جنوب تهران دو برابر خواهد شد.
به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین ،  محمدعلی یاسینی روز چهارشنبه  افزود: هم اکنون چهار متر مکعب از خروجی تصفیه خانه جنوب تهران توسط یک کانال به دشت ورامین منتقل می شود.

وی گفت: از گذشته برای آبیاری دشت ورامین حق آبه مشخصی از سدهای اطراف از جمله ماملو تعیین شده بود که با توجه به افزایش میزان تقاضای آب شرب شهر تهران، میزان حق آبه کشاورزی دشت ورامین کاهش یافت.

یاسینی اظهار کرد: کاهش میزان حق آبه شهرستان از سدهای استان، با اختصاص حق آبه از تصفیه خانه جنوب تهران تا حدودی تأمین شد.

وی گفت: با توجه به این که ظرفیت خروجی این تصفیه خانه ۱۳ مترمکعب بوده و ظرفیت کانال انتقال محدود است، تنها چهار مترمکعب در ثانیه آب از این تصفیه خانه به دشت ورامین منتقل می شود.

یاسینی ادامه داد: در جلسات طرح توسعه کشاورزی استان تهران، مقرر شد که حق آبه دشت ورامین از تصفیه خانه جنوب تهران افزایش یابد که تحقق این مهم مستلزم ایجاد کانال جدید به موازات کانال موجود بود.

وی اظهار کرد: مسوولان شهرستان ورامین به امور آب و استانداری تهران پیشنهاد دادند که اجرای این طرح با توجه به هزینه های زیاد توسط سرمایه گذار انجام شود و هزینه های اجرای آن با مبالغ مربوط به حق آبه که از بهره برداران دریافت می شود، در مدت چند سال جبران شود.

یاسینی گفت: هم اکنون مناقصه اجرای این طرح با لوله هایی به قطر سه متر با ظرفیت انتقال ۹ مترمکعب آب در ثانیه در حال اجرا است و به زودی عملیات اجرایی این طرح به طول ۳۶ کیلومتر آغاز خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح حداکثر دو ساله خواهد بود و با اجرای آن حق آبه ورامین از خروجی تصفیه خانه جنوب تهران تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت و بسیاری از مشکلات کمبود آب زراعی برطرف خواهد شد .

وی اظهار کرد: در فواصل اجرای این طرح، احداث مخازنی پیش بینی شده تا در زمان کاهش نیاز دشت ورامین، آب خروجی تصفیه خانه در این مخازن ذخیره و در ایام مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.