خانه » اخبار و رویدادها » معاون فرماندار: مردم مشکلات مسکن مهر را به مسوولان اطلاع دهند

معاون فرماندار: مردم مشکلات مسکن مهر را به مسوولان اطلاع دهند

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان ورامین از متقاضیان مسکن مهر خواست تا مشکلات مربوط به پروژه های مسکن مهر را به مسوولان اطلاع دهند.
به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین ، محمدعلی یاسینی روز یکشنبه اظهار کرد:طرح مسکن مهر از جمله اقدامات ماندگار دولت های نهم و دهم است که نقش بسیار مهمی در تأمین مسکن مردم داشته است .

 

وی اظهارکرد:متأسفانه برخی افراد در ارزیابی های خود از این طرح بی انصافی و سیاست بازی می کنند .

 

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان ورامین

گفت : طرح مسکن مهر با فعال سازی ظرفیت های بلا استفاده یا کمتر استفاده شده در راستای تولید مسکن و تنظیم این بازار شکل گرفت و دولت زمین های دولتی بلااستفاده و بدون کاربری را طی مراحل قانونی مشخص و برای تأمین نیاز مسکن به هموطنان واگذار کرد.

وی اظهار کرد: واگذاری اعیان زمین های دولتی به صورت قراردادهای بلند مدت ۹۹ ساله از یک سو و ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سوی دیگر باعث کاهش قیمت تمام شده مسکن شد و مردم و بسیاری از انبوه سازان را برای ساخت مسکن تشویق کرد که این امر باعث تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن و تعدیل قیمت آن شد .

 

یاسینی گفت:اگر افزایش ناگهانی قیمت مصالح و اجزاء هزینه های تمام شده احداث ساختمان ناشی از تورم داخلی و جهانی اتفاق نمی افتاد مردم شیرینی اجرای این طرح را بیش از گذشته احساس می کردند.

 

وی افزود:در اجرای هر طرح بزرگ و مهم نظیر مسکن مهر ممکن است نواقصی نیز وجود داشته باشد که این مشکلات در اجرای طرح مسکن مهر به دلیل عدم تجربه وسبقه اجرای چنین طرحی برجسته تر به نظر می رسد .

 

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان ورامین

 

گفت : در شهرستان ورامین بیش از ۲۲ هزار واحد تسهیلات بانکی مسکن مهر پیش بینی شده که البته دو ویژگی اساسی اجرای این طرح در ورامین در ارائه تسهیلات به پروژه های خرد با تعداد واحد محدود و نیز عدم تمرکز پروژهای انبوه سازی مناطق حاشیه شهر باعث موفقیت اجرای آن در این شهرستان شد .

 

وی گفت : اجرای موفق طرح مسکن مهر در شهرستان ورامین باعث شد تا تجربیات گذشته انبوه سازی دولتی در شهر تهران که در برخی از مواد با عدم استقبال مردم مواجه شد را نداشته و منجر به حاشیه نشینی و یا دیگر عوارض اجتماعی نشود.

 

یاسینی تصریح کرد : با توجه به حجم بالای ساخت مسکن و نیز حساسیت های موجود ، مشکلاتی در بخش مسکن مهر ورامین به چشم می خورد که باید به درستی و جدیت به آن پرداخته شود.

 

وی افزود : پروژه های مسکونی انبوه ساز مسکن در ورامین همگی به صورت خودمالکی شکل گرفته و اگرچه این پروژه ها از واگذاری زمین های دولتی محروم بوده اند ولی از تسهیلات بانکی ارزان قیمت ۲۰۰ میلیون ریالی و برخی تسهیلات مالی دیگر نظیر تغییر کاربری ، بخشودگی های و تخفیف های قانونی که صرفا به عنوان مسکن مهر به پروژه های مذکور تعلق گرفته است.

 

یاسینی افزود : درابتدای اجرای این طرح ، متقاضیان واجد شرایط از طریق تعاونی ها ثبت نام به عمل آوردند که این امر به دلیل برخی از مشکلات متوقف شد و مقرر گردید تا افراد واجد شرایط به طور مستقیم از طریق اداره مسکن و شهر سازی اقدام کنند.

 

وی اظهار کرد:برخی از تعاونی ها ، مشخصات افراد متقاضی را در اختیار مالکان پروژه ها قرار داده بودند و به نام این افراد تسهیلات دریافت کرده بودند که لازم است به طورشفاف این امر به افراد معرفی شده از سوی تعاونی ها و مالکان اطلاع رسانی صورت گیرد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.