خانه » اخبار و رویدادها » مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین غبارروبی شد/ تقدیر از همراهان مسجد

مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین غبارروبی شد/ تقدیر از همراهان مسجد

مراسم غبارروبی مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین با حضور آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین برگزار شد که طی آن از همراهان مسجد در ورامین تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، مراسم غبارروبی مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین شامگاه شنبه و همزمان با دهه تکریم و تببین جایگاه مسجد در جامعه با عنوان “مسجد خاستگاه و پشتیبان بیداری اسلامی” با حضور آیت الله سید مرتضی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و امام جمعه، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، حجت الاسلام رضا غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک، علیرضا ساور علیا سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد ورامین و قرچک و جمع کثیری از مردم مؤمن و انقلابی برگزار شد.

سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستانهای ورامین و قرچک در ابتدای این مراسم طی سخنانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: “المساجد سوق من اسواق الاخره، قراها المغفره و تحفتها الجنه” یعنی “مساجد بازاری از بازارهای آخرت است که در آن بر سفره آمرزش می نشینند و هدیه آن بهشت است”.

باید مساجد بهترین و زیباترین مکانها باشند

حجت الاسلام علیرضا ساور علیا افزود: باید مساجد ما بهترین و زیباترین مکانها باشند، در این میان امنای مسجد نقش ویژه ای در پویایی برنامه های فرهنگی مساجد دارند.

وی تأکید کرد: وظیفه ما تنها حضور در مسجد نیست، ما وظیفه رونق بخشیدن، تمیز نگه داشتن و تکریم مساجد را هم بر عهده داریم.

در ادامه مراسم با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی با سابقه ترین امام جمعه کشور مصلای صاحب الزمان(عج) غبارروبی شد.

نکته قابل توجه در این غبار روبی حضور زائدالوصف جوانان و نوجوانان مشتاقی بود که با شور و شعف فوق العاده ای به نظافت مساجد می پرداختند.

تقدیر از همراهان مسجد در مصلای بزرگ صاحب الزمان(عج) ورامین

همچنین در ادامه این مراسم از همراهان مسجد در مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین تقدیر شد.

در این مراسم فتح الله فرجی به عنوان بسیجی نمونه، محمد فرجی رئیس اداره دارایی شهرستان ورامین به عنوان مسئول نمونه، ماهوتچی به عنوان اصناف نمونه، رحیم احمد زاده طلبه نمونه، عقیل امیری ورزشکار نمونه، کرمی جوان نمونه، مهدی تاجیک دانش آموز نمونه و میلاد اردستانی به عنوان دانشجوی نمونه همراه مسجد مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین اکبر رضایی به عنوان مبتکر نمونه، یعقوبی خادم نمونه، سید عباس رضوی راوی نمونه، سید رضا طباطبایی استاد نمونه، مساعدیان قاری نمونه و خانی به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر نمونه انتخاب و توسط حضرت آیت الله محمودی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، دهه آخر ماه شعبان هرساله به عنوان دهه غبارروبی مساجد در سراسر کشور نامگذاری شده است تا مساجد برای برپایی مراسم ماه مبارک رمضان خود را آماده شوند.

لازم به ذکر است، با توجه به ظرفیت بالای این دهه مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال جاری این دهه را با عنوان “دهه تکریم و تببین جایگاه مسجد در جامعه” نامگذاری کرد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.