خانه » اخبار و رویدادها » اخبار انتخابات » انتقاد امام جمعه موقت از نامزدهایی که خواهان جداشدن قسمتی از ورامین هستند

انتقاد امام جمعه موقت از نامزدهایی که خواهان جداشدن قسمتی از ورامین هستند

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حجت‌ الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) افزود: “تقوا را فاسد نمی کند مگر غلبه وحشت”، اگر انسان اسیر شهوات شد تقوا را زیر پا می گذارد.

وی با اشاره به مبعث رسول اکرم(ص) اظهار داشت: دوران بعثت پیامبر(ص) از بزرگترین اعیاد اسلامی است نه تنها برای جهان اسلام که این عید برای تمام جهانیان است، تمام مردم دنیا مدیون بعثت پیامبر(ص) هستند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان نکات تاریخی در مورد تحول و ارتقای زندگی مردم جهان پس از بعثت پیامبر(ص) ادامه داد: در عصر جاهلیت مردم در بی عفتی، بی اخلاقی، انسان کشی، بت پرستی و… گرفتار بودند و خرافات، ترویج بدعتها، بیهوده گوییها در جامعه امری رایج بود.

گمان نکنید دوران جاهلیت تمام شده است

وی تصریح کرد: البته گمان نکنید دوران جاهلیت تمام شده است، به تعبیر امام(ره) امروز دنیا گرفتار جاهلیت مدرن شده است، امروز اگر دنیا را با دنیای عصر جاهلیت مقایسه کنید در می یابید که تمام جلوه های جاهلیت با رنگ و لعابی دیگر امروز هم وجود دارد.

حجت ‌الاسلام محمودی اضافه کرد: آن روز دختران را زنده به گور می کردند، اما امروز زنان و دختران را ابزار کامجویی و سلطه طلبی قرار داده اند، بمب اتم ساختند و با آن به کشتار دسته جمعی دست می زنند و از آن طرف دنیا مردم این طرف دنیا را تهدید می کنند.

وی در ادامه از مردم، رسانه ها، صدا و سیما، خبرگزاری ها و سایتهای خبری برای انتشار مناسب مراسم نیم قرن ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال امام(ره) تقدیر کرد و بیان داشت: امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد حق بزرگی بر گردن ما دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران در ادامه به سالروز شهادت آیت الله سعیدی اشاره کرد و پس از برشمردن خدمات آن شهید بزرگوار، افزود: زمانی که پاکدشت جزوی از ورامین بود آیت الله سعیدی شبهای سه شنبه در منطقه نظامی پارچین منبر می رفتند.

وی سپس با اشاره به  روز صنایع دستی ادامه داد: صنایع دستی یکی از ارزشهایی است که باید به آن اهمیت داده شود، پیامبران الهی شغلهایی مانند چوپانی، زنبیل بافی، حصیر بافی و … داشتند، صنایع دستی باید توسط خانم های خانه دار به خصوص مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه روز پاسدار و جانباز را مورد اشاره قرار داد و گفت: کشور ایران در پناه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به پیشرفت و توسعه دست خواهد یافت.

مردم باید هفته آینده حماسه سیاسی رقم زنند

وی در ادامه به انتخابات هفته آینده اشاره کرد و افزود: مردم ایران باید هفته آینده حماسه سیاسی رقم زنند، نامزدهای انتخاباتی هم بدانند اگر چه از انتقادات سازنده دفاع می شود، اما سیاه نمایی و تخریب دیگران پسندیده نیست.

حجت ‌الاسلام محمودی تصریح کرد: متأسفانه برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات خود به دنبال احیای حرکت سیاه فرهنگی دوران اصلاحات هستند، اگر مردم از اقدامات دوران اصلاحات راضی بودند که دست رد به سینه آنها نمی زدند، ملت بر اساس آرمانهای انقلاب و آرمانهای شهدا تصمیم می گیرند، هر کس در آن جهت حرکت کند ملت به سینه او دست رد می زنند.

وی اضافه کرد: باید هوشیار باشیم، رئیس جمهور انتخاب کنیم که در اندازه این کشور باشد؛ ولایتمداری، استکبار ستیزی، تعهد و تخصص و… از ارزشهای رئیس جمهور است که باید در نظر گرفته شود، رهبری مکرر فرمودند باید برای رأی دادن به کسی در پی حجت شرعی باشیم.

مردم سوابق افراد را بررسی کنند

حجت الاسلام محمودی سپس انتخابات شورای شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: باید افرادی که در این جایگاه قرار می گیرند جایگاه خود را بدانند، از سیاسی کاری و باند بازی بپرهیزند، مردم سوابق افراد را بررسی کنند، اعتقاد به ارزشهای دینی و ولایتمداری، تعهد و تخصص در نامزدها بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی کسی جرأت ندارد بگوید ولایتمدار نیست، اما ولایتمداری را باید در عمل دید، موضع نامزدها در فتنه های ۷۸ و ۸۸ را بررسی کنید، عملکرد امروز آنها را ببینید و سپس رأی دهید.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: برخی نامزدهای شورای شهر وعده می دهند که اگر در شورا برویم یک قسمت از ورامین را جدا می کنیم، شما چه طور هنوز در شورا نرفته و بدون مطالعات تخصصی راجع به این موضوع تصمیم می گیرید، وعده برخی نامزدها مبنی بر جداسازی قسمتی از ورامین مطرود است.

از ورامین چه مانده که برخی می خواهند آن را جدا کنند؟

وی افزود: به قومیت گرایی دست نزنید، برای یک شهر بزرگ تصمیم بگیرید، به مصالح عالی مردم فکر کنید، از این شهرستان بزرگ چه مانده که می خواهید جدا کنید؟

این مسئول سپس ضمن بر حذر داشتن نامزدها از اسراف و تبذیر در تبلیغات گفت: از روشهای نوین تبلیغات استفاده کنید و از اسراف و تبذیر بپرهیزید، به خصوص برخی نامزدهایی که اسامی معصومین و پرچم جمهوری اسلامی را در تبلیغات چاپ می کنند مراقب باشند به این اسماء بی احترامی نشود

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.