خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت:ریشه حکومت با اقتدار ولایت فقیه در جهان امروز ۱۵ خرداد است

امام جمعه موقت:ریشه حکومت با اقتدار ولایت فقیه در جهان امروز ۱۵ خرداد است

دبیر دبیرخانه دائمی قیام ۱۵ خرداد شهرستان ورامین با اشاره به ویژگی‌های این قیام گفت: ۱۵ خرداد ریشه حکومت مقتدرانه ولایت فقیه در جهان امروز است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، صبح امروز زنگ پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد ورامین با حضور سید رضا طباطبایی بخشدار مرکزی شهرستان ورامین، جمع دیگری از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان و تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان در مدرسه قیام ۱۵ خرداد به صدا در آمد.

دبیر دبیرخانه دائمی قیام ۱۵ خرداد شهرستان ورامین طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز ۵۰ سال از قیام عظیم ۱۵ خرداد می‌گذرد و هدف ما از برگزاری این مراسم آشنایی بیش از پیش دانش‌آموزان با قیام ۱۵ خرداد است، دانش‌آموزان باید بدانند امام (ره) به دلیل آن که فریاد حق طلبی در اوج خفقان موجود ۵۰ سال پیش سر داد  دستگیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی اظهار داشت: مردم این منطقه نیز دستگیری امام(ره) را تاب نیاورده و از خفقان و شکنجه های رژیم شاهنشاهی نترسیدند و قیام کردند و با پای پیاده و در گرمای طاقت فرسای این فصل به سوی تهران حرکت کردند و در پل باقرآباد توسط سفاکان رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه جوان ورامینی باید حماسه ۱۵ خرداد را به‌عنوان سند افتخار خود قدر بداند، افزود: اسامی شهدای ۱۵ خرداد به عنوان الگوهای شجاعت و دلاورمردی نباید از خاطر ما برود، آن روز بانوان نیز پا به پای مردان خود به سوی تهران حرکت کردند و از مرگ و شکنجه نهراسیدند.

وی تصریح کرد: نطفه انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد گذاشته شد، در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب ما پیروز شد و امروز دوران جوانی و بالندگی این انقلاب است و بیداری اسلامی موجود در منطقه آثار بالندگی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمودی اظهار داشت: ۱۵ خرداد ریشه حکومت مقتدرانه ولایت فقیه در جهان امروز است و شهدای ۱۵ خرداد پرچم‌داران مظلوم حماسه و ایثار در ۵۰ سال گذشته هستند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.