خانه » اخبار و رویدادها » حضور سه هزار معتکف در مساجد ورامین

حضور سه هزار معتکف در مساجد ورامین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین، پیشوا و قرچک اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان ورامین با حضور قریب به سه هزار معتکف در ۳۱ مسجد ورامین، خیرآباد و جوادآباد برگزار شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، حجت ‌الاسلام رضا غلامی افزود: در روایات مسئله اعتکاف با حج مقایسه شده است، حج هم مناسکی و هم محرماتی دارد، در اعتکاف ما هر دو را داریم، هم محرمات و هم مناسک خاص، در روایات داریم که زمانی که مناسک حج به جای آورده شود همه گناهانش بخشیده می‌ شود، همین جمله در باب اعتکاف آمده است، مشخص می ‌شود اعتکاف بسیار اهمیت دارد.

وی عنوان داشت: یکی از بهترین برنامه ‌ها که در ماه رجب مطرح بود و به برکت نظام اسلامی احیا شده برنامه اعتکاف است، اعتکاف در هر زمانی مورد توصیه و سفارش است، مراسم اعتکاف همه ساله در کشور ما به ویژه در شهرستان ورامین با استقبال مردم همراه می‌ شود.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: ستاد اعتکاف شهرستان ورامین امسال برنامه‌ های مختلفی برای معتکفان در طول برگزاری مراسم اعتکاف هم برای برادران و هم برای خواهران برنامه ‌ریزی کرده بود که معتکفان از این برنامه‌ های فرهنگی و عبادی بهره کافی بردند که از جمله آن می ‌توان به اعزام مبلغان به مساجد برگزار کننده اعتکاف، برگزاری مسابقات فرهنگی، اهدای کتب و… اشاره کرد.

وی بیان داشت: مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان ورامین با حضور قریب به سه هزار معتکف در ۳۱ مسجد ورامین، خیرآباد و جوادآباد برگزار شد که با برگزاری ۵۲ ساعت حلقه های معرفتی با سرکشی مسئولان شهرستانی همراه بود

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.