خانه » اخبار و رویدادها » سردرگمی نابینایان در ورامین

سردرگمی نابینایان در ورامین

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، انجمن نابینایان “نگاه روشن” شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک مدتی است مشکل محل اسکان دارد و شهرداری ورامین مکانی را در انتهای پارک ۱۵ خرداد ورامین به این انجمن پیشنهاد داده که به گفته رئیس انجمن نابینایان “نگاه روشن” این مکان امنیت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن نابینایان “نگاه روشن” با هدف رفع مشکلات روشندلان ورامین در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد که فعالیت خود را به صورت رسمی در خانه فرهنگ شهید مهتدی آغاز کردند که بعد ار مدتی این خانه فرهنگ به مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین تبدیل شد که در تیر ماه ۱۳۹۱ با این تغییرات، روشندلان این انجمن با مشکلاتی روبرو شدند و قرار شد که این انجمن به انتهای پارک ۱۵ خردار ورامین منتقل می شود.

بعد از گذشت مدتی شهرداری ورامین اتاقی را در دانشگاه علمی کاربردی این شهرداری به انجمن “نگاه روشن” اختصاص داد که اکنون بعد از گذشت حدود یک سال قرار است این اتاق را از انجمن نابینایان “نگاه روشن” بگیرند و به گروه مرکز “رشد و پروهش خانواده” تحویل دهند.

نابینیان انجمن “نگاه روشن” که خود با مشکلات بزرگی همچون اشتغال دست و پنجه نرم می کنند اکنون مجدداً دغدغه مکان را پیدا کرده اند و مشکلی برمشکلاتشان افزوده شده است.

مکانی که برای استقرار این انجمن در انتهای پارک ۱۵ خرداد فراهم شده است از سطح امنیتی پایینی برخوردار بوده و همچنین مسیر رفت و آمد این پارک برای نابینایان دشوار است.

رئیس شورای شهر ورامین وعده و وعید می دهد

رئیس انجمن نابینایان “نگاه روشن” شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در خصوص مشکلات این انجمن اظهار داشت: دی ماه ۹۱ رئیس شورای شهر ورامین یک اتاق به انجمن نایبینایان “نگاه روشن” داد که فعالیت داشته باشیم و در رابطه با اشتغال نیز قرار شد کاری انجام دهند که حداقل با توجه به امکانات، یک یا دو نفر از بچه های نابینای این انجمن را جذب شهرداری کنند و گفتند تا اوایل اردیبهشت این کار را قطعاً انجام می دهند که متأسفانه در این مدت فقط وعده و وعید پوچ و خالی داده اند.

داود شیرکوند افزود: اکنون نیز در رابطه با اتاق، انجمن را تحت فشار گذاشته اند و رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین می گوید باید این اتاق را خالی کنیم و شهرداری یک اتاق، به این انجمن در انتهای پارک ۱۵ خرداد ورامین اختصاص داده و باید به آنجا برویم.

وی تصریح کرد: متأسفانه مکانی که به انجمن در انتهای پارک ۱۵ خرداد اختصاص داده اند، از لحاظ موقعیت فرهنگی و اجتماعی در سطح پایینی قرار دارد و مددجویان – به خصوص بانوان – اعلام کرده اند که در ساختمان انتهای پارک ۱۵ خرداد نمی توانند رفت و آمد کنند و آن مکان از لحاظ امنیتی سطح پایینی دارد و می گویند اگر انجمن به آنجا منتقل شود دیگر عضو انجمن باقی نمی مانند.

اتاق انجمن را می خواهند به مرکز رشد و پروهش خانواده تحویل دهند

رئیس انجمن نابینایان “نگاه روشن” شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک  ادامه داد: اتاق انجمن در ساختمان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین را می خواهند به مرکز “رشد و پژوهش خانواده” تحویل دهند و می گویند شهرستان نیاز به این مرکز دارد و باعث پیشرفت شهرستان می شود.

وی عنوان داشت: اگر قرار باشد که مرکز پژوهش در این اتاق باعث رشد شهرستان شود، پس انجمن نابینایان که سه شهرستان قرچک، پیشوا و ورامین را با حدود ۵۰۰ عضو تحت پوشش دارد، چه می شود؟

تقاضا داریم مسئولان شهرستان سنگی را پیش پای انجمن نیندازند

شیرکوند اضافه کرد: مسئولان شهرستان به این انجمن کمک خاصی نکرده اند، تقاضا داریم حداقل سنگی را هم پیش پای این انجمن نیندازند.

وی بیان داشت: رئیس شورای شهر ورامین وعده و وعید می دهد، چرا باید این گونه باشد و رئیس شورای شهر بچه های نابینا را بلاتکلیف بگذارد؟ دغدغه بچه های نابینای انجمن این است که وضعیت اسکان انجمن چه می شود و مدام پیگیر این موضوع هستند.

از دی ماه ۹۱ کلاسهای انجمن “نگاه روشن” لغو شده است

رئیس انجمن نابینایان “نگاه روشن” شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک  افزود: تقریباً از دی ماه ۹۱ کلاسهای انجمن لغو شده است؛ خانواده ها مراجعه می کنند و می گویند مدارس در حال تعطیل شدن است و می خواهند فرزندانشان در این کلاسها حضور پیدا کنند ولی متأسفانه چون دغدغه مکان وجود دارد، نمی توانیم کلاسها را برگزار کنیم.

وی در خصوص اشتغال وعده شده از سوی رئیس شورای شهر ورامین نیز گفت: رئیس شورا قرار شد طی دو تا سه هفته قبل جلسه ای بگذارند و مشکلات نابینایان را برطرف کنند که هنوز جلسه ای نگذاشته اند.

شیرکوند ادامه داد: اکنون رئیس شورای شهر نه تنها خودشان را به ما نشان نمی دهند، بلکه هر زمان تماس می گیریم پاسخگو نیستند یا اینکه می گویند با آقای راشدی معاونت فرهنگی شهرداری ورامین هماهنگ کنید، وقتی با آقای راشدی تماس می گیریم می گویند باید خود رئیس شورا تاریخ جلسه را مشخص کنند و مشکلات را برطرف کنند.

وی اظهار داشت: با آقای خلیلی رئیس دفتر شورای شهر ورامین تماس گرفتیم که گفتند رئیس شورا برای برگزاری این نشست مشکلی ندارد و هر زمانی را خواستید با معاونت فرهنگی شهرداری هماهنگ کنید، آقای رئیس حاضر می شوند.

زمان جلسه رفع مشکلات نابینایان را هماهنگ کردیم

رئیس انجمن نابینایان “نگاه روشن” شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک  ادامه داد: با معاونت شهرداری ورامین تماس گرفتیم تاریخ جلسه ای را تعیین کردیم و قرار شد آقای راشدی با شهردار ورامین هماهنگ کنند و خودشان نیز شخصاً در این جلسه حضور پیدا کنند امازمانی که با رئیس دفتر شورا برای اعلام زمان جلسه تماس گرفتیم، حرف خود را رد کرد و گفت که آقای فرجی جلسه دارد و برخورد مناسبی هم نداشت.

وی در پایان تصریح کرد: می خواهیم صدای بچه های نابینای شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک به گوش مردم شهر برسد و بدانند بچه های نابینا چه مشکلاتی دارند.

 پاسخ مسئولان شهری به مشکلات نابینایان

در پی اظهارات رئیس انجمن نابینایان “نگاه روشن” شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک، طی تماس تلفنی با محمد راشدی معاونت فرهنگی شهرداری ورامین جویای وضعیت اسکان این انجمن شدیم که وی در پاسخ گفت: مسئله اسکان انجمن نابینایان ارتباطی به معاونت فرهنگی شهرداری ندارد و در این خصوص رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین و شهردار ورامین به عنوان رئیس هیئت امنا باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای شهر ورامین نیز در خصوص مشکلات نابینایان شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک گفت: طبقه همکف دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین قرار است به گروه پژوهشی و تحقیقاتی که از طرف فرمانداری قرار است به ورامین بیاید، تحویل داده شود.

محمدحسن فرجی افزود: این گروه که از شاخه های پردیسهای تحقیقاتی است وقتی بخواهد در ورامین مستقر شود با خود امکانات و تجهیزات می آورد و برای اینکه امنیت لازم آنها تأمین شود، طبقه همکف ساختمان علمی کاربردی شهرداری ورامین را به طور کامل در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی بیان داشت: قرار شده واحدهای خود دانشگاه که در طبقه همکف قرار دارند به طبقه بالای ساختمان بروند و چون در طبقه بالا باید از اتاقها به صورت دو تا یکی استفاده کنیم و به همین دلیل اتاقی را در انتهای پارک ۱۵ خرداد ورامین در اختیار انجمن نابینایان “نگاه روشن” قرار دادیم که آنها می گویند این اتاق برایشان مناسب نیست و آنها امنیت ندارند.

دیگر اتاقی وجود ندارد که به انجمن “نگاه روشن” بدهیم

رئیس شورای شهر ورامین ادامه داد: اما دیگر اتاقی وجود ندارد که به این انجمن بدهیم و اگر اتاقی در فضای مناسبتر برای آنها وجود داشت حتماً دریغ نمی کردیم و در اختیارشان قرار می دادیم اما فعلاً مکان دیگری وجود ندارد.

وی در خصوص اشتغال نابینایان گفت: قرار  نبوده که نابینایان در شهرداری مشغول شوند و فقط قرار شد یک یا دو نفر آنها در بوفه و تشکیلات دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین مشغول شوند که اکنون در بوفه دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

زمانی برای جلسه رفع مشکلات مشخص نشد

فرجی اضافه کرد: قرار شد جلسه ای در خصوص مشکلات نابینایان با شهردار ورامین برگزار شود که به آنها گفتم با معاونت فرهنگی شهرداری تاریخی را مشخص کنند که شهردار هم حضور داشته باشد و بنده نیز در آن جلسه شرکت خواهم کرد ولی هنوز زمانی را مشخص نکرده اند.

رئیس شورای شهر ورامین تأکید کرد: قرار شد زمان جلسه را به بنده اطلاع دهند که تاکنون ساعتی را تعیین نکرده اند و اگر زمانی را مشخص کرده باشند به بنده اطلاع نداده اند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.