خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: نامزدهای انتخاباتی از ایجاد جوهای روانی بر حذر باشند/ تخریب دیگران نشانه بی تقوایی است

امام جمعه ورامین: نامزدهای انتخاباتی از ایجاد جوهای روانی بر حذر باشند/ تخریب دیگران نشانه بی تقوایی است

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین گفت: نامزدهای انتخاباتی مراقب باشند که خود و طرفدارانشان را از ایجاد جوهای روانی علیه دیگران بر حذر دارند و اگر جز این باشد ورود در این عرصه الهی نیست.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین که در جهت میثاق با شهدا در گلزار شهدای حسین رضا(ع) برگزار می شد، پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و توصیه نمازگزاران به تفکر در آیات الهی افزود: خداوند بنده ای که تفکر می کند را رحمت می کند.

وی بیان داشت: تفکر باعث می شود انسان از زندگی عبرت بگیرد، اول تفکر است، سپس تشخیص درست و در انتها عبرت آموزی، در و دیوار جهان خلقت همه و همه عبرت است، باید تفکر کنیم تا به معرفت الهی برسیم و سپس خود را بشناسیم، بسیاری از ما از خود غافلیم، خود را فراموش کرده ایم، هدف و فلسفه خلقت را فراموش کرده ایم و این امر، پوچی می آورد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: این عالم باطل آفریده نشده، تفکر در خلقت آسمان و زمین بسیار اهمیت دارد، این عالم بیهوده آفریده نشده است، باید در کسب و کار و امرار معاش خود عامل به احکام خدا باشیم، اما متأسفانه بسیاری از افراد در پیچ و خمهای جهان گم می شوند.

وی سپس با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: هدف نامزدهای انتخاباتی باید خدایی باشد، مردم هم در انتخاب افراد کمال دقت را بکنند تا افرادی که شایستگی دارند برای خدمت انتخاب شوند، کسی که در خود توان انجام صحیح مسئولیتهای محوله را نمی بیند در عرصه انتخابات ورود نکند، چرا که اگر با رأی مردم انتخاب شود مسئولیت بسیار سنگینی خواهد داشت.

تخریب دیگران نشانه بی تقوایی است

آیت الله محمودی اضافه کرد: اگر هم توان لازم را در خود دیدند و برای رضای خدا وارد صحنه شدند دیگر از برنده شدن و یا نشدن نهراسند، چرا که حتی اگر رأی نیاورند باز هم نزد خداوند مأجورند، کسی که با این افکار به صحنه می آید دیگر دلیلی برای تخریب و تهمت زدن به دیگران ندارد، تخریب دیگران نشانه بی تقوایی است.

وی یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی مراقب باشند که که خود و طرفدارانشان را از ایجاد جوهای روانی علیه دیگران بر حذر دارند و اگر جز این باشد ورود در این عرصه الهی نیست.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در ادامه ضمن برشمردن برخی خصوصیات افراد اصلح گفت: باید صالح ترین افراد انتخاب شوند تا این محرومیتهای موجود به حداقل برسد، کسی را انتخاب کنید که هم عالم باشد و هم عامل، هم پیرو ولایت فقیه باشد و هم مدیر و مدبر و متعهد و کاردان باشد.

وی افزود: به مسائل روز آگاه و خداترس باشد و گمان نکند همواره زنده و همیشه بر مسند مدیریت تکیه زده است.

امام جمعه ورامین سپس ضمن تبریک ولادت حضرت ز هرا(س) اظهار داشت: شیعیان و پیروان مکتب این بزرگواران باید طوری عمل کنیم که آن مخدره از ما راضی باشد، این بانوی بزرگوار حق بزرگی بر جهان اسلام و جامعه بشریت دارند.

وی ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی را تبریک گفت و ادامه داد: با رهبری صحیح امام امت و پیروی مردم، مشیت الهی بر این مقدر شد که این انقلاب به پیروزی برسد نظام منحوس پهلوی برچیده شود، تمام این ابداعات، اختراعات و پیشرفتهای امروز را مدیون انقلاب اسلامی هستیم، این مخترعان قبل از انقلاب هم بودند، لکن یا به خارج می رفتند و یا در داخل اعتماد به نفس و عزت نفس آنها را می گرفتند.

شهید مطهری نقش برجسته ای در جهت دهی فکری انقلاب اسلامی داشت

آیت الله محمودی تصریح کرد: شهادت شهید مطهری، این معلم  بزرگ را گرامی می داریم، این بزرگوار نقش برجسته ای در جهت دهی فکری انقلاب اسلامی و تفکر ناب اسلامی در برابر تفکرات غربی داشتند که با توطئه منافقین و دشمنان این ملت و اسلام بزرگ به شهادت رسیدند، لکن همچنان آثار و کتابهای ایشان برای استفاده علاقمندان و پژوهشگران موجود است.

وی با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگر قشر زحمتکشی است و اگر به خوبی و در حد توان کار کند اجر و پاداش وی مانند مجاهد در راه خدا است، مقام و منزلت کارگران والاست.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.