خانه » اخبار و رویدادها » فرمانده سپاه ورامین: بسیجی ها به صورت سازماندهی شده حق ندارند به تذکر لسانی بپردازند

فرمانده سپاه ورامین: بسیجی ها به صورت سازماندهی شده حق ندارند به تذکر لسانی بپردازند

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ورامین ما ، سرهنگ مرتضی مومنی فر فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه ورامین در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین ضمن تبریک سالروز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از بهمن ماه سال ۵۷ پا در رکاب نظام و انقلاب بوده و هست که این را در زمانهای مختلف به اثبات رسانده است.

فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه ورامین با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران به دستور امام خمینی(ره) گفت: در سال ۵۷ وضعیت نظامی و انتظامی کشور به دلیل سهم خواهی بعضی از افراد که در ایجاد نظام کاری کرده بودند، بسیار آشفته بود تا حدی که دولت موقت که عدم پایبندی خود را به آرمانهای نظام را بعداً نشان داد، در پی تشکیل سازمانی برای ساماندهی اوضاع آشفته کشور بود، ولی امام راحل دستور به تشکیل سازمانی مردمی که در آن افرادی خداترس و انقلابی که تا پای جان در خدمت این مردم و نظام باشند مشغول به خدمت شوند داد.

این بسیجی زمان انقلاب گفت: تمام انقلاب های دنیا در ابتدای کار خود، سعی در تشکیل سازمانی داشتند تا بتواند از آرمانهای آنها دفاع کند، ولی تنها ایران بود که توانست به دستور امام خمینی(ره) به این نیاز خود رسیده و جوانانی متعهد را در چهارچوبی به نام سپاه، سازماندهی و ساماندهی کند.

وی گفت: در روزهای ابتدایی، تصور نمی شد که ماموریت های محوله به سپاه تا این اندازه وسعت پیدا کند، اما با نشان دادن قدرت و علاقه جوانان متعهد و پایند به نظام در زمینه های مختلف، مأموریت های این سازمان نیز وسعت پیدا کرد تا حدی که در زمینه های عمرانی، سازندگی، عملیاتی و دیگر زمینه های مورد نیاز کشور به دستور رهبری حضور پیدا می کند.

وی گفت: در روزهای ابتدایی تاسیس سپاه، کلانتری های زیادی در سراسر کشور در تسخیر دشمنان نظام و انقلاب بود، به همین جهت به سپاه پاسدارن مأموریت حفاظت و پاسداری از کشور داده شد، به همین جهت است که روز میلاد با سعادت امام حسین(ع) به نام پاسدار نام گذاری شده است.

سرهنگ مومنی فر در مورد نامگذاری امسال گفت: رهبر سال ۹۲ را با دو قسمت “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” نام گذاری کردند، که این نشان دهنده آن است که امسال باید ۲کار اصلی و اساسی انجام شود که اولین آن حماسه سیاسی است که دارای اهمیت بیشتری است.

وی ادامه داد: زمانی نیاز به حماسه است که دو جبهه دقیقاً در مقابل بکدیگر قرار گرفته و از مواضع خود کوتاه نمی آیند، و در سخنان گوهربار رهبری در زمان تحویل سال نو میبینیم که دشمنی کشورهای غربی، چه از نظر نیروهای نفوذی خود در داخل کشور و چه از ابعاد بین المللی به اوج خود رسیده تا با این وسیله بتوانند ایران را متقاعد کرده و زیر فشار بگذارد تا از مواضع خود کوتاه آمده و از آنها دست بردارد.

وی گفت: ما در سال های ابتدایی انقلاب شاهد حماسه های زیادی بودیم که مهمترین آن جنگ تحمیلی بود که جوانان ما بر خود وظیفه می دانستند تا در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کرده و از جان و مال و ناموس خود دفاع کنند که دراین راه بسیاری جان و مال خود را از دست دادند ولی هیچ شکایتی نداشتند.

وی از دیگر حماسه معاصر مردم ایران به حماسه ۹دی یاد کرد و گفت: مردم عزیز به خصوص جوانان این کشور با بصیرت خود بار دیگر حماسه آفریدند و به دشمنان ایران ثابت کردند که نمی توانید  به ایران ما تعرضی کنید.

فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه ورامین گفت: از سال ۷۱ به بعد، امام خامنه ای(مدظله العالی) در فرصت های مختلف به مسئولان کشوری در زمینه هجمه های فرهنگی دشمن هشدار میدادند، اما آنها از این دستور رهبری سرباز زده و بی توجه بودند.

سرهنگ مومنی فر گفت: همانطور که رهبر عزیزمان در صحبتهای ابتدای سالشان فرمودند: ۱۷ سال پیش به رئیس جمهور وقت گفتم که اقتصاد کشور را از تک بعدی بودن و وابستگی اقتصاد به نفت بیرون آورید، ولی تا به امروز هیچ کاری نشده، و دلیل بسیاری از این مشکلات اقتصادی نیز همین است.

وی گفت: امام خامنه ای(مدظله العالی) می فرمایند: پیشگیری بهتر از درمان است، به همین منظور است که از ماه ها و یا حتی سال ها قبل هشدار در زمینه های مختلف حرکات دشمنان ایران می دهند ولی متأسفانه مسئولین ما این دستورات را نادیده گرفته و جامه عمل به آن نمی پوشانند.

مرتضی مومنی فر گفت: به دستور رهبر عزیزمان اگر مردم عزیز ایران تحمل کنند، به راحتی به دشمن ضرباتی را وارد کرده وباعث پیروزی ایران عزیز و سرافرازی مردم ایران می شویم، مردم نیز در همه عرصه ها ثابت کردند که تا آخرین لحظه عمر تا پای جان گوش به فرماند رهبر خواهند بود که نمونه آن را می توان در حماسه ۲۲ بهمن سال۹۱ دید.

سخنان رهبر در مورد شعار امسال دارای ۴ کلیدواژه است.

فرمانده سپاه ورامین گفت:این ۴ کلیدواژه شامل، پرشور بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، همه سلائق معتقد با اسلام و نظام باید در آن شرکت کنند،رای مردم مشخص کننده نتیجه است،انتخاب نفر اصلح،  می باشد.

این دبیر ستاد امر به معروف در مورد طرح تذکر لسانی گفت: تذکر لسانی کار همگانی و وظیفه هر مسلمانی است.

وی گفت: هیچ کدام از بسیجی ها به صورت سازماندهی شده حق ندارند به تذکر لسانی بپردازند ولی اینکه به وظیفه مسلمان بودن خود باید عمل کنند و به عنوان یک مسلمان به اشخاصی که دارای مشکلاتی هستند تذکر دهند.

گفتنی است جناب سرهنگ مومنی فر جوایز نفیسی را به بهترین مقاله هایی که در مورد شعار امسال به سپاه مقاومت بسیج ناحیه ورامین ارسال شود تقدیم می کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.