خانه » اخبار و رویدادها » توصیه های دادستان ورامین به ناهیان از منکر/ آمران به معروف مورد حمایت دستگاه قضایی هستند

توصیه های دادستان ورامین به ناهیان از منکر/ آمران به معروف مورد حمایت دستگاه قضایی هستند

دادستان ورامین با اشاره به حمایت دستگاه قضا از آمران به معروف گفت: آمران به معروف باید در حدود قانون حرکت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

 امروز امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل گروه های تذکر لسانی یکی از موضوعات مهم و داغ کشور بوده و برخی از فعالان این عرصه و مسئولان تقنینی کشور اعتقاد دارند که حمایت لازم از آمران به معروف در کشور صورت نمی گیرد.

 دادستان ورامین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دستگاه قضا تا چد حد از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کند، اظهار داشت: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از بحث های جدی دستگاه قضایی است و امروز این دستگاه از گروه های تذکر لسانی حمایت می کند.

آمران به معروف مورد حمایت دستگاه قضایی هستند

ابوالقاسم مراد طلب افزود: اما آنچه در این میان اهمیت دارد آن است که آمران به معروف و ناهیان از منکر از حدود قانونی خارج نشوند زیرا اگر کسی در این زمینه صدمه بدنی ببیند، کاری نمی توان برایش انجام داد و اگر شکایتی صورت پذیرد و بازداشت شود باز هم نمی توان فعالیت مهمی را در پیش گرفت اما اگر آمر به معروف در حدود قانونی حرکت کند همواره مورد حمایت دستگاه قضا خواهد بود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که بدحجابی که موجب جریحه دار شدن عفت عمومی شود، جرم محسوب شده و کسی که حدود شرعی را در این زمینه رعایت نکند، خطا کرده است اما باید با انجام کارهای فرهنگی و تقویت گروه های تذکر لسانی زمینه اصلاح این افراد در جامعه فراهم شود.

بدحجابی به صورت جبری و با برخورد سخت اصلاح نمی شود

مرادطلب اضافه کرد: مسائلی نظیر بدحجابی، به صورت جبری و با برخورد سخت اصلاح نمی شود بلکه این موضوعات علل فرهنگی دارند که بر اساس آن باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و اگر دستگاه های فرهنگی نظیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای اقتصادی که مسئول معیشت مردم هستند کار خود را به درستی و به نحو احسن انجام دهند، قطعا این مسائل مدیریت می شود.

این مسئول عنوان کرد: اگر مسئولان اقتصادی و فرهنگی به وظائف خود عمل کنند و علل فرهنگی و اقتصادی ناهنجاری های اجتماعی را رفع سازند، آن زمان برخورد دستگاه قضایی اثربخش خواهد بود.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.