خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » شورای امر به معروف در ادارات ورامین تشکیل شد/ کارمند یک اداره دولتی باید الگویی برای ارباب رجوع باشد

شورای امر به معروف در ادارات ورامین تشکیل شد/ کارمند یک اداره دولتی باید الگویی برای ارباب رجوع باشد

81227545-5806191

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان ورامین خبر داد .

سیدرضا طباطبایی روز یکشنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه ها و مؤسسات دولتی که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین مسائلی است که باید در تمامی ابعاد زندگی خود را نشان دهد زیرا این دو از فرایض دینی بوده و ادای آن عبادت محسوب می شود.

وی افزود: همه ما به عنوان افراد مسلمان وظیفه داریم تا نسبت به ادای این دو فریضه و احیاء امر به معروف و نهی از منکر تلاش نمائیم که یقینا این تلاش نتیجه ای جز توسعه و تعالی فرهنگ دینی در جامعه به همراه نخواهد داشت.

طباطبایی اظهار داشت: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر تنها رعایت حجاب نیست بلکه انجام کلیه فرائض دینی و پرهیز از تمامی محرمات می تواند در امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست بلکه این امر در ارتباط با آقایان نیز صدق پیدا می کند و نوع پوشش و طرز رفتار آنها در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که نباید از آن غافل شد .

طباطبایی گفت : یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای احیاء این دو فریضه در دستور کار مسوولین شهرستان ورامین قرار گرفته است ، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر است که یقینا با راه اندازی این شورا می توان از جایگاه حقوقی ادارات جهت این مهم بهترین بهره را برد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین افزود : شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات متشکل از امام جماعت ، مسوول حراست ، مسوول روابط عمومی و مسوول واحد بسیج دستگاه می باشد که هدایت و برنامه ریزی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند.

وی تأکید کرد : ادارات دولتی باید در احیاء امر به معروف و نهی از منکر پیشگام بوده و به الگویی عملی برای جامعه تبدیل شوند که اگر این امر در ادارات نهادینه شود، نتایج آن به جامعه نیز منتقل خواهد شد.

طباطبایی گفت: وقتی ارباب رجوع می بیند که در یک اداره دولتی نسبت به فرائض دینی و شرعی پایبندی وجود داشته و روح اسلام در آن اداره حاکم است ، با اطمینان بیشتری کارهای خود را انجام داده و رضایت وی نیز جلب خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه های دولتی ورامین در فرمانداری این شهرستان گفت: امروز دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلام با بهره گیری از ابزارهای نوین تلاش دارد تا وارد خانه ها شده و کیان خانواده را هدف قرار دهد.

وی اظهار داشت : دشمنان شبانه روز برای تضعیف نظام و خدشه وارد شدن به ارزش های اسلامی برنامه ریزی می کنند و اگر لحظه ای از این توطئه ها غافل شویم ، خسارات جبران ناپذیری به جامعه اسلامی وارد خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران افزود : تمامی افتخارات و عزتی که ملت ایران در طول سال های استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی کسب کرده اند به واسطه هویت دینی و ملی ایران اسلامی بوده و دشمن تلاش دارد تا از همین نقطه وارد شده و این هویت را از ملت ایران بگیرد.

محمودی افزود: دشمنان ملت ایران، مسلمانی و شیعه بودن ما را نمی خواهند، آنان مسلمانی می خواهند که در راستای اهداف آنان حرکت کرد و برای رسیدن به این هدف خانواده های اسلامی را مورد هدف قرار داده اند .

وی تصریح کرد: بسیاری از بدحجابی و بی بند و باری هایی که در جامعه وجود دارد هدایت شده و در جهت اهداف استکبار صورت گرفته است ، اگر حجاب و عفت جامعه از بین رفت ، همه چیز آن جامعه نابود خواهد شد.

محمودی با اشاره به لزوم رعایت عفاف و حجاب و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ادارات دولتی گفت: کارمند یک اداره دولتی حق ندارد که بدحجاب باشد ، او باید الگویی برای ارباب رجوع باشد تا به واسطه رعایت حجاب و عفاف ، جامعه را به این مهم تشویق نماید.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر پرچمدار کاری هستند که اهل بیت عصمت و طهارت آن را بنا نهادند و همه باید نسبت به احیاء این امر که خنثی کننده توطئه فرهنگی دشمنان است اهتمام داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین نیز در این جلسه گفت :احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزمی ملی و همگانی است تا به واسطه آن بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی از جامعه رخت بر بندد.

سرهنگ پاسدار داود اصغری افزود : به فرموده حضرت علی(ع) ، تمام نیکی ها ، خوبی ها و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریای بی کران است.

وی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود ، جای منکرات با معروف عوض شده و بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ تذکر لسانی در جامعه گفت : طرح تذکر لسانی مورد خواست مقام معظم رهبری است و می تواند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کند.

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.