خانه » اخبار و رویدادها » اعلام مسیرهای برگزاری مراسم نمادین تشییع حضرت زهرا(س) در شهرستانهای استان تهران

اعلام مسیرهای برگزاری مراسم نمادین تشییع حضرت زهرا(س) در شهرستانهای استان تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران اظهار داشت: مراسم باشکوه تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در بسیاری از شهرها و مناطق کشور و همچنین استان تهران در شب شهادت این بانوی بزرگوار اسلام برگزار می شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: مراسم تشییع نمادین بانوی بزرگوار جهان اسلام، سالها پیش از شهر مقدس قم و با تأکید مرجع عظیم الشأن مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) آغاز شد.

وی بیان داشت: اکنون بسیاری از شهرهای کشور، در شام شهادت حضرت زهرا(س) شاهد برپایی مراسم معنوی نمادین تشییع حضرت زهرا(س) هستند که مراجع عظام تقلید نیز بر آن تأکید بسیاری کرده اند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: اگر از بنده بپرسند کدام یک از اقداماتت در زندگی را امید داری که آبرویی برای روز قیامت باشد، بنده تشییع نمادین حضرت زهرا(س) را ذکر خواهم کرد، ما خدمتگزار حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم و صاحب اصلی  این برنامه خود حضرت(س) هستند.

طرح برخی شبهات در مورد تشییع نمادین حضرت زهرا(س) صحیح نیست

وی تصریح کرد: طرح برخی شبهات در مورد این مراسم معنوی صحیح نیست و جا دارد کسانی که در مسائل دینی اظهار نظر می کنند با توجه به موازین شرعی و عقلی سخن بگویند و موجب تضعیف مراسم عزاداری که احیا کننده شیعه و از شعائر مذهب امامیه است، نگردند.

حجت الاسلام محمودی در خصوص شهرهایی که این تشییع نمادین را برگزار می کنند، گفت: این مراسم باشکوه در بسیاری از شهرها و مناطق کشور و همچنین استان تهران برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این مراسم معنوی در ورامین از مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت میدان امام خمینی(ره) و گلزار شهدای سید فتح الله تا گلزار شهدای گمنام برگزار می شود و همچنین در قرچک از مسجد صاحب الزمان(عج) آغاز می شود و تشییع کنندگان به سمت خیابان شهید رجایی تا مسجد جامع قرچک حرکت می کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران یادآور شد: این مراسم همچنین در پیشوا از مسجد امام خمینی(ره) به سوی حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی(ع) برگزار می شود و نیز در قیامدشت از مسجد الزهرا(س) به سوی چهار راه ولیعصر(عج) برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در بخش جواد آباد ورامین از مسجد خاتم الانبیا(س) به سوی مسجد امام رضا(ع) برگزار می شود و  مردم منطقه خیرآباد ورامین نیز بر برای برگزاری این مراسم از فاطمیه به سوی مصلای این منطقه حرکت خواهند کرد.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: این مراسم در شهرستان قدس نیز از مصلا تا میدان قدس برگزار می شود، همچنین در پاکدشت عزاداران از دفتر امام جمعه به سوی مصلا حرکت خواهند کرد و این مراسم معنوی در فیروزکوه نیز از مصلا تا امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد: مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در شب شهادت این بانوی بزرگوار پس از نماز مغرب و عشاء در شهرستانهای استان تهران برگزار می شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.