خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین: خطبه فدکیه، سند حقانیت شیعه است

امام جمعه موقت ورامین: خطبه فدکیه، سند حقانیت شیعه است

امام جمعه موقت ورامین گفت: در ایام فاطمیه حداقل یک بار خطبه فدکیه که سند حقانیت شیعه است را مطالعه کنید.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی شب گذشته در مراسم پرشور عزاداری ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد امام رضا(ع) عمروآباد ورامین، طی سخنانی برگزاری عزاداری حضرت زهرا(س) را بسیار با اهمیت توصیف کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران ضمن تشکر از آذری زبانان مقیم ورامین برای برگزاری هرساله مراسم باشکوه عزاداری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: فاطمیه یکی از بزرگترین ایام عزاداری است و باید بیش از پیش پرشور برگزار شود.

امام جمعه موقت ورامین با تشریح سیره دخت پیامبر (ص) به حادثه فدک اشاره کرد و گفت: فدک یکی از اموال اهل‌بیت علیهم‌السلام بود که در زمان پیامبر (ص) به حضرت زهرا(س) هبه شد،این مطلب را هم علمای شیعه و هم علمای اهل تسنن تائید می‌کنند اما پس از پیامبر(ص) با استدلال‌های پوشالی و دروغین، فدک را غصب کردند و حرمت دختر پیامبر (ص) را شکستند.

وی با تاکید بر نیاز جهان اسلام به فرهنگ فاطمی، عنوان کرد: از حضرت زهرا (س) الگو بگیریم و سعی کنیم فرزندانمان را با فرهنگ فاطمی مانوس کنیم و اسامی این بزرگوار مانند صدیقه، فاطمه و زهرا (س) را برای فرزندانمان برگزینیم.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: از عزیزان می‌خواهم در ایام فاطمیه حداقل یک بار خطبه فدکیه که سند حقانیت شیعه است را مطالعه کنند.

محمودی با بیان توضیحاتی در مورد خطبه فدکیه گفت: حضرت زهرا (س) در مسجد پیامبر (ص) وارد شدند و فریاد حق‌طلبی و دفاع از ارزش‌های انسانی را سر دادند.

وی تصریح کرد: یک جوان شیعه باید آگاه و هوشیار باشد و بداند چرا علی (ع) خانه نشین شد،چرا امروز جهان به جایی رسیده که در میانمار مسلمانان را زنده زنده می‌سوزانند و در شهر حلب امام جماعت مسجد را سر می‌برند و سرش را در مسجد آویزان می‌کنند، به خود بیاییم و آگاه باشیم، امروز دشمن برای ضربه به اسلام عزیز و مسلمانان با تمام قوا به صحنه آمده است.

این فعال فرهنگی و سیاسی استان تهران با بررسی جریان فتنه و انحراف پس از رسول اکرم (ص) گفت: غفلت مسلمانان سبب شد معاویه‌ها، عمر و عاص‌ها و … بر مسند حکومت بنشینند و در برابر ولایت، قرآن بر سر نیزه کنند، علی(ع) قرآن ناطق بود اما عدم بصیرت سبب انحراف مسلمین و لغزش آن‌ها در برابر فتنه‌ها شد.

امام جمعه موقت ورامین در پایان ضمن انتقاد از رواج بدحجابی در جامعه، از ذاکران، روضه‌خوانان و خطبا خواست در محافل عزاداری و محافل مذهبی هشدارهای فرهنگی را گوشزد کنند و به برکت مجالس اهل بیت علیهم‌السلام با هجوم وحشیانه ابزارهای ضد فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

این گزارش حاکی است، مراسم پرشور عزاداری ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور آیت‌‌الله سید مرتضی محمودی‌گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، سید حسین نقوی‌حسینی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان و روسای ادارات و نهادها و روحانیون و جمع کثیری از آذری‌زبانان مقیم ورامین در مسجد امام رضا(ع) عمروآباد ورامین برگزار شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.