خانه » اخبار و رویدادها » اخبار انتخابات » ویژگی‌های لازم برای یک عضو شورای شهر از دیدگاه آیت‌الله محمودی

ویژگی‌های لازم برای یک عضو شورای شهر از دیدگاه آیت‌الله محمودی

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در دیدار با اعضای اصلی هیئت نظارت انتخابات شورای شهر ورامین ویژگی‌های لازم برای اعضای شورای شهر را بیان کردند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، اعضای هیئت نظارت انتخابات شورای شهرستان ورامین با حضور در بیت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این شهرستان با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله محمودی گلپایگانی در این دیدار ضمن بیان اهمیت مشورت در اسلام اظهار داشت: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) با وحی الهی در ارتباط بود، از آن گذشته دارای قدرت تفکر مافوق تصور بودند اما در امور پیش آمده همواره به مشورت می‌پرداختند و هیچ‌گاه از این امر خود را بی‌نیاز ندانستند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: خداوند تبارک و تعالی در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران نیز با توصیه پیامبر(ص) به مشورت می‌فرمایند «شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ»، کلمه الامر در این آیه شریفه معنای وسیعی دارد و بسیاری از امور به جز احکام الهی را شامل می‌شود.

امام جمعه ورامین در ادامه به بیان خصوصیات افرادی که برای حضور در شوراهای شهر نامزد می‌شوند، افزود: نامزدهای انتخاباتی باید مخلص باشند، متخصص باشند، از مسائل و امور آگاه باشند، هم عالم باشند و هم عامل، یعنی هم مسائل را به خوبی بدانند و به وظیفه خود عالم باشند و هم توانایی حل مشکلات مردم و منطقه را داشته و عامل به وعده باشند.

وی عنوان کرد: یک نامزد انتخاباتی نباید خود را ببیند و برای منفعت خود و اطرافیان بخواهد وارد صحنه شود، باید رضای خدا را مد نظر بگیرد، برای رضای پروردگار وارد شود و نتیجه را هم به خداوند واگذار کند.

آیت‌‌الله محمودی سپس از اعضای هیئت نظارت شهرستان خواست شرایط نامزدها را به‌طور دقیق و بر اساس دستورالعمل‌ها بررسی کنند تا انتخابات خوب و دقیق اجرا شود و افراد مناسب وارد شورا شوند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین تاکید کرد: هیئت نظارت باید به آبروی افراد در صورت رد صلاحیت هم اهمیت ویژه‌ای دهد و در این امر رضای خداوند تبارک و تعالی را همواره در نظر داشته باشد.

شروع نا‌منویسی شورای شهر ورامین از ۲۶ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله مظفرزاده، رئیس هیئت نظارت شهرستان ورامین در ابتدای این دیدار طی سخنانی گفت: نام‌نویسی نامزدها از ۲۶ فروردین ماه و به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود و سپس صلاحیت‌های افراد نام‌نویسی شده بررسی شده و نتیجه به خود آقایان اعلام خواهد شد.

بهره‌گیری از ارشادات و تذکرات آیت‌الله محمودی در هیئت نظارت

حسین النچری از اعضای هیئت نظارت شهرستان ورامین در ادامه طی سخنانی گفت: این هیئت به‌طور مستمر با آیت‌الله محمودی ارتباط داشته و تذکرات و ارشادات ایشان را به اجرا در خواهد آورد.

نام و وظایف افراد هیئت نظارت شهرستان ورامین

هیئت نظارت شهرستان ورامین از پنج نفر شامل حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله مظفرزاده رئیس هیئت نظارت، حسین النچری، وحید قشقایی، حسین هاشمی‌زاده و محمد گودرزی می‌باشد که وظایفی از قبیل برنامه‌ریزی جهت استقرار ستاد اداری و تجهیز آن، مطالعه دقیق قانون و آئین‌نامه‌های اجرایی انتخابات، تعیین رئیس و نایب رئیس و منشی در نخستین جلسه هیئت، معرفی هیئت‌های نظارت بخش به استان جهت صدور حکم، ارسال فوری مشخصات هیئت‌های نظارت بخش به هیئت‌های نظارت مرکزی و استان، پیگیری استقرار و انجام انتخابات داخلی هیئت‌های نظارت بخش، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای آنها، رسیدگی به شکایات داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت اجرایی بخش رد شده است (ظرف ۱۰ روز)، مطالعه دقیق شرح وظایف ناظران و آموزش آنان در جلسات توجیهی حداکثر دو روز قبل از انتخابات، معرفی یک ناظر جهت شرکت در کلیه جلسات هیئت‌های اجرایی به‌منظور نظارت بر صحت انتخابات و اخذ کلیه صورتجلسات و آگهی‌ها از هیئت اجرایی، ارسال فوری اسامی داوطلبان به هیئت نظارت استان اخذ و رسیدگی به شکایات داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت اجرایی بخش رد شده است، نظارت بر امور تبلیغاتی داوطلبان، تعیین ناظر یا ناظران برای کلیه شعب اخذ رای، اعلام نظر در ارتباط با صحت انتخابات، پیشنهاد توقف یا ابطال انتخابات یک یا چند شعبه اخذ رای در شهر و روستا به هیئت نظارت استان با ارائه دلایل مستند، همکاری با بازرس‌های اعزامی از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند.

شورای شهر ورامین با بیش از  ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شامل ۱۳ نفر عضو اصلی و شش نفر عضو علی‌البدل خواهد بود و کسانی می‌توانند داوطلب عضویت در شوراها شوند که تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشند و کسانی که تابعیت دوم دارند نمی‌توانند به عرصه انتخابات ورود کنند.

در انتخابات شوراها داوطلب در هنگام ثبت‌نام باید استعفای خود را در پست‌های مطرح در ماده ۲۸ قانون که به تائید مقام مسئول رسیده باشد، ارائه کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.