خانه » اخبار و رویدادها » محمودی: درخواست تشکیل استان خرداد احساسی و شعاری نیست

محمودی: درخواست تشکیل استان خرداد احساسی و شعاری نیست

امام جمعه موقت ورامین در ارتباط با بحث تشکیل استان خرداد با محوریت ورامین گفت: پیشنهاد تشکیل استان خرداد دارای پشتوانه عقلی، منطقی و قابل توجیه از جهات گوناگون است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تشکیل استان خرداد گفت: مدت‌هاست که موضوع تشکیل شدن استان خرداد مطرح است، این موضوع علاوه بر اینکه خدمتی به مناطق جنوب تهران ارائه می‌کند، کمک حال تهران نیز هست، پیشنهاد تشکیل استان خرداد دارای پشتوانه عقلی، منطقی و قابل توجیه از جهات گوناگون است.

 امام جمعه موقت ورامین افزود: ما از یک طرف برای تهران به دلیل داشتن ترافیک، آلودگی هوا و تمرکز آن نگران هستیم و از طرف دیگر محرومیت شهرهای جنوب استان تهران را در نظر می‌گیریم که این پیشنهادها را مطرح می‌کنیم. مردم شهرستان‌های جنوبی استان روزانه برای انجام امور اداری خود، هزاران تردد به تهران دارند و چه بسا بسیاری از مشکلات شهر تهران به دلیل همین رفت و آمدهاست.

وی تصریح کرد: از طرفی این مردم تمام کارهایشان به دلیل ارتباطی که باید با تهران داشته باشند، دچار خلل می‌شود.

 امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: منطقی بودن این پیشنهاد از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان نیز تأیید شده است و کسی که منصفانه و به دور از تعصبات و تحلیل‌های شخصی به این مسئله می‌نگرد، این موضوع را تأیید می‌کند.

محمودی با بیان اینکه مسئولان شهرستان ورامین تاکنون پیگیر این موضوع بوده‌اند و خواهند بود، بیان کرد: دولت تصمیم گیرنده است، پس، از دولت درخواست داریم که به این موضوع کارشناسانه بنگرد، اگر بخواهیم به مردم خدمت مناسب ارائه دهیم، راهی غیر از این نیست.

 امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه مردم شهرستان‌های جنوبی تهران واقعا دچار مشکلات هستند، اما به آن‌ها توجه جدی نشده است، اضافه کرد: با وجود این ظرفیت‌ها، قدمت منطقه و همچنین حادثه عظیم ۱۵ خرداد، ایجاب می‌کند که دولت به این منطقه توجه بیشتری داشته باشد، همان‌طور که امام (ره) و مقام معظم رهبری فرموده‌اند، مردم ورامین حق ویژه‌ای دارند. همه مسئولان نظام نیز به این موضوع اذعان دارند.

 وی گفت: از دولت می‌خواهیم واقع‌بینانه به این مسئله بنگرد و به خواسته بحق مردم لبیک بگوید و به نوعی هم به تهران و هم به این شهرستان‌ها خدمت‌رسانی کند.

 حجت الاسلام محمودی افزود: ما هیچ وقت احساسی و شعاری به این موضوع نگاه نکرده‌ایم، بلکه مشکلات و محرومیت‌ها را می‌بینیم، با وجود اینکه دشت ورامین بسیاری از ظرفیت‌ها را در خود جای داده است.

 وی با بیان اینکه مردم ورامین مردم قانعی بوده و هستند و همیشه در تمام صحنه‌ها خط مقدم بوده‌اند، اما بسیاری از محرومیت‌ها را با وجود نزدیک بودن به مرکز کشور تحمل می کنند، اظهار داشت: منطقه اصیل ورامین سزاوار این همه مشکل نیست. مردم ورامین در تمام صحنه‌های انقلاب همواره پیش قدم بوده‌اند. اما منطقه آنان تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه نکرده است. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی مردم منطقه برای استان شدن را باید در وجود همین محرومیت‌ها جست‌وجو کرد. ‌اینکه منطقه به توسعه و جایگاه واقعی خود نرسیده است و مردم احساس می‌کنند که می‌توانست وضع آنان بهتر از این باشد را می‌توان دلیل اصلی انتظار آنان برای استان شدن دانست. اگر این توسعه صورت می‌گرفت، اکنون دلیلی برای ایجاد استان سی و دوم وجود نمی‌داشت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.