خانه » اخبار و رویدادها » حماسه اقتصادی در عرصه بهداشت، پیشگیری از بیماری است

حماسه اقتصادی در عرصه بهداشت، پیشگیری از بیماری است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، علی فتحی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: سطح اول اجرای بهداشت در میان مردم پیشگیری است،یعنی برای سلامتی باید سعی کنیم قبل از بیمار شدن از وقوع بیماری جلوگیری کنیم.

عضو سازمان نظام پزشکی ورامین تصریح کرد: حضرت علی (ع) چهار توصیه حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری به امام حسن(ع) کردند که بسیار مهم است، اول اینکه تا گرسنه نشده‌‌اى غذا نخور، دوم هنوز اشتها دارى از غذا دست بکش، سوم غذا را خوب بجو و چهارم اینکه قبل از خوابیدن قضاى حاجت کن، حضرت فرمودند «اگر این نکات را رعایت کنى، از مراجعه به طبیب بى‏نیاز مى‌شوی».

فتحی گفت: سطح دوم بهداشت جامعه درمان است، زمانی که پیشگیری صورت نگرفت و بیماری رخ داد حالا باید آن را در مان کرد، وظیفه این امر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که از طریق بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشتی شهری و روستایی و … اجرا می‌شود، در ورامین هم بیمارستان مفتح و مراکز درمانی متعددی وجود دارد، در قسمت تامین اجتماعی نیز بیمارستان ۱۵ خرداد و کلینیک شهید اشرفی اصفهانی کارخانه قند به مردم خدمت رسانی می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سطح سوم نیز این است که برخی بیماری‌ها موجب ناتوانی در بیمار شوند که پس از رفع بیماری باقی بماند، که بخش بهداشت جامعه برای این مرحله نیز برنامه دارد.

طرح پزشک خانواده سبب هدایت بیمار در مسیر ارتقاء سطح سلامت است

مدیر پلکی‌کلینیک دکتر امانی پاکدشت با اشاره به طرح پزشک خانواده نیز تصریح کرد: این طرح موجب کاهش مراجعات موازی به پزشک، هدایت بیمار در مسیر صحیح و ارتقاء سطح سلامت جامعه خواهد بود.

وی در ادامه با توجه به نامگذاری سال ۹۲ توسط رهبر معظم انقلاب به سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه علیه نظام اسلامی برخی داروها با قیمت‌های بسیار بالا در جامعه پیدا می‌شوند و برخی هم نایاب هستند و ما برای حل این مشکل در عرصه بهداشت نیاز به همت بلند و عزم اساسی مردم و مسئولان داریم.

خودکفایی در داروهای مورد نیاز کشور

سخنران امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین عزم مسئولان را حمایت از دانشمندان و داروسازان کشور دانست و گفت: باید در داروهای مورد نیاز کشور به خودکفایی برسیم، حماسه اقتصادی در این صورت رخ خواهد داد، امروز هم در بسیاری از این داروها به برکت تلاش‌های شبانه‌روزی دانشمندان و داروسازان کشور خودکفا شدیم.

عضو سازمان نظام پزشکی ورامین در پایان خاطرنشان کرد: در بخش مردمی هم باید مردم با رعایت توصیه‌های اطباء کمتر نیاز به درمان پیدا کنند و اگر هم بیمار شدند با مراجعه به پزشک دارو مصرف کنند و از خود درمانی بپرهیزند و داروها را اصولی مصرف کنند تا در مراجعات بعدی و مصرف داروهای مجدد صرفه‌جویی شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.