خانه » اخبار و رویدادها » ملت ایران هرگز دست از مبارزه با آمریکا برنخواهد داشت

ملت ایران هرگز دست از مبارزه با آمریکا برنخواهد داشت

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت : ملت ایران هرگز دست از مبارزه با آمریکا برنداشته و بر آرمان های انقلاب اسلامی پایبند خواهند بود .

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین که در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار شد گفت : آمریکا در طول دوران حیات سیاسی خود ملل مختلف را به بردگی گرفته است و تلاش دارد تا از تمامی منابع این کشورها به نفع خود بهره ببرد .

وی گفت : امام راحل با حمایت مردم انقلابی ما آمریکا را شکست داد و ابهت پوشالی آن را فرو ریخت و باعث شد تا امروز آمریکا زمین گیر شود .

وی افزود : این افتخاری بزرگ برای ملت ایران است که در خط مقدم مبارزه با آمریکا قرار دارد و هرگز دست از مبارزه با امریکا برنخواهد داشت.

وی اظهار داشت : طبق منطق امام(ره) و مقام معظم رهبری ما در برابر نظام سلطه تا آخر ایستاده ایم و تا روزی که خوی سلطه گری در امریکایی ها باشد رابطه ای با آن کشور نخواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات ۱+۵ با ایران در خصوص مسائل هسته ای ایران گفت : هرگونه مذاکره ای با توجه به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ملت ایران امکان پذیر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران افزود : نگرانی اصلی غربی ها از سلاح هسته ای نیست،از پیشرفت ملت ایران است،ملت ایران با اقتدار و در لبیک به فرمایشات رهبری عزیز اعلام می دارند،هرگونه مذاکره ای با توجه به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ملت ایران امکان پذیر است و ملت بزرگ ایران ذره ای از مواضع خود در بحث حقوق هسته ای کوتاه نخواهد آمد.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی از هنرمندان خواست تا ازهنر خود در جهت تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده نمایند .

وی گفت : شهید آوینی نشان داد که می توان هنر را در خدمت اسلام و دین به کار گرفت،امروز ما نیز در سطح منطقه ورامین برای پاسداشت ارزش های دینی و انقلابی و ملی خود نیازمند حرکت های جدی تر هستیم،خصوصا در این منطقه که منطقه حماسه ۱۵ خرداد است و ارزش های انقلابی و دینی منحصر به فرد دارد نیازمند هنرنمایی هنرمندان هستیم.

امام جمعه موقت ورامین افزود : هنرمندان سعی نمایند مانند آوینی ها جاودانه بمانند،مبادا به اسم هنر به ترویج موسیقی های مبتذل و بی حجابی و برهنگی شویم که این اعمال عین بی هنری است.

* امام جمعه جواد آباد گفت: فشارهای دشمن بر خلاف آنچه آنان تصور می کردند نه تنها فرسایشی نبوده بلکه ملت ایران را توانمند تر کرده است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های این هفته شهر جواد آباد گفت: ملت ایران که در طول شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر بارآمریکا قرار نداشته است به عزت و پیشرفتی رسیده است که کشور هایی نظیرعربستان سعودی که زیر بار آمریکا به زندگی اسف بار سیاسی و اجتماعی می پردازند آرزوی آن را دارند.

وی بااشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا گفت : اکنون بیش از سه دهه از قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا و فشارهای اقتصادی و سیاسی ای که آمریکا تحت عنوان تحریم های یکجانبه و چند جانبه علیه ایران به وجود آورده است می گذرد ولی در هیچ کدام از این فشارها نه تنها در عزم ملت ایران خدشه ای وارد نشده بلکه ملت ایران توانمندتر شده اند.

وی اظهار داشت: درست است که تلاش ها و فشارهای دشمن برای ملت ایران زحمت آفرین بوده ولی نتوانسته آنها را به اهداف خود رسانده و مانع پیشرفت ملت ایران بشود .

حسینی افزود : فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران ملت ما را به خودباوری ، استقلال و جدا کردن ملت ایران از وابستگی به خارج و عدم وابستگی به منابع نفتی و به دستاوردهای فراوان علمی و فن آوری های مختلف رساندکه اینها نشانگر آن است که ایران بدون اتکا به غرب راه خویش را به سوی سعادت مورد نظر خویش پیدا کرده است .

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری دور دوم مذاکرات هسته ای ایران گفت : مردم ایران باید بدانند که در مسئله هسته ای ایران اگر دشمن پیروز میدان بود اینقدر آرزوی مذاکره و رابطه با ایران را نداشت .

امام جمعه جواد آباد افزود : حرف آخر ملت ایران همان حرف امام راحل است که ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا رابطه برقرار نخواهیم کرد مگر آدم شود و از ظلم کردن دست بردارد.

حسینی تصریح کرد : امروز ایران در حوزه تولید انرژی هسته ای به عنوان هشتمین کشور دارای چرخه کامل سوخت هسته ای در جهان مطرح است و از این دانش در راستای اهداف صلح آمیز طبق قوانین و مقررات آژانس بین المللی انرزی اتمی بهره خواهد برد .

وی گفت : هم اکنون دانش هسته ای ایران نماد اقتدار و خودباوری ملت و مردم ما شده است و همچنین میدان شکست و تحقیر دشمن نیز هست ، زیرا با وجود تمام فشارها ، تهدیدات ، تحریمها و جنگ تبلیغاتی که آمریکا و غرب علیه ایران اعمال کردند ایران به پیشرفتهای چشم گیری دست پیدا کرده است.

وی تأکید کرد : استکبار جهانی از ایران اسلامی مترقی تأثیر گذار بر ملتها می ترسند و تلاش می کنند که موضوع هسته ای را بهانه قرار دهد و به اهداف شوم و شیطانی خود برسد.

وی تصریح کرد : آمریکا تلاش دارد تا نظام مقاومت خود را از دست دهد که در صورت تحقق این امر دشمن می تواند بین نظام و مردم شکاف ایجاد کند و مردم را در مقابل نظام قرار بدهد و این شکاف سیاسی را به فضای انتخابات ۹۲ بکشاند که یک پروژه ایده آل برای آمریکاست که از طریق انتخابات بتواند با تلاشهای صورت گرفته ملت را علیه نظام بشوراند .

حسینی افزود : ملت ایران انتخابات را که پایه نظام است را مدیریت خواهند کرد و با آرامش کامل به انتخابات ورود پیدا خواهند کرد و انتخاباتی که برازنده نظام است را برگزار خواهند کرد و آنروز روز مرگ استکبار است.

* امام جمعه خیرآباد از عالمان سیاسی و اقتصادی خواست تا برای تحقق شعارسال از رفتارهایی که ضد خلق حماسه است پرهیز نمایند.

حجت الاسلام جعفر محسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته خیرآباد گفت : انتخاب شعار حماسیه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری بیانگر نوع انتظار و سطح توقع حضرت ایشان از رفتار هایی است که باید در این سال شکل بگیرند.

وی گفت : عالمان سیاسی و اقتصادی باید مراقب باشند تا از رفتارهایی که از بروز حماسه جلوگیری می کند پرهیز نمایند و با برنامه ریزی خردمندانه ، خادمان خوبی برای بارگاه حماسه سیاسی و اقتصادی باشند .

وی اظهار داشت : شعار های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سالهای گذشته ازمفاهیم دینی و یا بر گرفته از آیات و روایات بوده و در اندیشه های اسلامی از جایگاه بلندی برخوردار بوده است.

وی افزود : در جامعه اسلامی رهبری دینی که رویکرد فقاهتی را در اداره و تنظیم امور جامعه اتخاذ نموده است، شیوه های هدایت و مفاهیم به کار گرفته شده همگی خمیر مایه های دینی داشته و بر اساس مبانی و تفکر بر گرفته از دین قابل توجیه و تفسیر است.

امام جمعه خیرآباد افزود : ارتباط و تعامل سیاست و اقتصاد غیر قابل انکار است نیست و در طول تاریخ نیز حماسه های سیاسی و اقتصادی فراوانی در تاریخ مبارزات انبیاء به یادگار مانده است .

وی با اشاره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه سالجاری گفت : انتخابات ریاست جمهوری یکی از بزرگترین فعالیت های سال ۹۲ است که در آن مقدرات اجرایی و سیاسی و به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه ریزی می شود .

محسن زاده افزود : منتخب ملت باید آسیب شناسی مناسبی نسبت به وضعیت موجود داشته باشد و شجاعانه اقدام به رفع مشکلات کند.

وی تصریح کرد : مردم باید بدانند پیروزی قریب الوقوع بر دشمنان، فاق آمدن بر گرفتاریها و مشکلات وعده قطعی و بشارت آمیز پروردگار است و امیدواریم تا در سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی با تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی شاهد خلق حماسه سیاسی و اقتصادی باشیم .

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا در ۲۰ فروردین سال ۵۸ گفت : قطع رابطه با آمریکا بزرگترین نعمت به عنوان عامل تداوم بخش انقلاب اسلامی مردم ایران است .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.