خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » انتقاد امام جمعه جوادآباد از راهور/ سفر وزیر بهداشت به این بخش با زحمات مسئولین صورت گرفت ولی هیچ قدمی تا به امروز برداشته نشده است

انتقاد امام جمعه جوادآباد از راهور/ سفر وزیر بهداشت به این بخش با زحمات مسئولین صورت گرفت ولی هیچ قدمی تا به امروز برداشته نشده است

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه جوادآباد در خطبه اول نماز جمعه این هفته جوادآباد گفت: همدلی و همزبانی دارای دامنه گسترده ای است که یکی از آنها همدلی و همزبانی مردم با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: همدلی با نیازمندان و فقرا مصداق بارز همدلی و همزبانی مردم با یکدیگر است به این معنی که باید با محرومان و افرادی که از نظر مالی ضعیف هستند باید همدلی داشت، با چشیدن گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان باید به فکر محرومان و فقرا باشیم.

امام جمعه جوادآباد اظهار کرد: آیه قرآن می گوید افرادی که دین را تکذیب می کنند دارای نشانه هایی هستند که یکی از آنها بی تفاوتی نسبت به مسکینان است، این افراد فقط به فکر زندگی روزمره خود هستند.

حجت الاسلام حسینی افزود: بعضی از افراد برای خود افت می دانند که به نیازمندی کمک کنند که این با سیره حضرت علی(ع) متفاوت است زیرا حضرت برای نیازمندیان غذا می بردند و با فرزندان یتیمان نیز بازی می کردند.

وی در پایان خطبه اول نماز جمعه جوادآباد اظهار کرد: زکات را خداوند قرار داده است و این حقی است که خدای متعال برای رسیدگی به نیازمندان در اموال ما قرار داده است

حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته جوادآباد گفت: ماه مبارک رمضان امسال برنامه های بسیار خوبی با مدیریت روحانیون و همکاری بسیار خوب از طرف مردم و هیئت امنای مساجد و هیئات شهر و بخش جوادآباد صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

امام جمعه جوادآباد اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) الگویی برای مردان و زنان است زیرا حمایت های بسیار خوب و خدمات زیادی برای پیامبر(ص) داشتند که باید از ایشان در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه ولایتمداری درس بگیریم.

پدر معنوی جوادآباد ضمن بیان اینکه حضرت خدیجه(س) ایشان یکی از ثروتمندترین افراد شهر بود ولی درب خانه اش به روی محرومین بسته نبود خاطر نشان کرد: ایشان با آن همه ثروتی که در اختیار پیامبر(ص) گذاشته بود شرم داشت که خواسته ای از پیامبر(ص) داشته باشند و به همین جهت حضرت زهرا(س) را به عنوان واسط قرار دادند.

وی اظهار کرد: جامعه جهانی با چهار بحران بزرگ روبرو است که رشد جمعیت و فقر، محیط زیست، تهدیدات هسته ای و مواد مخدر و روانگردان ها است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۳۷۰۰ شهید برای مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده است که جای تعمل و فعالیت بیشتر در این زمینه دارد و می طلبد که همه مسئولین، رسانه ملی و خانواده دست به دست یکدیگر دهند تا در مقابل این عوامل فروپاشی خانواده و جامعه ایستادگی کنند.

امام جمعه جوادآباد خاطر نشان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را می کنند که این مواد را از مرزها وارد کشور کنند تا از این طریق کشور را متزلزل کنند.

وی در خصوص سیاست امام حسن(ع) نیز گفت: باید نگاه عبرت آموزی به سیاست امام حسن(ع) داشته باشیم که از صلح تحمیلی آن امام درس عبرت بگیریم تا دیگر آن صلح امروز تکرار نشود.

پدر معنوی جوادآباد تصریح کرد: دشمنان ما امروز منش و روش معاویه را پیش گرفته اند که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در مقابل اعلام کرده اند که به دشمنان خوشبین نیستیم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: یکی از عاملان تحمیل صلح به امام حسن(ع) قصور سپاهیان امام بود، این افراد در سپاه حضرت بودند و آن آرایش نظامی را داشتند ولی در زمان های حساس به سلیقه خود حرکت می کردند نه وظیفه واگذار شده به آنها.

امام جمعه جوادآباد ادامه داد: احساس خستگی مردم از جنگ دومین عامل تحمیل صلح به امام حسن(ع) بود که ایشان در خطبه ای که به خواسته معاویه آن را بیان می کرد فرمودند که نه عزت در این پیشنهاد معاویه است و نه مطابق با انصاف است، دقیقاً همین مطالب را امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان می کنند.

وی افزود: پیشنهادهایی که معاویه برای صلح داد همان ها را دشمنان نظام و در راس آنها آمریکا امروز بیان می کند، سپاهیان امام حسن(ع) در آن زمان گفتند که همین وضعیت موجود دنیا برایمان تامین شود کافی است و به عزت و شرف کاری نداریم که در نهایت معاویه پای تعهدات خود ایستادگی نکرد و بلافاصله بعد از خالی شدن اطراف امام از یارانش، معاویه تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشت.

پدر معنوی جوادآباد خاطر نشان کرد: باید تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را که با بصیرت آن را بیان می کنند شنیده و اجرا کنیم تا دچار صلح امام حسن(ع) نشویم

حجت الاسلام حسینی ضمن بیان اینکه کشور دچار چالش های داخلی و خارجی است اظهار کرد: چالش های خارجی بوده، هست و خواهد بود که در راس تمام این چالش های خارجی آمریکا است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می گوید که این یک ورزش برای ملت است که وظیفه ما این است که حریف را بشناسیم تا بتوانیم دفاع کنیم و حتی ضربه هم بزنیم.

امام جمعه جوادآباد در زمینه چالش های داخلی نیز گفت: چالش های داخلی نیز سهل انگاری به مسائل است که باید بگوییم بعضی افراد فقط حرف می زنند و شعار می دهند که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شعار کافی نیست و باید آن را عمل کرد.

وی ضمن بیان اینکه یکی از چالش های دیگر فاصله گرفتن از اصول است که مقام معظم رهبری در همین زمینه بارها خطوط قرمز را بیان فرمودند افزود: یکی دیگر از چالش ها این است که فکر کنیم مردم تحملشان کم است که این درست نیست زیرا اگر با مردم با صدافت رفتار شود مردم تحمل بالایی خواهند داشت.

حجت الاسلام حسینی ضمن بیان اینکه می توانیم اقتصاد مقاومتی را با جوانان و دانشمندان کشور خودمان را اجرایی کنیم اظهار کرد: علت دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران مخالفت با او است زیرا آمریکا شعار می دهد که هر کس با آمریکا مخالف است باید از بین رود، قرآن نیز در همین زمینه می گوید آنها از شما راضی نمی شوند تا اینکه مطیع کامل آنها شوید.

پدر معنوی جواداآباد ادامه داد: قبل از انقلاب جنایات آمریکا را دیده و خوانده ایم و بعد از آن نیز جنگ تحمیلی، تقویت تروریست ها، تحریم اقتصادی و دیگر موارد را دیده ایم که خیانت های آمریکایی ها است

وی ضمن بیان اینکه باید هدف های دشمن را بشناسیم تصریح کرد: آمریکا برای مذاکرات واسطه فرستاده است که رهبر بارها اعلام کرده اند که آنها بیش از ما نیاز به این مذاکرات دارند که این برتری است که به دلیل ایستادگی مردم، خداوند آن را به این ملت داده است.

امام جمعه جوادآباد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تیم مذاکره کننده سنگ تمام گذاشته اند و از آنها حمایت کرده اند و حتی منتقدین تندرو را متنبه کرده اند که امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته ای نیز با به خاک مالیدن بینی استکبار عزت این ملت را حفظ کنند.

حجت الاسلام حسینی در خصوص مشکلات جوادآباد نیز گفت: در حادثه دلخراش جاده ورامین به جوادآباد که بسیاری از شهروندان جوادآباد را دلخراش کرد، از بی توجهی مسئولین گله داریم که اولین آن نظارت نداشتن راهور در بخش جوادآباد است زیرا باید کنترل و نظارت بر رانندگی ها باشد.

پدر معنوی جوادآباد اظهار کرد: چرا نباید راهور در بخش جوادآباد حضور داشته باشد که نتیجه آن این شد که امروز چند جوان جان خود را از دست داده اند، آیا این مسئولین می توانند جوابگوی داغ دل این خانواده ها باشند؛ این یکی از دردهای جوادآباد است.

امام جمعه جوادآباد گفت: یکی دیگر از مشکلات جوادآباد جاده آنتنی آن است که بی توجهی به آن شده است، پیگیری ها و جلسات در خصوص این جاده هنوز به نتیجه نرسیده است که شهرداری و شورای شهر با همت مالکین آزاد سازی کرده اند ولی هیچ فعالیتی از سوی استانداری و دیگر مسئولین مربوطه صورت نگرفته است.

حجت الاسلام حسینی ضمن بیان اینکه مسئولین مربوطه آرام آرام شروع کنند نه اینکه شعار دهند، زیرا مردم بسیار ناراحت هستند، امیدواریم این مشکل نیز به سرعت برطرف شود.

وی ضمن بیان اینکه امیدواریم برخی از مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند خاطر نشان کرد: سفر وزیر بهداشت به این بخش با زحمات مسئولین صورت گرفت ولی هیچ قدمی تا به امروز برداشته نشده است و حداقل ها هم اجرا نشده است.

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.