خانه » اخبار و رویدادها » موزه مردم شناسی و حیات وحش شهرداری ورامین آماده بازدید علاقمندان است

موزه مردم شناسی و حیات وحش شهرداری ورامین آماده بازدید علاقمندان است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین گفت: موزه مردم شناسی و حیات وحش این شهرداری در طول ایام نوروز آماده بازدید علاقمندان و مسافران نوروزی است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ،محمد راشدی اظهار داشت: موزه مردم شناسی شهرداری ورامین تنها موزه مردم شناسی و حیات وحش جنوب شرق استان تهران است و زمینه مناسبی برای آشنایی گردشگران نوروزی با آثار تاریخی شهرستان ورامین فراهم می نماید .

وی افزود: در این موزه بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی کاربردی در زندگی روزانه مردم از قبیل لوازم زندگی، ابزار و ادوات کشاورزی، انواع البسه های عشایری و روستایی منطقه نگهداری می شود.

وی گفت: این موزه از اهمیت بسیار زیادی برای حفظ و حراست از مواریث فرهنگی دشت کهن و تاریخی ورامین برخوردار است.

وی اظهار داشت: علاوه بر موزه مردم شناسی، این مکان به عنوان موزه حیات وحش شهرستان نیز محسوب شده و در آن گوشه ای از حیات وحش و محیط زیست شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

راشدی افزود: در موزه حیات وحش ورامین گونه هایی از موجودات تاکسیدرمی شده که در محیط زیست این شهرستان سکونت دارند نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است .

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین گفت: موزه مردم شناسی و حیات وحش شهرداری ورامین واقع در بوستان ۱۵ خرداد ورامین در طول ایام نوروز به طور رایگان پذیرای گردشگران و علاقمندان می باشد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.