خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: حماسه سیاسی و اقتصادی نیاز امروز کشور است

امام جمعه ورامین: حماسه سیاسی و اقتصادی نیاز امروز کشور است

امام جمعه ورامین با اشاره عنوان سال جاری گفت:حماسه سیاسی و اقتصادی نیاز امروز کشور است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال جدید، پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند اراده کرده است تا انسان با اراده خویش راه را انتخاب کند.

امام جمعه ورامین به قدرت اختیاری که خداوند به انسان عطا فرموده تا راه ایمان یا کفر را پیش گیرد اشاره کرد و افزود: انتخاب راه با خود انسان است، اما این چنین نیست که خداوند اراده‌ای نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به آیات ۲۸ و ۲۹ سوره مبارکه کهف بیان کرد: اراده خداوند متعال بر این است که انسان مکلف و صالح نماز بخواند، روزه بگیرد و احکم الهی را به جا آورد، اما تمام اینها به اختیار انسان گذاشته شده و جبری در کار نیست.

محمودی ادامه داد: خداوند راه رسیدن به بهشت را برای انسان‌ها مشخص کرده است و بشر را آفریده تا از این فرمایشات اطاعت کند، تمام اعمال نیک انسانها ثمر دارد و این ثمره نیز همان بهشت موعود است.

وی در بخش دوم خطبه‌ها ضمن تبریک سال جدید عنوان کرد: عید نوروز سابقه‌ای تاریخی قبل از اسلام دارد، اما از نظر اسلام طرد و نهی نشده است و این به دلیل برنامه‌های خوبی است که نوروز دارد؛ از جمله دید و بازدید، نشاط مردم، نظافت خانه، رسیدگی به خود و نزدیکان که همه این موارد از نظر اسلام اموری پسندیده محسوب می‌شوند.

وی اذعان داشت: باید در این ایام تمام شئونات اسلامی از جمله رعایت حجاب در محافل، دوری از اسراف، توجه به خویشان و نزدیکان و .. رعایت شود.

وی یادآور شد: در این ایام نباید از رفتن به مساجد و توجه به عبادات غافل شد، بلکه باید شوق و شعف نسبت به این امور بیشتر شود؛ مجالس خیرات، مجالس قرآنی، زیارت اهل قبور و دستگیری از مستمندان و … انجام شود.

امام جمعه ورامین گفت: افراد باید به بستگان مستمند خود توجه داشته باشند، چراکه با این تورم افسار گسیخته و وضعیت گرانی‌هایی که شاهد آن هستیم، این افراد نیازمند کمک بیشتری هستند

محمودی با اشاره به اینکه وضع خرید و فروش و تورم در کشور نابسامان است که انشاالله باید نظم در جامعه حاکم شده و مشکلات مرتفع شود، افزود: دشمن در هشت سال دفاع مقدس تمام تلاش خود را کرد تا این سرزمین را نابود کند، اما به فضل خدا و پشتیبانی مردم این کار صورت نگرفت، به همین دلیل دشمنان از راه‌اندازی جنگ سخت با ایران مأیوسند و به دنبال تحریم مردم ایران و ایجاد فشارهای اقتصادی هستند.

وی تأکید کرد: دولت و مسئولان باید برای رفع مشکلات معیشتی بیشتر تلاش کنند، البته ما به آینده امیدوار هستیم و معتقدیم که روزهای خوبی در پیش خواهیم داشت، چراکه خداوند نیز در قرآن وعده داده که پس از هر سختی آسانی است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ابراز داشت: اراده خداوند بر این است که این نظام باقی بماند و به حکومت حضرت مهدی(عج) منتهی شود.

وی به دهه فاطمیه و ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) نیز اشاره‌ کرد و اذعان داشت: در ایام نوروز باید حریم‌ها حفظ شود، تنها کشوری که کشور اهل بیت(ع) است، ایران است، چراکه معتقد به امامت است.

خطیب جمعه ورامین یادآور شد: ما برای بخشش گناهان به فضل خداوند و شفاعت اهل بیت(ع) نیازمندیم و همین امید است که تا به حال ما را سرپا نگه داشته است.

وی گفت: حضرت زهرا(س) از حضرت علی (ع) نه به خاطر اینکه این بزرگوار همسرش بود، بلکه به این دلیل که امیرالمؤمنین (ع) ولی خدا و وصی پیامبر اکرم(ص) بود، حمایت کرد.

امام جمعه ورامین با اشاره به اینکه دنیای بشریت را فسق و ظلمت فراگرفته است، عنوان کرد: دنیا در انتظار ظهور منجی است و ما وظیفه داریم برای تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) دعا کنیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان تأکید کرد: نصایح مقام معظم رهبری در مورد مسائل اقتصادی را فراموش نکنیم؛ در این بحران موجود و دشمنی‌های استکبار فقط باید در تمام مسائل کشور با تدبیر گام برداشت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.