خانه » اخبار و رویدادها » انتقال فرماندهی انتظامی وی‍ژه شرق استان تهران از ورامین در حد شایعه است

انتقال فرماندهی انتظامی وی‍ژه شرق استان تهران از ورامین در حد شایعه است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران با محوریت شش شهرستان این استان در تاریخ ششم تیرماه سال ۹۰ به مرکزیت شهرستان ورامین افتتاح شد؛ این فرماندهی ویژه انتظامی به محوریت ورامین، شهرستانهای پیشوا، دماوند، فیروزکوه، پاکدشت و قرچک را نیز پوشش می دهد.

سردار رادان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در مراسم افتتاحیه این ستاد طی سخنانی استقرار این ستاد در ورامین را حق مردم ورامین برشمرده و شهرستان ورامین را دارای قابلیتهای ویژه ای در سطح استان دانست.

در مراسم افتتاحیه ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، سرهنگ سیروس فتحی که از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی تهران بزرگ بود، با حکم سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور به سمت فرمانده ویژه انتظامی شرق استان تهران منصوب شد.

مدتی است زمزمه های انتقال فرماندهی انتظامی وی‍ژه شرق استان تهران از ورامین به پاکدشت که توسط نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، به گوش می رسد که با مسئولان شهرستان ورامین و استان در خصوص صحت و سقم این زمزمه ها گفتگو داشتیم.

فرماندار شهرستان ورامین در خصوص انتقال فرماندهی انتظامی وی‍ژه شرق استان تهران از ورامین به پاکدشت گفت: تا کنون نه از نیروی انتظامی و نه از هیچ مقام مافوق دیگری این مطلب را نشنیده ام.

موضوع انتقال فرماندهی انتظامی  شرق استان تهران را جدی نگرفته ایم

محسن منصوری افزود: تنها مطلبی که در این خصوص مطرح شده از سوی فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی است و این موضوع را جدی نگرفته ایم.

وی بیان داشت: مشکل زمین فرماندهی انتظامی وی‍ژه شرق استان تهران در ورامین برطرف شده و زمین را تحویل داده ایم که صورتجلسه آن وجود دارد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران نیز در این خصوص بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیان نظرات و پیشنهادات خود آزاد هستند و می توانند پیشنهادات خود را بیان کنند اما این بیانات دلیل بر درستی یا نادرستی آن نیست.

تصمیم نهایی را فرمانده ناجا خواهد گرفت

سیروس فتحی ادامه داد: در رابطه با انتقال یا عدم انتقال فرماندهی انتظامی وی‍ژه شرق استان تهران از ورامین حرفهای زیادی زده می شود اما تصمیم گیری برای انتقال مکان نیروی انتظامی با نماینده مجلس نیست؛ این تصمیم گیری برعهده بنده هم نیست و تصمیم نهایی را فرمانده ناجا خواهد گرفت.

پراکندگی معاونت های فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران منطقی نیست

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین نیز گفت:  بحث تشکیل فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در شهرستان ورامین از مباحث مهم امنیتی شهرستان بوده و هست، این استقرار نیازمند امکانات و تجهیزاتی بوده که دوستان اعلام کردند و ما نیز بنا بر وظیفه اداری خود و با توجه به ظرفیتهای موجود این امکانات را فراهم کردیم، از جمله زمینی که مورد تقاضا برای احداث ساختمان مرکزی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران بود که امکان سنجی و مناطق مختلفی پیشنهاد شد.

سید جمال جلیلی افزود: متخصصان ناجا محلها را دیدند، سرانجام یک قطعه زمین در حاشیه شمال شرقی شهر ورامین برای این امر انتخاب شد، چون در حریم شهر ورامین است و کاربری آن کاربری اختصاصی این موضوع نبود لازم شد که مسئولان در شهرداری و شورای شهر و نیز خود فرماندهی انتظامی پیگیری برای تغییر کاربری این قطعه زمین داشته باشند و کار را به مبادی مربوطه برسانند تا موارد قانونی انجام شود و این تلاشها انجام شد.

احداث ساختمان فرماندهی شرق استان تهران منحصر به تصمیم فرد نیست

وی عنوان داشت: مسئولان استان تهران به خصوص شخص استاندار تهران، معاونان سیاسی انتظامی و عمرانی ایشان کار احداث ساختمان فرماندهی شرق استان تهران را پیگیری کردند اما کار منحصر به تصمیم فرد نیست، باید یک کارگروه در این مورد نظر بدهد، در حال جمع آوری استعلامهای مربوطه برای این کارگروه هستیم و منتظریم به زودی این اتفاق بیفتد و مقدمات کار فراهم شده، یک سری اقدامات ساختمانی نیز توسط نیروی انتظامی در محل انجام شده است و امیدواریم به زودی این عمل تحقق یابد.

وی با اشاره به سخنان نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال فرماندهی انتظامی ویژه شرق از ورامین به پاکدشت گفت: مدتهاست این موضوع مطرح می شود که برخی از معاونتهای نیروی انتظامی ویژه شرق به شهرستانهای دیگر برود، صلاحدید این موضوع در حیطه تخصصی خود نیروی انتظامی است اما آیا اگر فرمانده انتظامی در ورامین بنشیند و معاون وی به پاکدشت برود امکان تعامل و هماهنگی وجود دارد یا خیر؟ به نظر من این پراکندگی منطقی نیست.

بعید می دانم فرماندهی شرق استان به پاکدشت منتقل شود

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین ادامه داد: بعید می دانم این اتفاق بیفتد و فرماندهی شرق به پاکدشت منتقل شود، اما برخی معاونتهای تخصصی مانند پلیس راه به دلیل محور امام رضا(ع) و حجم خودروهای عبوری از این محور سبب شد که این نیروها در شهرستان پاکدشت مستقر شدند که بعد از مدتی در دماوند مستقر شد و این کار توجیه هم دارد؛ تصمیم گیری بقیه مباحث با خود فرماندهان نیروی انتظامی است، ما هم در ورامین با تمام توان و ظرفیت، امکانات را فراهم کردیم و نیروهای انتظامی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

فرهاد بشیری

گفتنی است، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان پاکدشت از انتقال مکان فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران به شهرستان پاکدشت و ابتدای روستای جمال آباد خبر داده بود.

فرهاد بشیری در آن مراسم اظهار داشت: به دلیل در اختیار قرار دادن شرایط و امکانات لازم و همچنین زمین مورد نیاز برای استقرار، این امید وجود دارد تا این اتفاق مهم در پاکدشت رخ دهد  و مکاتبات هم اکنون در دستور کار قرار دارد و مسئولان رده بالای نیروی انتظامی نیز با این امر موافقت ضمنی خود را اعلام داشته اند .

وی همچنین افزود: زمین مورد نیاز هم اکنون در بزرگراه امام رضا(ع) کنار روستای جمال آباد برای استقرار فرماندهی نیروی انتظامی شرق تهران در نظر گرفته شده است

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.