خانه » اخبار و رویدادها » بوستان شهدای روستای کلاته افتتاح شد + تصاویر

بوستان شهدای روستای کلاته افتتاح شد + تصاویر

دقایقی پیش با حضور فرماندار شهرستان ورامین، حجت الاسلام و المسلمین محمودی امام جمعه موقت ورامین،معاون فنی و عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و جمعی از مسؤولین شهرستان بوستان شهدای روستای کلاته افتتاح شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ورامین به مناسبت روز درختکاری بوستان شهدای روستای کلاته افتتاح شد.

در این مراسم سید رضا طباطبایی بخشدار مرکزی ورامین گفت: به فضل خدا امروز فاز اول بوستان شهدای روستای کلاته به بهره برداری می رسد.

وی افزود: مساحت این بوستان ۵ هزار متر مربع بوده و با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان احداث شده است.

بخشدار مرکزی ادامه داد: عملیات اجرایی این بوستان توسط دهیار و شورای روستای کلاته انجام شده و بخشی از مخارج این پروژه توسط فرمانداری و بخش دیگر آن توسط دهیاری روستا تأمین شده است.

طباطبایی عنوان کرد: تا امروز ۳۰۰ اصله نهال در این بوستان غرس شده و امروز به مناسبت روز درختکاری چند اصله نهال دیگر توسط مسؤولین کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به غرس نهال در روستاهای علی آباد، باغخواص، حسین آباد دفتری و قوئینک زهری اظهار داشت: قصد داریم در هفته درختکاری در روستاهای بخش مرکزی ورامین ۱۵۰۰ اصله نهال غرس کنیم که به فضل خدا تا امروز حدود پنجاه درصد کار انجام شده و باقی در این هفته انجام خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمودی امام جمعه موقت ورامین ضمن تقدیر از زحمات بخشدارمرکزی، دهیار و شورای روستای کلاته اظهار داشت: حقیقتا در روستاهای ورامین اقدامات خوبی انجام شده و بخشدار مرکزی چه در امور عمرانی و چه در امور فرهنگی فعال و پیگیر است.

گفتنی است پس از افتتاح این بوستان، مسؤولین شهرستان به مناسبت روز درختکاری چند اصله نهال در این بوستان غرس کردند.

قدردانی مردم شهر قیام ۱۵ خرداد از مسئولان ورامین

وارثان قیام ۱۵ خرداد از خدمات شایسته مسئولان ارشد این شهرستان قدردانی کردند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از  فارس ، اهالی روستای کلاته نیز با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان شهرستان ورامین، افتتاح این بوستان را قدم موثری در پیشرفت این روستا عنوان کردند و خواستار توجه بیشتر مسئولان به مناطق حاشیه‌ای شهر شدند.

این گزارش حاکی است، این بوستان به یاد پنج شهید روستای کلاته در جنگ تحمیلی به نام بوستان شهدای کلاته نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی طی سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در جامعه امروز افزود:درختکاری در اسلام سفارش موکد شده است و کاشت درخت جزو عبادات پربرکت در اسلام عنوان شده است.

وی ادامه داد: افتتاح بوستان در مناطق محروم و روستایی می‌تواند زمینه شور و شعف نوجونان و جوانان وخانواده های آنان را فراهم آورد.

این مسئول تصریح کرد: کاشت درخت به خصوص درخت میوه که مردم بتوانند از محصولات آن بهره برند عملی بسیار پسندیده است،امیدوارم مسئولان و مردم با تاکید بر اهمیت درختکاری و نیز مراقبت از درخت هایی که در گذشته غرس شده‌اند به سلامت روح و جسم جامعه کمک کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر به فضای سبز و بهره‌مندی از منابع طبیعی نیازمندیم.

وی در پایان با تشکر از بخشدار مرکزی، دهیاری وشورای روستای کلاته که در افتتاح بوستان این روستا تلاش فراوانی کردند، خواستار افتتاح چنین بوستان‌هایی در مناطق روستایی شهرستان ورامین شد.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/farmandari-varamin-derakhtkari1.jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/farmandari-varamin-derakhtkari2.jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/farmandari-varamin-derakhtkari3.jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/farmandari-varamin-derakhtkari4.jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/farmandari-varamin-derakhtkari6.jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/farmandari-varamin-derakhtkari7.jpg

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.