خانه » اخبار و رویدادها » دور جدید بازدیدهای روستایی شهرستان ورامین، با رویکرد فرهنگی آغاز شد

دور جدید بازدیدهای روستایی شهرستان ورامین، با رویکرد فرهنگی آغاز شد

 

دور جدید بازدیدهای روستایی با رویکرد فرهنگی در بخش مرکزی شهرستان ورامین آغاز شد.

به گزراش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین ، شنبه شب گذشته مهندس منصوری فرماندار شهرستان ورامین به همراه معاونین فرمانداری، بخشدار مرکزی و برخی از مسؤولین ادارات شهرستان با حضور در روستای حسین آباد دفتری از توابع بخش مرکزی ورامین ضمن بازدید از این روستا به گفتگو با مردم و حل مسائل فرهنگی روستاییان پرداختند.

در این بازدید ابتدا به مناسبت روز درختکاری تعدادی نهال توسط مسؤولین کاشته شد، سپس مسؤولین شهرستان با حضور در مسجد روستا ضمن اقامه نماز جماعت در نشستی صمیمی با اهالی روستا پیرامون مسائل فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند و از پدر بزرگوار شهید عباسی تجلیل به عمل آوردند.

سید رضا طباطبایی بخشدار مرکزی ورامین طی سخنانی ضمن ابراز خوشنودی از رویکرد فرهنگی دور جدید بازدیدهای روستایی گفت:امیدواریم به برکت این رویکرد فعالیت های فرهنگی روستاها مضاعف شده و مسائل و مشکلات فرهنگی روستاها و مناطق محروم با جدیت بیشتری پیگیری گردد زیرا توسعه فرهنگی زیربنای تمام پیشرفت ها است.وی ادامه داد:خوشبختانه با تشکیل شوراهای فرهنگی روستا امروز شاهد آن هستیم که برنامه های فرهنگی متنوع به صورت منظم در روستاها در حال اجرا است.

وی افزود: برگزاری مراسم دینی و انقلابی،برگزاری یادواره های شهدا،برگزاری جلسات مشاوره خانواده،بازدید از خانواده معظم شهدا و ایثارگران،نصب تابلوی شهدا در ابتدای روستا،پیگیری در خصوص راه اندازی خانه های عالم جهت استقرار روحانی در روستاها، پیگیری و رسیدگی در خصوص مصوبات فرهنگی روستاها، ایجاد ارتباط با مراکز فرهنگی در مرکز شهرستان ازجمله اقداماتی است که شورای فرهنگی روستا پیگیری می نماید.

بخشدار مرکزی ورامین ضمن بیان اهمیت فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: اگرچه در زمینه های دیگر مانند حوزه های عمرانی در روستاها از جمله روستای حسین آباد دفتری اقدامات جالب توجهی صورت پذیرفته است اما قطعا فعالیت های فرهنگی از اولویت بیشتری برخوردار هستند و امروز نیاز جامعه ما به برنامه های هدفمند فرهنگی بیش از هر زمان دیگر خود را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: فعالیت فرهنگی موفق، فعالیتی است که منجر به اصلاح دیدگاه ها و رفتارها در سطح جامعه باشد،اگر ما انبوهی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی را در سطح جامعه انجام دهیم ولی این فعالیت ها منجر به تغییر مطلوب در رفتار و گفتار افراد جامعه نگردد باید بگوییم در این فعالیت ها به طور کامل موفق نبوده ایم.

طباطبایی افزود:باید تلاش کنیم با طرح و اجرای برنامه های هدفمند فرهنگی به سوی ایجاد جامعه اسلامی به معنای واقعی گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:برخی مصوبات شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان را می توان در اینگونه جلسات فرهنگی که در روستاها و محلات با حضور ریش سفیدها و معتمدین محل برگزار می گردد مطرح نمود و در خصوص اجرایی کردن آنها فرهنگ سازی کرد و این موارد نیازمند ارائه برنامه های فرهنگی مناسب و مدون توسط ادارات فرهنگی شهرستان است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.