خانه » اخبار و رویدادها » عرب عامری: تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش رویکرد فرهنگی و اخلاقی دارد

عرب عامری: تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش رویکرد فرهنگی و اخلاقی دارد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، همایش منادیان تربیت پیش از ظهر شنبه با حضور مربیان و معاونان پرورشی آموزش و پرورش ورامین در مجتمع فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

مجتبی عرب عامری در این همایش طی سخنانی ضمن تأکید بر مسائل تربیتی به خصوص حجاب گفت: مربیان پرورشی در مدارس و مجتمعهای آموزشی تلاش بیشتری نسبت به گذشته برای ترویج مسائل تربیتی داشته باشند.

وی افزود: نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش در راستای پاسداری از اصول و ارزشهای اسلامی شکل گرفت و امروز تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور رویکرد فرهنگی و اخلاقی دارد.

استراتژی نظام آموزش و پرورش ایجاد یک ارتباط صحیح با خالق هستی است

مدیر آموزش و پرورش ورامین بیان داشت: استراتژی نظام آموزش و پرورش ایجاد یک ارتباط صحیح با خالق هستی و نگاهی به عمق هستی است و تحقق این مهم به حضور ارزشمند، آگاهانه و با بصیرت مربیان پرورشی در مدارس است و این نگاه حاکی از مسئولیت خطیر و مهم مربیان پرورشی است.

وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تربیتی اصل است که موضوع اصلی آن انسان و هدف غایی آن، زندگی در راه رسیدن به قرب الهی است، اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیتی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که رسیدن به حیات طیبه است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز  در این مراسم گفت: نهاد مقدس امور تربیتی در سال ۱۳۵۸ توسط شهیدان رجایی و باهنر تأسیس شد و از ثمرات آن حضور گسترده جوانان و مربیان آنها در طول دفاع مقدس از بود.

محمد جواد آخوندی ادامه داد: امروز در برهه حساس تهاجم فرهنگی دشمن توجه به نماز، قرآن و عترت در بین دانش آموزان از آثار برجسته نهاد مقدس امور تربیتی است و البته باید با همت بیشتر در این زمینه گام برداشت.

وی بیان داشت: داشتن انگیزه کاری در پیشبرد فعالیتهای امور تربیتی در مدارس بسیار تأثیر گذار است و از آنجا که مربیان پرورشی بهترینها هستند و امورتربیتی دشمن دردسرهای بزرگ و سختیهاست و انجام سخت ترین اعمال اولاترین آنهاست، جایگاه مربیان بسیار ارزشمند است و اگر از لحاظ روانشناختی هم به آن نگاه کنیم انسانی که در این جایگاه عظیم قرار دارد باید انگیزه کاری بیشتری هم داشته باشد.

آموزش بدون تربیت هیچ گونه اثری ندارد

امام جمعه موقت ورامین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش بدون تربیت هیچ گونه اثری ندارد، تصریح کرد: راه اندازی امور تربیتی در نهاد بزرگ آموزش و پرورش از یادگارهای با ارزش شهیدان رجایی و باهنر بوده  که عمل و گفتار آنان امروز راهگشای ما در امور تربیتی است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ضمن تأکید بر اینکه امور تربیتی نقش مهم و اساسی در نظام آموزشی کشور دارد، اضافه کرد: این نهاد در انسان سازی افراد تأثیر گذار است؛ امور تربیتی مسئولیتی بزرگ در جامعه است و دبیران و مربیان تربیتی مسئولیتی بسیار سنگین در انسان سازی افراد دارند.

وی تصریح کرد: دبیران و مربیان باید خوراک تربیتی مناسبی برای دانش آموزان تهیه و به آنان عرضه کنند؛ ترویج احکام اسلامی و حجاب یکی از مهمترین برنامه های دبیران و مربیان تربیتی است و آموزش و پرورش باید به این امر توجه ویژه داشته باشد و آن را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران افزود: بهترین معروف برای انسان قرآن است از این جهت که خدا انسان را خلق کرده و انسان ها نیز باید از رهنمودهای قرآن پند و درس بگیرند؛ قرآن برای همه انسانها ارزش قائل شده و باید با امر تربیت دانش آموزان نقش و نام امور تربیتی را پررنگ کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.