خانه » اخبار و رویدادها » حضور یوزپلنگ آسیایی در دشت ورامین

حضور یوزپلنگ آسیایی در دشت ورامین

حضور یوزپلنگ آسیایی در دشت ورامین

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ،سرپرست میراث فرهنگی ورامین،پیشوا و قرچک گفت : جاذبه‌های گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی شهرستان ورامین با توجه به نزدیکی آن به پایتخت به عنوان عاملی موثر در توسعه اکوتوریسم و طبیعت گردی است.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های ورامین،پیشوا و قرچک عنوان کرد: منطقه حفاظت شده کویر ، مسجد جامع، برج علا‌ءالدین و دهها آثار فاخر منطقه باعث شده در برنامه‌های این اداره، جذب گردشگران فرهنگی از اولویت خاصی برخوردار باشند.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین وجود بقعه‌های متبرکی همچون امامزادگان جعفر، یحیی و شاه‌حسین علیهم السلام، زمینه‌های مثبتی را از توسعه گردشگری زیارتی پیش‌روی ما قرار داده و چشم‌انداز مناسبی از گردشگری زیارتی ترسیم کرده است.

ژاله‌نیا خاطرنشان کرد: وجود بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی و مذهبی و جاذبه‌های منحصر به فرد ، شهرستان ورامین را به بهشت گردشگران تبدیل کرده است.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های ورامین،پیشوا و قرچک توسعه اکوتوریسم را بعنوان اولویت جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی ورامین به پایتخت درصد توسعه تورهای کشاورزی بویژه در فصل‌های بهار و تابستان هستیم.

ژاله‌نیا ابراز امیدواری کرد که با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط نظیر جهاد کشاورزی بتوانیم ورامین را به قطب توریسم کشاورزی در تهران تبدیل کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل‌های اکو توریستی در ورامین عنوان کرد: وجود منطقه حفاظت شده کویر با نادرترین گونه‌های جانوری همچون یوز آسیایی، دیگر شاخصه‌ای است که چشم‌انداز مثبتی از توسعه صنعت جهانگردی در ورامین ارائه می‌دهد.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های ورامین،پیشوا و قرچک، وجود مزارع نمونه کشاورزی و ۱ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ و قلمستان و ۱ هزار هکتار باغ پسته در شهرستان ورامین را ظرفیت بالایی در توسعه اکوتوریسم در شهرستان ذکر کرد.

ژاله‌نیا بیان داشت: در زمان حاضر روستاهای خاوه، حصارگلی، حصارعلیا، حصار حسن بیک و قلعه بلند از توابع بخش جواد آباد و روستای احمد آباد کوزه‌گران از توابع بخش مرکزی ورامین بعنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های ورامین،پیشوا و قرچک در پایان تصریح کرد: این روستاها از ویژگی‌های منحصر به فرد اقلیمی، جغرافیایی و تاریخی برخوردار است و می‌تواند در جذب گردشگران بخصوص میهمانان نوروزی نقش ویژه‌ای داشته باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.