خانه » اخبار و رویدادها » ژاله نیا: آثار باستانی ورامین برای جذب گردشگران مطلوب است

ژاله نیا: آثار باستانی ورامین برای جذب گردشگران مطلوب است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، سرپرست دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین گفت : جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و زیارتی این شهرستان با توجه به نزدیکی آن به پایتخت، به عنوان عاملی موثر در توسعه اکوتوریسم و طبیعت گردی است.

‘مجید ژاله نیا’  افزود: قصربهرام، برج علاالدوله ، قلعه ایرج و دیگر آثار منطقه باعث شده در برنامه‌های این اداره، جذب گردشگران فرهنگی از اولویت خاصی برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: همچنین وجود بقاع متبرکه‌ای همچون امامزادگان جعفر، یحیی و شاه‌حسین ، زمینه‌های مثبتی را از توسعه گردشگری زیارتی پیش روی ما قرار داده و چشم انداز مناسبی از گردشگری زیارتی ترسیم کرده است.

وی گفت : وجود بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی و مذهبی و جاذبه های منحصر بفرد ، شهرستان ورامین را به بهشت گردشگران تبدیل کرده است.

وی توسعه اکوتوریسم را به عنوان اولویت جذب گردشگر ذکر کرد و افزود : با توجه به نزدیکی ورامین به ‌پایتخت، درصدد توسعه تورهای کشاورزی بویژه در فصل‌های بهار و تابستان هستیم.

ژاله نیا ابراز امیدواری کرد که با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط نظیر جهاد کشاورزی بتوانیم ورامین را به‌ قطب توریسم کشاورزی درتهران تبدیل کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل‌های اکوتوریستی در ورامین گفت: وجود پارک ملی کویر با نادرترین گونه‌های جانوری همچون یوزآسیایی، دیگر شاخصه‌ای است که چشم انداز مثبتی از توسعه‌ی صنعت جهانگردی در ورامین ارایه می‌دهد.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین، وجود مزارع نمونه کشاورزی و یک هزار و ‎ ۲۰۰هکتار باغ و قلمستان و یک هزار هکتار باغ پسته در شهرستان ورامین را ظرفیت بالایی در توسعه اکوتوریسم در این شهرستان ذکر کرد.

وی افزود : در زمان حاضر روستاهای حصارگلی، حصارعلیا، حصارحسن بیک و قلعه بلند از توابع بخش جوادآباد و روستای احمد آباد کوزه گران از توابع بخش مرکزی ورامین به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند.

ژاله نیا ادامه داد: این روستاها از ویژگی های منحصر بفرد اقلیمی، جغرافیایی و تاریخی برخوردار است و می توانند در جذب گردشگران بخصوص میهمانان نوروزی نقش ویزه ای داشته باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.